mtb_rookie
Ny medlem
Cykla i fjällen med 9-åring
Jag håller på att planera semestern och har funderat på om man skulle kunna cykla i fjällen med en 9-åring. Har kollat på Jämtlandstriangeln, men det känns för långt mellan stugorna, jag tror max 10 km/dag är lagom. Hemma cyklar han 20 km på platt väg utan problem, men är det svår terräng där man får gå mycket så kan det räcka med 5 km. Med lunchpaus borde som sagt 10 km gå bra. Vi är båda nybörjare som gillar att trampa runt i skogen, men är inte jätteduktiga. Ni som bor i Stockholm kanske varit i Nick-spåret, där cyklar vi en del, men får gå en del med. Vet inte om det säger något om vår "kompetens".
Har kollat på Säfsen med, det är ju nära dit, men samtidigt är ju riktiga fjäll lite extra. Kan tänka mig att bo på ett ställe och göra dagsturer också. Jag är inte i behov av någon extrem cykling, men vill vistas i fina miljöer. Kalfjäll är att föredra, jag gillar inte mygg.
Någon som gjort något liknande och kan tipsa?
Har kollat på Säfsen med, det är ju nära dit, men samtidigt är ju riktiga fjäll lite extra. Kan tänka mig att bo på ett ställe och göra dagsturer också. Jag är inte i behov av någon extrem cykling, men vill vistas i fina miljöer. Kalfjäll är att föredra, jag gillar inte mygg.
Någon som gjort något liknande och kan tipsa?