Cykla runt Arkelstorp/Vånga

Hej!

Då var det väl dags att hamna här också. Har väl inte cyklat utanför väg på sådar 8 år men nu tusan är jag på gång igen! (Har knappt cyklat på väg heller....)

Jag ska till Akrelstorp/vånga i påsk och utifrån kartan verkar det iaf backigt, men finns där några fina skogsstigar? Och nej, jag vill inte cykla i vångabacken :)

/Stefan

Senast redigerad av en moderator:
Hej Stefan

Visst finns det stigar å backar kring Arkelstorp och Vånga. Men det ligger ännu lite träd sen Per, å förra helgen välte ännu fler. Så jag kan inte säga var det är fint att cykla idag.
Hör av dig när det är dax så kanske jag hänger med eller kan tipsa om några fina sträckor.
Nu är det skidsemester. Data å cykelfritt i nästan en vecka framöver. Gött

MO

Ajajaj nu blir man sugen...... men får väl hålla mig till tåls tills semestern. Ben guidade mig Raslången runt, det var en riktigt fin runda. Det är riktigt fin åkning i dessa omgivningar.

// utsocknes

Det finns massor med fina stigar i området. Följer man Skåneleden mot Sågmöllan, Olofström och Ryssberget kan man hitta hur mycket fin cykling som helst. Finns ju tankar om Långlopp i trakten, så stig finns där massor!

Finns en kille här på forumet, LasseN, som har guidade turer ibland. Även Kristianstad MTB tränar en del där. Jag kan tyvärr inte förklara, hittar när jag är där, men får du tag i LasseN så har han kartor i någon gammal RR tror jag.

Klart du ska ta med cykeln!

HooHoo - LasseN här...

Lägger tvenne länkar -
http://web.telia.com/~u45617101/dalenrundt/rundan.htm
http://web.telia.com/~u45617101/happy2006/happy2006.htm

De är från 2006 års runda...omkring 4 mil och 1100 höjdmeter.

Årets stormar + avverkningar har gjort att vissa partier inte är aktuella längre...
men de får vi leva med...
Å 2:a sidan så har jag redan hittat en helt ny stig som skall röjas!!

Om det blir nån Happy rundt dahlen 2007 får vi c.
Det är andra saker i görningen som kommer att ta mycket tid i anspråk...nämnde någon Långlopp???

/krokus

LasseN skrev:
-------------------------------------------------------
> HooHoo - LasseN här...
> Det är andra saker i görningen som kommer att ta
> mycket tid i anspråk...nämnde någon
> Långlopp???
>
>
> /krokus

Jag såg artikeln i Kadens, låter mycket lovande :)

Tillbaka
Topp