Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Någon som har cyklat gc 103 från Aguimes och norrut på senare tid och har koll på underlaget?
Enligt streetview är det asfalt en bit…
Gissar det blir grus så småningom, hur långt är det isf asfalterat?
Tänkte bara lite förbi Giuyadeque.Menar du psykbacken? GC103 går väl bara upp till restaurangerna? Efter det är det grus så vitt jag vet, och inte 103. Men upp till restaurangerna var det bra asfalt i november 2023, så inte nyligen men ändå.
Inte direkt på senare tid... Men 2015 var det fin asfalt upp till "Bar-Restaurante Tagoror" en 8-9 km från Aguimes, därefter grovt grus (så vi vände där.) Jag hade inte tvekat om att det är asfalt dit upp idag också, men t.ex. @Paul D vet kanske mer.Någon som har cyklat gc 103 från Aguimes och norrut på senare tid och har koll på underlaget?
Jag var där senast 2019 och då började asfalten bli lite dålig.Inte direkt på senare tid... Men 2015 var det fin asfalt upp till "Bar-Restaurante Tagoror" en 8-9 km från Aguimes, därefter grovt grus (så vi vände där.) Jag hade inte tvekat om att det är asfalt dit upp idag också, men t.ex. @Paul D vet kanske mer.
Tänkte bara lite förbi Giuyadeque.
Jag var där senast 2019 och då började asfalten bli lite dålig.
Tänkte om det blivit sämre sedan dess.
Tack, jag är nöjd!Då skulle jag nog säga nylagd sedan dess.
Men som sagt PaulD har nog möjlighet att få färskare intel.
Vilken benämns psykbacken?Menar du psykbacken? GC103 går väl bara upp till restaurangerna? Efter det är det grus så vitt jag vet, och inte 103. Men upp till restaurangerna var det bra asfalt i november 2023, så inte nyligen men ändå.
Ganska talande namn tycker jag med tanke på att den är betydligt brantare än vad man (eller i alla fall jag) får visuellt intryck av när man cyklar den. Även när det en bit upp i backen kommer upp till runt 10% och kanske lite över ser det inte alls ut att vara så brant.Vilken benämns psykbacken?
Vill minnas att jag kört denna med dig FhlostonGc103. Jämn och fin stigning 9 km 7,4% och många tycker att det inte finns några referenser, så man ser inte att det lutar uppåt, men det känns.
Visa bilaga 747959
Om du skyndar dig så kan vi cykla imöra.F-n vad man längtar till GC nu, det vore allt nåt det att bara dra dit... :-(
Annars kan du alltid dra Emilia Fahlin, hon är för just nu.Om du skyndar dig så kan vi cykla imöra.
Såg det, vet inte om hon har tempot som krävs dockAnnars kan du alltid dra Emilia Fahlin, hon är för just nu.
Nä, det stämmer nog. Har hört att hon inte är så vass på trackstands.Såg det, vet inte om hon har tempot som krävs dock![]()
3/4 -24 beskrev jag den nya asfalten mellan Ingenio och Guaydeque dalgången med ett par bilder. Den lilla stigningen heter Calle Guayadecue och ansluter till GC120. De flesta som hänger här (inte minst Göran SVill minnas att jag kört denna med dig Fhloston.
Håller med de som säger den började bli dålig 2019. När Fhloston och jag körde så var den väldigt fin.
Googlade och hittade höjdkurva på hela dalgången. Agüimes finns markerat drygt 5km från botten.
Visa bilaga 748152
OBS att detta är dalgången. Jag vill minnas att vägen brantar på mot slutet upp mot 16%.
Går även att ta sig mellan Ingenio och dalgången. Har nog tidigare beskrivit att den vägen fått ny asfalt efter dalgången.
Vill minnas att jag kört denna med dig Fhloston.
Håller med de som säger den började bli dålig 2019. När Fhloston och jag körde så var den väldigt fin.
Googlade och hittade höjdkurva på hela dalgången. Agüimes finns markerat drygt 5km från botten.
Visa bilaga 748152
OBS att detta är dalgången. Jag vill minnas att vägen brantar på mot slutet upp mot 16%.
Går även att ta sig mellan Ingenio och dalgången. Har nog tidigare beskrivit att den vägen fått ny asfalt efter dalgången.
Ja, vi körde den tillsammans med tysken som hade blivit förvisad till Guantanamo pga pridefestivalen.![]()
Tysk & PrideTysken och hans fru hade fått byta hotell för att det var överbokat pga pride. Det hamnade ute på en golfbana, vars enda asfalterade infart var via motorvägen. Han hittade en dålig grusväg också så att han inte behövde tigga skjuts av frun till och från våra samlingar. De tyckte att det var ett tråkigt lyxfängelse.
Körde bil(med cykel i) upp och käkade på grottresturangen idag påväg till flyget, jävligt bra asfaltNågon som har cyklat gc 103 från Aguimes och norrut på senare tid och har koll på underlaget?
103an är osedvanligt rak med tanke på lutningen. Lätt hänt att det går onödigt fort när man ska ner/hem. Har flera gånger mötts av kraftiga kastvindar och blivit rädd att blåsa av asfalten. Kan även vara folk o hund som korsar vägen vid restaurang och grottbostäder (turistattraktion) längre ner i dalen.Körde bil(med cykel i) upp och käkade på grottresturangen idag påväg till flyget, jävligt bra asfalt![]()
Om du har tur så hittar du mina slipade cykelglasögon som flög av hjälmen nedför 2014, perfekt om du har samma synfel103an är osedvanligt rak med tanke på lutningen. Lätt hänt att det går onödigt fort när man ska ner/hem. Har flera gånger mötts av kraftiga kastvindar och blivit rädd att blåsa av asfalten. Kan även vara folk o hund som korsar vägen vid restaurang och grottbostäder (turistattraktion) längre ner i dalen.
Den vägen ser härlig ut! Var är det?Här blev man nästan sugen på en Norrlands Guld. Såå jäkla folktomt och mysigt på kvällen, Visa bilaga 749039efter en hel dags regnskurar!
604. Åkte bara upp halvvägs pga sen avfärd. Nytt försök i morn eller så, hela vägen upp till korsningen mot GC60 tänkte jag.
Vart ansluter den till GC-60?Har aldrig provat tidigare heller. Men asfalten verkar helt ok första halvan iaf. Slingrigt värre dessutom :)
Sen är det ganska mkt uppförs redan från början så man kommer högt upp rätt snabbt.
Visa bilaga 749047
Strax före Ayacata väl, lär inte vara varken asfalterad eller bred?Vart ansluter den till GC-60?
Jo asfalten tar tyvärr slut.Aa kan tänkas att asfalten tar slut högre upp. Tråkigt isf. Men ner kommer man ju alltid!
Visa bilaga 749067
Glöm inte Michelingubbedräkten samt att se till att stänga av all trafik på vägarna du cyklar.Efter att ha läst VK så vetifan om man ens törs cykla mer än upp till BK vid rondellen San Fernando för en burgare och en kaffe! :/