cykla med förkylning

• Trådstartare Trådstartare lange nase
  • Start datum Start datum
L

lange nase

Guest
cykla med förkylning
är det OK att träna med en lättare förkylning i kroppen (ingen feber) eller bör aktivitet undvikas, hur mycket påverkas prestationsförmågan av en lättare förkylning?

//snuvig & cykelsugen

cykla med förkylning
Beror väl på hur hårt du tränar? Om du klär dig ordentligt så du inte blir kall, å sen tar det lugnt, så du inte blir flåsig, så ska det väl va ok. Kan man promenera med förkylning, kan man väl trampa lugnt?

cykla med förkylning
Kör du inte alltför hårt är det nog inga problem men det beror väl lite på din förkylning också. Testa och lyssna på din kropp.

Inför Ränneslättsturen fick jag en hel del bra råd:
<http://happymtb.org/forum/read.php?1,32353,32353>

cykla med förkylning
Jag kör så länge jag inte känner något halsen, är man bara lite snuvig så tror inte jag det är någon fara att köra lugnt iaf, speciellt inte om snoret är genomskinnligt. I bland kan en lugn runda hjälpa mig att bli av med förkylningen.

/M

cykla med förkylning
Enklaste metoden brukar vara att testa; stick ut på ett vanligt träningspass, känner du dig ur form och orkeslös är det bara att svälja stoltheten och lugnt och försiktigt rulla hem igen!
Alla förkylningar är olika och det är ofta svårt att generellt avgöra hur hårt den satt sig på kroppen!

I övrigt är väl alltid tillräckligt varma kläder viktigt, speciellt på våra breddgrader vid den här tiden på året.

cykla med förkylning
Snuvig är nog ok men tänk på att förkylningarna brukar hålla i sig längre om man tränar än om man väntar ut dem...
Har gått på den niten alldeles för många gånger. Nu vilar jag bort mina förkylningar.

cykla med förkylning
jonas hermansson Skrev:
-------------------------------------------------------
> ett ännu enklare tipps- använd en
> febertremometer...
>

Har inte använt sån på åratal. Jag lyssnar hellre på kroppen.
När jag slutade använda en sån, visade den på 36,8 å jag kände mig som 41. Minst. Å tvärtom, kände mig frisk men hade jättefeber. Så jag låter kroppen tala.

Tillbaka
Topp