Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns det plan för det eller är det en för riskabel sträcka?
Hur hojar man nu?
Yes! 23 mm gäller!Läge att undvika 20 mm-däcken?
Soria eller båt från P RicoFinns det plan för det eller är det en för riskabel sträcka?
Hur hojar man nu?
Så, Tauro - Årsta havsbad - Utö - Pto Mogán? Mitt förslag ovan börjar framstå som inte bara trevligt utan också enkelt och smidigt.Åker hellre Årstahavsbad - Utö.
Exakt. Man passerar den på GC500 när man kommer ifrån PdI och när man här svänger ner mot fyren (Faro) eller kanske viktigare ……….. Free Motions butik i Meloneras.Är det macken strax nedanför "vårt" boende![]()
Hallå eller!Exakt. Man passerar den på GC500 när man kommer ifrån PdI och när man här svänger ner mot fyren (Faro) eller kanske viktigare ……….. Free Motions butik i Meloneras..
JoHallå eller!
När man passerar den på väg mot Soria!
Har ingen ny info om tunnelbygget som ”Myndigheten För Bergens Bevarande” godkänt.Planen är en ny tunnel, det finns något miljögodkännande, men vet inte när de beräknas vara klara. Lokalreporter @Paul D kanske vet
Calle Einstein i 200 blås mot trafiken (enkelriktat), Öppet 8-23, söndagar 9-23.Tog en bild i morse.
1 är fyren i Maspalomas.
2 är macken som bytt skepnad
Fotografen står på balkongen där du bott i Sonenland Maspalomas
Visa bilaga 799957
Vill ju inte du ska fara vilse![]()
Calle Einstein i 200 blås mot trafiken (enkelriktat), Öppet 8-23, söndagar 9-23.
Jag har varit lite för het där i min ungdom, nu går det långsamt även utförRekommenderar tvärgata över ifrån Einstein till Calle Doctor Agustin Millares Carlo som är enkelriktad åt andra hållet
MEN se UPP du måste lämna företräde till de som kommer ifrån vänster nere i backen. Även gatan fr vänster har ett alldeles för långt namn inkl ” Ibanez” osv ……..
epicgrancanaria.com
Det skulle man provaBrådis att anmäla sig till Epic Gran Canaria 7-8 februari OM man vill få cykeltröjan på köpet.
Min upplevelse av alla år jag kört är att man får mycket mer för pengarna jämfört VätternRundan om man ändå råkar vara på GC. Visserligen några passager med riktigt dålig beläggning men har varit hanterbart.
![]()
EPIC Gran Canaria | Premier Cycling Event & Tailored Packages
Experience EPIC Gran Canaria: the ultimate cycling event with tailored travel packages, pro-level challenges, and unforgettable scenic routes.epicgrancanaria.com
Gött, en vecka bokat i december. Vart ska jag hyra hoj i PDI? Jag orkar inte ta med egen för en vecka. Hade varit kul med nån skoj hoj...
FMs hemsida ser mindre kinky ut, och mer lättnavigerat, men visst, de är kanske värda att prova ändå.
Stålhoj med Campa => ta med själv, skulle jag säga. Ev. kombinerat med inköp av lämplig cykel om sådan inte finns i det privata cykellagret.Hurt FM innan och det funkar. Cyklat med Izz runt ön, så skulle absolut kunna hyra av han.
Men vill ju helst ha en stålhoj med Campa...
Sura kanske men dock tyskar! ;)Senast jag var på FM var de sura tyskar.![]()
Jämför man FM-priser på begagnat så får man en ny i Sverige (Cannondale) för nästan samma pris. Det verkar vara en svunnen tid då man kunde räkna hem en vinst på en hyrcykel.Stålhoj med Campa => ta med själv, skulle jag säga. Ev. kombinerat med inköp av lämplig cykel om sådan inte finns i det privata cykellagret.
Helst vill du ha egen, jag hade nog tagit med egen för 2 cykeldagar.Hurt FM innan och det funkar. Cyklat med Izz runt ön, så skulle absolut kunna hyra av han.
Risken är att man blir för bekväm. Vi reste mycket med egen cykel för 20 år sedan sedan blev vi bekväma. Nu har vi precis börjat försöka flyga med egna cyklar igen. Detta för att enklare kunna toura lite dit man kommer vilket är lurigare med hyrcyklar. Hittills har det gått bra även om det krävs planering och pannben. Vi har cyklat på GranCan sedan 2007 men i år blir första gången med egna cyklar och hoppas då att göra lite längre utflykter.Smaken är olika. Det beror naturligtvis på hyrpriser, men personligen tar jag hellre hyrcykel om det går att få något som är hyggligt rimligt (=inget gammalt vrak) och priset blir ungefär samma (eller lägre) som att släpa med egen cykel. I allmänna fallet beror det även lite på hur kommunikationer från flygplats till hotell och vice versa funkar med resp. utan cykelväska. Ju struligare desto mindre intresse av att släpa med cykelväska.
Men det är jag och jag är inte superkänslig för exakt vad det är för cykel. Rimlig geometri och inte alltför tung utväxling så har jag typiskt klarat mig. Några gånger har jag fått cykla med "pansarvagnar", d.v.s. tunga cyklar med mer robusthet än cykelglädje, men är det fina vyer, skapligt väder och roliga backar brukar jag bli nöjd ändå.
Någon som vet om denna mack fortfarande har kvar tvättbåsen där man kan spola av cykeln?Info för er som använt den röda och vita Cepsa macken i Meloneras (Cruse Faro) som samlingspunkt och riktmärke. Ommålad till oigenkännlighet.
Visa bilaga 799758
staine frågade om ngn hört ngt nytt om förbifarten till PdM. Jag har inget hört.
Det var inte små krav du har i dagens Shimano elektriska, disk pimpade carbonramars tidsålder.Hurt FM innan och det funkar. Cyklat med Izz runt ön, så skulle absolut kunna hyra av han.
Första gången på GC med egen hoj!!!!?Risken är att man blir för bekväm. Vi reste mycket med egen cykel för 20 år sedan sedan blev vi bekväma. Nu har vi precis börjat försöka flyga med egna cyklar igen. Detta för att enklare kunna toura lite dit man kommer vilket är lurigare med hyrcyklar. Hittills har det gått bra även om det krävs planering och pannben. Vi har cyklat på GranCan sedan 2007 men i år blir första gången med egna cyklar och hoppas då att göra lite längre utflykter.
Såg din fråga och har inte haft en aning förutom att jag sett några tvättbås för bilar på Cepsa tiden. Var därför nyss förbi och kollade. Finns tre bås.Någon som vet om denna mack fortfarande har kvar tvättbåsen där man kan spola av cykeln?

Shipollini = Marios skepparbror?Visa bilaga 803394
Börjat blåsa här under dagen.
Har själv aldrig sett någon större mängd vatten i de förstärkta ”flodbäddarna” som leder ner genom Maspalomas. Sett pölar och hört grodor i Ayagaures dalgången vid enstaka tillfällen. Nu kanske det blir bättre sprutt. TROR det bor någon i tunneln nära cykeltvättsmacken.
Passar på att nämna (skryta) att jag cyklat i regn här på ön i samma klunga som Shipollini och vi båda hade nummerlapp. Han bröt, jag fullföljde![]()
Tål inte vatten. Egentligen blev det lervälling på vägen.Shipollini = Marios skepparbror?
Nej, han var väl mer strandraggare än en som älskade skitväder.Tål inte vatten. Egentligen blev det lervälling på vägen.