Manurhin2
Aktiv medlem
Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)
Vilka av hans konkurrenter använde inte epo?Läste något om att hans karriär i mångt och mycket var en EPO-effekt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilka av hans konkurrenter använde inte epo?Läste något om att hans karriär i mångt och mycket var en EPO-effekt.
Om jag minns rätt var snacket att han upp till 26/27 års ålder då han kom under ”EPO-behandling” från dr Ferrari var en rätt ordinär cyklist.Vilka av hans konkurrenter använde inte epo?
Högsta pulsen hade jag på lördagen. 185.Om @paul D bara hade tagit i ordentligt?
Testades enligt Google aldrig positiv för ngt otillåtet.Vilka av hans konkurrenter använde inte epo?
Han la av innan det fanns något test för EPO så därmed kunde han i alla fall inte testas positivt för det.Testades enligt Google aldrig positiv för ngt otillåtet.
”Blodpasset” såg dock ut som en lång bergsetapp med många toppar och dalar. Hans läkare hade om jag fattat rätt en del andra ”patienter” som testades positiva.
Tycker mig ha sett att antalet damer ökat de fem år jag kört. Alla 4-500 startar samtidigt. Flera stycken damer är betydligt snabbare än mig ?. Några är ganska jämnstarka med mig och dem ser man av och till alla tre etapperna. Samma med en hel del gubbar. En gubbe som bor på Teneriffa som jag delade pallen med när vi båda var bland de yngsta i H60 håller i bra och är fortfarande starkare än mig men även han långt ifrån pallen. Den minnesgode minns kanske att jag låg på hans hjul förra året då han stannade för att smörja sin gnisslande kedja. Regnade ju då och det kan ha varit första regnet hans cykel varit utsatt för. ?Oavsett så blir man onekligen sugen.....
Fyller jämnt (40-ish) i år så då blir det väl mest gubbar att bråka med?
Ibland har man tur med den EPOk man råkar vara aktiv i.Han la av innan det fanns något test för EPO så därmed kunde han i alla fall inte testas positivt för det.
För den som vill vara på södra GC med egen cykel flera gånger under vinterhalvåret så erbjuder Izz på Bike10Mil förvaring av Cykelväska för 10€/månad.
Väskan EJ TILLGÄNGLIG maj till september för då är han på Hawai o cyklar eller hemma i Syrien.
Han lyckades få jobb på cykelbutik på Hawai. Inte förvånad. Intelligent, TREVLIG, hjälpsam och språkbegåvad.Att pendla mellan GC och Hawaii, man kan ju ha det sämre...
Inte svindyrt direkt?För den som vill vara på södra GC med egen cykel flera gånger under vinterhalvåret så erbjuder Izz på Bike10Mil förvaring av Cykelväska för 10€/månad.
Väskan EJ TILLGÄNGLIG maj till september för då är han på Hawai o cyklar eller hemma i Syrien.
De har drabbats av flygskam?Känns som aktiviteten i tråden är lägre den a vinter än förra. Färre som är på Kanarieholmarna och cyklar eller fokuserar de på att cykla istället för att skriva?
Känns som aktiviteten i tråden är lägre den a vinter än förra. Färre som är på Kanarieholmarna och cyklar eller fokuserar de på att cykla istället för att skriva?
Jag tror att det är fritt fram att ta lite eget ansvar och dela med sig av egna bilder från denna vintern, en del ska bara ha och ha?De har drabbats av flygskam?
Jag väntade fyra år med att flyga, känner ingen som helst flygskam för de två fullproppade flygturerna dit och hem.De har drabbats av flygskam?
Skämmes?Jag väntade fyra år med att flyga, känner ingen som helst flygskam för de två fullproppade flygturerna dit och hem.
Jag har ju inte bara postat bilder utan t.o.m. startat en tråd för bilder nyligen!Jag tror att det är fritt fram att ta lite eget ansvar och dela med sig av egna bilder från denna vintern, en del ska bara ha och ha?
Visa bilaga 683748
Bra där, tänkte mest få igång lite diskussion angående GC.Jag har ju inte bara postat bilder utan t.o.m. startat en tråd för bilder nyligen!
