Vill ni slippa trafikljus för att korsa stora vägen mellan Farsta och Trångsund kan ni ta Stortorpsvägen, Printz väg och Hammartorpsvägen för att efter Trångsunds centrum ta höger över bron och återansluta till den föreslagna rutten vid rondellen efter bron.
Vid trafikplats Gubbängen och lite söderut är GC-banan uppgrävd och det går inte att ta precis den rutt som är inritad på kartan. Jag vet ärligt talat inte vilket som är bästa alternativet där numera.
Mitt emot Globen får man cykla lite längre från Nynäsvägen än vad den föreslagna rutten anger då de håller på att bygga hus intill vägen. Ta cykelbanan som kommer in mitt på Burspråksvägen. Är egentligen bara att följa orangea pilar och hålla er så nära Nynäsvägen som möjligt. Ett alternativ är att ta sig under vägarna och komma på GC-banan som går mellan Nynäsvägen och Globen/Tele 2 arena i höjd med Gullmarsplans T-bana. Dessutom är det i mitt, och tror jag en hel del andras, att föredra östra sidan av Nynäsvägen för norrgående cykling och västra sidan för södergående. Det är dock indikerat cykling åt båda hållen, så det är mer att jag tror att ni riskerar fler möten på det inte jättebreda cykelfältet om ni följer detta.
Söderut från Trångsund tycker jag det ser rätt bra ut om det är rent transportsyfte. Finliret inne i Nynäshamn har jag dock inte koll på.