Road_Runner
Aktiv medlem
Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)
Tyvärr åker även såna där saker med 4 hjul därFår vara en bra fet cyklist man möter om det ska bli problem.![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr åker även såna där saker med 4 hjul därFår vara en bra fet cyklist man möter om det ska bli problem.![]()
Du får nog utveckla vart.....Nån som cyklat ner till affären till vänster efter VOTT? Funderade en gång när vattnet var slut och det var tokvarmt men benen sa tvärt nej. Hellre törstig än putta cykel...
Från Free Motions FB idagÄr vägen mellan Soria och Ayacata öppen dvs sträckan mellan toppen på Serenity Climb och Ayacata?
Ps kul att UAE är här. Hoppas att Pogge också syns till
Carrizal heter den och vad jag minns den enda byn man passerar innan Ayacata?Du får nog utveckla vart.....
Och cykla till Mogan från Maspalomashållet går alltså inte utan en "ganska" seg omväg i bergen? Inte lätt att hänga med i alla turer och namn på de famösa klättringarna.
Så vitt jag vet är den fortfarande stängd, men vad jag har hört är det möjligt att cykla förbi. Jag har dock inte gjort det.Är vägen mellan Soria och Ayacata öppen dvs sträckan mellan toppen på Serenity Climb och Ayacata?
Ps kul att UAE är här. Hoppas att Pogge också syns till
Ahh, snöade in på "efter vott" .Carrizal heter den och vad jag minns den enda byn man passerar innan Ayacata?
Freemotion har/hade 2 visitkort med taxi som tar cyklar till Mogán, fett värt om man är ett par tre cyklister. Jag åkte själv från Pdi till motorvägens slut i pto Mogán tidigt en morgon, det var för ngt år sen minns vagt att jag pröjsade strax under 20 euro. Garanterat dyrare idag men är man 3 som delar är det en spottstyver och man slipper båtturer när man vill cykla.Korrekt, det finns tre alternativ. Färja från Puerto Rico, taxi från lämplig ort, eller cykla upp Soria och förbjudna vägen/Tauro pass och sen ner Serenity/testbacken.
Är man ensam kan man läsa in sig på vart buss nr1 går och lägga cykeln i bagage utrymmet under. Skydda det känsligaste med ngn trasa. Den går vanligtvis var 20 minut. Kan med fördel cykla så nära Taurio som möjligt.Freemotion har/hade 2 visitkort med taxi som tar cyklar till Mogán, fett värt om man är ett par tre cyklister. Jag åkte själv från Pdi till motorvägens slut i pto Mogán tidigt en morgon, det var för ngt år sen minns vagt att jag pröjsade strax under 20 euro. Garanterat dyrare idag men är man 3 som delar är det en spottstyver och man slipper båtturer när man vill cykla.
Jag är glad att du frågar.Nån som cyklat ner till affären till vänster efter VOTT? Funderade en gång när vattnet var slut och det var tokvarmt men benen sa tvärt nej. Hellre törstig än putta cykel...
Vägen fortfarande avstängd. Det går att gå förbi avspärrningarna och vägen är helt okej. Skönt att slippa trafiken då mittsträngen har bäst asfalt. Lite mindre vägarbeten pågår men ingen verkade misstycka.Så vitt jag vet är den fortfarande stängd, men vad jag har hört är det möjligt att cykla förbi. Jag har dock inte gjort det.
Du såg inga slipade cykelglasögon i vägkanten?Ok ok, här kommer lite bilder. Men du läser väl tråden för de intressanta inläggen?
Idag blev det vilodag, var riktigt trött efter några dagars cykling. I går var det psykbacken/Guayadeque. Intressant profil när man kollar mot tid.
Visa bilaga 805447
Lite blandade bilder
Visa bilaga 805438
Visa bilaga 805439
Visa bilaga 805440
Visa bilaga 805441
Visa bilaga 805442
Visa bilaga 805443
Visa bilaga 805444
Visa bilaga 805445Visa bilaga 805446
Visa bilaga 805448
Visa bilaga 805449
Visa bilaga 805450
Visa bilaga 805451
Du såg inga slipade cykelglasögon i vägkanten?![]()
Tycker du det är jobbigt psykiskt kan ett bra knep vara att distrahera sig med något annat s.a. man glömmer bort att det är jobbigt. T.ex. kan man ta fram kameran och fota lite medan man trampar. Eller så kan man plocka med sig några bollar i ryggfickorna och plocka fram dem och jonglera lite.I psykbacken? Stirrade mest rakt ner i asfalten![]()
Grejar du att skruva på B-skruven i något av de branta partierna av VOTT utan att kliva av är jag imponerad! För alla vet ju att man ALDRIG kliver av i en tuff backe.Det bästa är ju att låtsas vara pinknödig. Eller att man måste skruva lite på B-skruven.