Det är svårt att driva tråden när man inte är i form och inte gör något intressant för andra. Sen är det ju väsentligt att det finns nyfikna nya i tråden som inte varit där. Man vill ju hjälpa till om man kan.Bra där, tänkte mest få igång lite diskussion angående GC.
Jag saknar också inlägg men brukar normalt bidra i Januari.
Har mest skam nuförtiden dom dagar jag inte tar mig till jobbet.
Nästa vinter, då jä...r?
Du är ju en av få denna vintern som tagit ansvar.Det är svårt att driva tråden när man inte är i form och inte gör något intressant för andra. Sen är det ju väsentligt att det finns nyfikna nya i tråden som inte varit där. Man vill ju hjälpa till om man kan.
Känslan är att det är fler svenska cyklister på GC denna vinter.Känns som aktiviteten i tråden är lägre den a vinter än förra. Färre som är på Kanarieholmarna och cyklar eller fokuserar de på att cykla istället för att skriva?

?Känslan är att det är fler svenska cyklister på GC denna vinter.
Tror att resultatlistan på Epic typ bekräftar det.
Tycker själv det känns mest meningsfullt att skriva om sådant som ännu inte nämnts. Vore t.e.x OTROLIGT skoj att få vara först med att tillkännage byggstart för ny tunnel till Port de Mogan MEN misstänker det kan dröja.
OT: Ska nu försöka sova ……. 42km från Vasaloppsstarten dit jag i regnet ska skjutsa en kompis som startar i första led. Målsättningen är att hinna langa några gånger på vägen ner till Mora. Första langning efter ca 22km. Möjligt Biancijackan och mössan hamnar i TV produktionen. Ni kan väll vinka i så fall.
Ev blir det svårt för helikoptrarna att få bra bilder pga regndiset.
Visa bilaga 683921
Har huggit, sågat, timrat och vid behov hyvlat allt synligt virke.
Åker ner till GC igen om ett par veckor för att fokusera på cyklingen. Möjligt jag kan hitta på nått skoj att skriva om. Vi får se. ?
Om frugan absolut vill bo i söder där vädret för soldyrkare är bäst och du vill utforska norra delen av ön så behöver du lägga mer tid på träning inför vistelsen på GC.Jag satt bredvid en tjej på planet hem (Hanna från Göteborg) som håller på med Swimrun. Hon har sprungit överallt på hela ön verkar det som och det verkar som att det finns ganska mycket kvar att berätta om norra delen ur ett cykelperspektiv. Jag är nyfiken på den delen men tyckte ju att det blev ganska utdraget redan med Preza de las ninas, Aldea de San Nicholas och VoTT på samma dag. I mitt fall skulle jag behöva bo längre norrut tror jag. En tanke som inte mognat, har ju hustruns önskemål att ta ställning till också. Där är det snarare mindre än mer cykling. Även om jag är fri att cykla hur mycket jag vill dagtid, betyder det inte att jag kan byta boendet. Känns fullt rimligt.
Fick idag höra att söndagarnas örundor senaste tiden undviker motorvägstunneln. Några cyklister har tydligen fått böta 100€ vardera senaste tiden.
Viste man att böterna oavkortat går till ny asfalt till Pico och VOTT så kanske man hade chansat.
Istället kör man förbjudna vägen (som även den är ”förbjuden” ?) där ännu ingen fått böta?
Vi är också här v3 ? MEN har inte blivit yngre då.Ett litet problem med tunneln är ju också att man cyklar mot trafiken i början och tvingas korsa avfarten, sen i själv tunneln så är det brett och fint på vägrenen och avfarten är men kommer igenom är inget problem.
har nu bokat v3 nästa år, ska bara fixa ny utväxling och vevparti så jag orkar alla backar :-)
Vore trevligt att träffas ?Vi bor i San Augustin, blir tredje året där, var tufft nu i år, var där v5 typ, varmt och efter drygt 2 veckors förkylning, blir 50-34 nästa år, kanske se vi där nere nästa år då
Ja tänker nog ett par timmar till halvdag. Har inget mål alls. Vill bara snurra runt lite om möjlighet ges. Såg att det fanns free motion här men man måste nog hyra tre dagar? Och alla deras guidade rutter verkar gå från Playa Del Ingles.Hur långa turer tänker du dig (1-2 timmmar, halvdag, heldag) och hur mycket klättring?