weldion
Aktiv medlem
Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)
Är ju bilistens fel då den inte körde med AC igång.Jävla cyklister!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är ju bilistens fel då den inte körde med AC igång.Jävla cyklister!
Idag var man på fel sida om molnenJag är inte van med denna lutning och hårnålskurvor så jag bromsar mig ner i ca 50 max 60. Ser en del som kör på och grenar i kurvorna men det är inget för mig för rätt som det är får man möte av nån bil/lastbil eller mc som man inte såg innan. Idag blev det lite klättring uppför till toppen av pick delas nieves
Visa bilaga 813664
Haha, nej, riktigt så farträdd är inte sambon. Så vi återställde bromsarna efter utförskörningen.Även uppför?
PrecisIdag var man på fel sida om molnen![]()
Apropå rädd i backarna så tror jag min fru har ett svårslaget facit; vad sägs om att hennes snittfart från Las Filipinas upp till Soria var snabbare (12,5 km/h) än samma sträcka nedför (11,2)?
Upp till Soria funkar sedan förbjuden. Till puerto Mogan är det båt som gäller. Cykla till Maspalomas funkar dock utmärkt.Har tidigare alltid utgått från Maspalomas. Hur fungerar det att ta sig ut från t.ex Puerto Rico? måste man cykla genom några förbjudna tunnlar eller göra andra dumheter för att komma ut till fina cykelvägar. Tänker på t.ex vägen upp till Soria.
Från PR är dom lagliga alternativen färja västerut till Puerto Mogán, taxi via GC1 (motorväg), lokalbuss med cykel i bagageutrymme (tidigt). Annars cykla österut på GC500 som vanligt. Soria nås ju lättast så via Arguenguin men även Fataga/Santa Lucia beroende på hur långt österut du cyklar.Har tidigare alltid utgått från Maspalomas. Hur fungerar det att ta sig ut från t.ex Puerto Rico? måste man cykla genom några förbjudna tunnlar eller göra andra dumheter för att komma ut till fina cykelvägar. Tänker på t.ex vägen upp till Soria.
Bokade precis Port Mogan sportlovet med familjen. Får testa lite nya vägar upp därifrån. Ser ut att finnas en del alternativ.Från PR är dom lagliga alternativen färja västerut till Puerto Mogán, taxi via GC1 (motorväg), lokalbuss med cykel i bagageutrymme (tidigt). Annars cykla österut på GC500 som vanligt. Soria nås ju lättast så via Arguenguin men även Fataga/Santa Lucia beroende på hur långt österut du cyklar.
Red. Det kan bli en del transport oavsett om vägen mellan Ayacata och Serenity climb (Presa de las niñas) är avstängd.
Från Soria till samma vägskäl såg öppen ut och kallas lite felaktigt "förbjuden" men trots att beläggningen är skit så är den 100% cyklingsbar.
Bodde där med frun i en vecka, det blev en hel del uppförsmeter varje dag så ta med klätterbenenBokade precis Port Mogan sportlovet med familjen. Får testa lite nya vägar upp därifrån. Ser ut att finnas en del alternativ.
Bra kämpat. Varför har du 300 baklampor? Episk monsterrunda på g??Dottern åkte hem så det blev ett toppförsök. Gick saakta. ALLA körde om. Inte som förr i tiden när man kunde hålla undan lite och bara cykelkompisarna hängde av en. Höll på att ge upp ovanför Ayacata pga utmattning men då hade jag ju redan slagit in på den förtappade vägen. Så då hamnade man ju där uppe lik förbannat för den obligatoriska bilden.
Visa bilaga 814045
Tur jag stötte på Anders och Oskar (se bild) från Borlänge däruppe, dom guidade mig ner via Ingenico. Starka som satan var dom. Den ena körde i vanliga fall uteslutande mtb, den andra var inte cyklist öht. Så där lyckades man sladda med en bit. Aja, bra dag blev det!
Visa bilaga 814046
Vi tog en tur jag och Martin plus några till. Fy satan vad jobbigt det varVOTT på gång?
Ja en gång med Andreas. Det var brant.Är du säker på att den vita var med på vott? DT har du kört vott? (De gånger vi var där förbi tog vi den andra vägen)
Äshhhh, kulle som vi säger i VärmlandVi tog en tur jag och Martin plus några till. Fy satan vad jobbigt det var![]()
Ny butik??
Effektivt!Första gången utomlands med cykel förra veckan, vilken grej det vart.
Vi var ett gäng som hyrde hus utanför Maspalomas, jag bangade dock VOTT sista dagen annars är jag nöjd med heatmapen.
6 dagar
785 km
17 300 hm
34h 26m
Visa bilaga 814388
Där vi var och vände, allt annat vi passerade var stängt.Ny butik??
Ligger den just som man ska lämna Aldea riktning VOTT/Artenara?
Guayadeque. Fint ställe!!
Kul att Färjestads Bollklubb även har fans på Gran Canaria, det trodde man inte!!
Kul att träffa kändisar med tryck i benen. Håller tummarna för att ni får en fin Epic.
Inte jag heller. Men åker till Costa Bianca om en vecka, som kompensation.Känns som att alla är på GC utom jag själv.![]()
Visa bilaga 814589
Återplacering av reflektorer på barriärer känns lustigt om vägen är avstängd. Iofs bara 700 meter om jag läser km41+800m till km42+500m?
Hoppades först att läsa ngt positivt som att dom lyfter barriären helt och man återigen kan susa fram längs havet.
Det kanske stod några gubbar och en lastbil mellan några temporära rödljus efter avfarten upp till passet. Det var bara att cykla förbi lite försiktigt.Visa bilaga 814591
GC505 i backen till Soria idag ser ut att vara begränsad framkomlighet km 17 till km21 mellan 07:30 och 15:00. Kanske skjuta på papaya-juicen nån dag?