Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Starta cyklingen vid Våmevi IP finns sandiga stigar bakom fotbollsplanen, håll kursen söder ut. Finns en topptur med lite stökig stig och klättring upp till toppen av Grönsberg. För en lite längre tur tar man sig till Östnors IP finns spårkarta där. Floviga stigar mellan Österdalälven och riksväg 70. Allt finns på moraauotdoor.seCM650 sa:Hittade du någon stig? Kan den rekommenderas för en glad amatör?
Jag ska antagligen till Våmhus om någon vecka och letar korta stigar att köra. Gärna nära någon fiskepöl.
Det går att köra vandringsleden från Grönklitt till Fryksås och vidare ned till Hansjö. Men annars är det inte mycket till stigcyling. Finns Siljansleden men den är mycket rötter och sten där. Det går något spår nedför slalombacken på nordsidan som jag prövade i måndags, körde med Gravel biken för att skarva mellan två grusvägar. Grus rundorna är lite märkliga för den som jag skarvade till slutade i en myr. Fick ta en stig som var väldigt lovande i början av stigningen mot Hällbergs fäbod. Men när det började bli nedför så blev det för mycket sten och ett surhål dessutom. Det går säkert att köra med en heldämpad MTB.Några nya tips ska dit imorgon?
Körde lite på Siljaleden den var riktigt bra idag å biking dalarnas röda slingor. De hade lite mycket grus men var okej. Skulle köra längre på leden men bil växel hade fått en riktig smäll igår så ville inte komma för långt bort då den dummade sig rätt bra. Så får nog byta den var ju ändå 3 veckor...Visa bilaga 429984Visa bilaga 429985Visa bilaga 429987