Cykla i morgon kring Gbg

FISHER

Ny medlem
Cykla i morgon kring Gbg
Någon som vill cykla i morgon, har bra koll på områdena kring sandsjöbacka men kan tänka mig att bli guidad på annat ställe.

"fisher"

Cykla i morgon kring Gbg
Hej! Jag kör kanske en runda vid 18 tiden, blir nog delsjöområdet isåfall eller LV6. Inte helt 100 än om jag kör imorgon, men vid 17 ska jag nog ha bestämt mig senast. :-P

/Leo

Cykla i morgon kring Gbg
jag kan tänka mig delsjön eller något liknande imorgon, bara det inte går i 30 km/h =)
jag håller utkik imorgon eftermiddig ifall det dyker upp något...

Ha det bra!

-------------------

Cykla i morgon kring Gbg
Vi syns vid Franssons(virginsgatan/delsjövägen) 17.50, sen cyklar vi förbi och samlar ihop ännu mer folk i närheten. :-) Planen är att cykla till Kåsjön och köra lite nya slingerstigar där. Skulle jag få förhinder meddelar jag det senast 17.00 imorgon.

/Leo

ps. det kan komma lite regn imorgon kväll, men så länge det inte ösregnar och haglar så...

Cykla i morgon kring Gbg
Är också lite sugen, har inte varit ute i skogen sen i fredags natt. Får se imorgon om jag hinner/orkar, har vart lite slö det sista. Vart ligger LV6? Även om vi inte kör där imorgon så kan det ju vara kul att testa nån annan gång.

Cykla i morgon kring Gbg
Pontus: LV6 ligger i kviberg, gamla militärområdet där CK Master har sina träningsbanor. Det är kuperade snabba stigar, en hel del trixiga också. SM kördes där 2002, en del av banorna är kvar, en del är söndergrävda pga nybyggnation på området. Rätt kul ställe, men jag kör där alldeles för sällan.

/Leo

Cykla i morgon kring Gbg
neo_martin: Vi kör ofta Torrekullaleden ner söderut från Sisjöns östra parkering, sedan vidare på Sandsjöbackaleden. När man kommer ner till Kyrkbyn Dala, där leden slutar, kör man en bit på asfalt till vänster och kör sedan in på röda slingan, där finns sedan hur mycket stigar som helst. Man kan köra ut ur skogen vid Shell Sandsjöbacka eller vidare under motorvägen och ut på högra/östra sidan motorvägen vid Skäggered/Lindome. Kolla forumet när du ska ner eller är i Götet, så ska vi nog försöka fixa en Happytur i Sandsjöbacka då kanske. :-)

/Leo

Cykla i morgon kring Gbg
Ja LV6 låter lockande, borde väll inte vara längre från hisingen än vad delsjöområdet är, är lite orolig för att jag ska få för mycket motion :)

Cykla i morgon kring Gbg
Jag står över idag, vill inte förvärra mina förkylningssymptom mer ifall det regnar ikväll. Ta och prova LV6 som sagt, det finns en hel del cykling där. Goda parkeringsmöjligheter också, kör mot kvibergs stallar och vidare bort mot "berget".

/Leo

Cykla i morgon kring Gbg
jag är tvungen att passa idag. övertid på jobbet! och pengar tackra man ju aldrig nej till!
ha en trevlig tur, ni som nu kör!

---------------

Cykla i morgon kring Gbg
the_tNt: Nja, känner mig faktiskt lite sliten efter förra veckans träningsdos, så jag vill inte riskera dra på mig en rejäl förkylning just nu. Spana in <http://happymtb.org/forum/read.php?1,42349>. Känns som man bör lyssna på kroppen och vila lite ibland också. Är väl inte direkt sjuk, men känner av halsen lite, cyklar kanske imorgon torsdag. På söndag blir det sista långpasset med racer innan vättern...

/Leo

Cykla i morgon kring Gbg
Charlie, det är mycket troligt jag tar med hojen till jobbet i alla fall.

Vi kan lägga upp en tråd i kväll alt i morgon och hoppas på det bästa.

//jonas

Cykla i morgon kring Gbg
Tänkte köra en sväng i delsjön, från Franssons 18.00. Blir nog mot Kåsjön, max två timmar gissar jag. Någon som vill haka på?

/Leo

Cykla i morgon kring Gbg
En liten miniRideReport från dagens äventyr i Delsjöskogen:

Det blev bara jag och Zam som körde, så vi siktade på att cykla lite svårare stigar än normalt. Det lyckades vi rätt bra med, inga vurpor trots en hel del omöjligheter och en del svårigheter som nästan verkade övermänskliga! Vi körde bort till Kåsjön, nya stigar längs stranden, sedan grön/vit baklänges från Prästtjärn mot bohusleden, fast vi vek av mot baksidan av Furutjärn där en bit av "Black Beast" ingår. Zam fixade den branta delen nerför där riktigt snyggt! Själv nöjde jag mig med att filma det hela denna gången, riktigt snyggt kört! Därefter körde vi till höger om knipeflågsbergen, den stigen är riktigt rolig och stökig. De planerade två timmarna blev till tre timmar, för det var allt för bra väder att köra raka vägen hem. Snart kommer det en minifilm till från Zam productions! ;-)

/Leo

Tillbaka
Topp