Cykla ihop i Gbg?

Lirum

Ny medlem
Cykla ihop i Gbg?
tjena

Har också börjat cykla (åker mest skidor, vågsurfar men detta är ett grymt kompliment). Har köpt en kona stinky och har blivit besatt av att hojja. har dock lite vänner i Gbg som cyklar. borde det inte ligga som en fristående länk på denna sidan typ: "Dagens tur" eller "Joina Hojja" med olika städer som scroll sen kan man se om det är nån som skall ut tex skall cykla i himlabacken och kanske kan erbjuda skjuts dit eller gäng som hojjar i änggården lr dyl? Själv cyklade jag till alafors sist men man blev änna lite seg i låren då, man vill ju vara på topp när det gäller.

Ni kanske redan använder en viss rubrik här på forumet för olika gäng som cyklar? Känns lite bökigt att läsa genom alla inlägg bara för att hitta nån att cykla med eller? Hade ju vart smidigt med en fristående länk? tips?

Cykla ihop i Gbg?
Välkommen till Happy! Gissar att du inte hängt på forumet mer än några dagar än? Göteborg är nog den turtätaste stan i sverige, vi cyklar minst 3ggr i veckan här och ofta mer än så. Ibland 2-3 turer samma dag. Håll koll på rubriker som [Happy Ride], [Cykling] och ihop med Göteborg i ämnesraden så missar du garanterat ingen tur. Nästa sväng blir redan imorgon tisdag, se tråd http://happymtb.org/forum/read.php/1/457956

/Leo

Cykla ihop i Gbg?
ok såg inget om vad det blir för tur, skog, skog med DH, kör alla med samma cyklar eller får en med heldämp som jag vara med. har en kona stinky. kör alla med fullface hjälmar lr är det mer cykelbyxor och camelback som gäller? jag gillar att ha massa skydd på mig så kan man köra på sitt yttersta men det kanske e helt upp till var och en?

Cykla ihop i Gbg?
Lirum du verkar vara som gjuten till å hänga med på turerna! Happyridsen bevistas av ganska blandade förmågor. Ålder 20-60. Hardtail cyklar och fullgung blandat ungefär 50/50. Fullface hjälmar har inte jag sett men en å annan street hjälm. En del kör med skydd. Hälften med cykelbyxor resten med nån typ av Freeride shorts. En del gillar hoppa andra hålla tempo. Så blandningen är stor.

Häng på å kolla det kostar ju inget å du kommer garanterat ha kul!

Senast redigerad av en moderator:
Cykla ihop i Gbg?
Jag rullar på en Coiler, ingen FF-hjälm på turerna, om vi inte ska vara mkt i dirten :P
Benskydd på för de mesta... alltid camelbak som får aggera ryggskydd... När litarna är öppna i himlabacken så blir de givetvis helt överkroppsskydd, FF-hjälm och ett par kralligare benskydd....

Häng med idag och känn på atmosfären :D

Tillbaka
Topp