Jo, jag insåg det. Retas bara lite.Mina exempel var snarast ursäkter för att stanna med värdigheten i behåll.
Vott är nåt annat. Tvekar på den, provar den ev. om jag är riktigt jävla utsövd nån dag när jag ändå är i trakterna.
Grejar du att jonglera i något av de branta partierna av VOTT utan att kliva av är jag imponerad! För alla vet ju att man ALDRIG kliver av i en tuff backe.Grejar du att skruva på B-skruven i något av de branta partierna av VOTT utan att kliva av är jag imponerad! För alla vet ju att man ALDRIG kliver av i en tuff backe.
Lyckligtvis tycker jag det är roligt att cykla uppför branta backar så jag har inget behov av distraktion. Jag cyklar bara och njuter!Grejar du att jonglera i något av de branta partierna av VOTT utan att kliva av är jag imponerad! För alla vet ju att man ALDRIG kliver av i en tuff backe.
![]()
Neeeej! Landade i dag och är så cykelsugen :(
Det där är en saftig dag på hojen, bra jobbat!
Vad innebär chicken-vott? Tunneln istället? Går vägarna ihop längre fram?
Enda gången jag cyklat ( mkt länge sedan, 89?) glömde vi att fylla flaskorna i St Nicholas och efter drygt 2/3 av hela backen var vi nära att törsta ihjäl ( 35° varmt) och såg en liten by nere till vänster och kände oss tvungna att åka ner och sätta oss i ett litet fik o suga i oss ett par liter vatten. Trots att vi tappade många höjdmeter.Nån som cyklat ner till affären till vänster efter VOTT? Funderade en gång när vattnet var slut och det var tokvarmt men benen sa tvärt nej. Hellre törstig än putta cykel...
Tror inte jag hänger med riktigt MEN din beskrivning av buss genom tunneln och kustvägen GC500 kan tyda på att du bussade från Puerto de Mogán.Cyklade samma väg för några dagar sedan och såg att vägen var avstängd efter Vot. Det gick bra att ta bussen med cykeln en station för 1,8 euro så var man på andra sidan tunneln och kunde fortsätta på gc500 vägen längs kusten
När jag var dit början mars 2020 var det stängt och bara öppet för bokningar MEN jag lyckades få köpa en flaska vatten. Beskrivningen fins kvar här 2/3 2020.Enda gången jag cyklat ( mkt länge sedan, 89?) glömde vi att fylla flaskorna i St Nicholas och efter drygt 2/3 av hela backen var vi nära att törsta ihjäl ( 35° varmt) och såg en liten by nere till vänster och kände oss tvungna att åka ner och sätta oss i ett litet fik o suga i oss ett par liter vatten. Trots att vi tappade många höjdmeter.
Jag var på det fd fiket november 2024. Såg väldigt stängt ut. Bankade på en dörr och så kom det ut en gammal gumma. Köpte 1,5 liter vatten med hjälp av teckenspråk. Betalade henne 10 EUR som tack för hjälpen.När jag var dit början mars 2020 var det stängt och bara öppet för bokningar MEN jag lyckades få köpa en flaska vatten. Beskrivningen fins kvar här 2/3 2020.
Kanon, tack för input. Förberedelserna har varit skit men i morgon blir det i alla fall lite jonne på ön. :) Fick tag på Free motion precis innan stängning så har en cykel bokad. Med VOTT-VOTTEN avstängd siktar jag på chicken-varianten och hoppas kunna ta 605:an ner från Ayacata mot Mogan så att jag hinner hem för att käka middag med familjen.Precis, istället för att åka upp för väggen, så åker man rakt fram genom tunneln. Sen fortsätter man 120 hela vägen till den går över i 60. Man passerar korsningen från VOTT typ 300 m innan passet ovanför Ayacata.
Om man zoomar lite ser man både väggen och tunneln här
Visa bilaga 805632
Här kommer man från VOTT
Visa bilaga 805633
Om många betalar 10€ för 1,5 L vatten så kanske de öppnar igen.Trist att de avlägset belägna fiken o butikerna har försvunnit. T.ex ett fik o en butik som låg innan Chira, ett aloeverafik i passet före St.Nicolaus.
Var nog samma gumma som hjälpte migJag var på det fd fiket november 2024. Såg väldigt stängt ut. Bankade på en dörr och så kom det ut en gammal gumma. Köpte 1,5 liter vatten med hjälp av teckenspråk. Betalade henne 10 EUR som tack för hjälpen.
Skulle inte förlita mig på att detta funkar igen :D