Cykling genom USA i höst.

Cilla85

Ny medlem
Hejsan.
I höst ska jag cykla genom USA i jobbet och mitt koncept är travel light.
Jag kommer inte ha med mig tält, sovsäck, lakan, handdukt…
Utan verkligen bara det nödvändigaste som ett par sandeler, lite kläder, en ipad, pass, pengar typ så.
Jag kommer att cykla på racer. Har en Trex silque SLX. En kolfiberhoj alltså.
Nu är min tanke att ha en stor sadelväska som rymmer 16 liter samt en liten vätskeryggsäck.
Har tänkt om jag skulle köra med denna:
http://www.carradice.co.uk/index.php?page_id=product&under=range&url=sqrslim

En Carradice Super C, SQR slim. Någon som har erfarenhet av den? Tror ni den går bra att fästa på en kolfiberhoj?
Finns det andra tips tar jag tacksamt emot.:-)
/ Cilla

Apidura eller Rapha (Apidura som gör)

Jag har Apidura på fram och bakväska samt en liten väska på överröret från bikepack.pl

Mycket nöjd med samtliga!

Kör kolfiberhoj.

Jag har en SQR slim och det fungerar perfekt på en hoj av kolfiber, däremot så bytte jag ut kolfibersadelstolpen mot en alu för säkerhets skull. Jättenöjd med väskan i övrigt, märks enbart om den är tungt lastad när man står upp och bryter.

Även jag har en SQR slim, funkar bra.
Viktigt att de finns tillräckligt med höjd mellan väskan och bakhjulet.
Jag tycker inte om att cykla med ryggsäck, men antar att det är personligt.
Föredrar styrväska så att man kan nå grejjer när man sitter kvar på sadeln.
Carradice har matchande som jag inte provat.
Är nöjd med Ortlieb.

Okej nu har jag bestämt mig för att det blir en Apidura saddlepack. Apidura känns ju som de är lite smidigare och väger mindre än Carradice. Tycker ni jag ska satsa på den större Apidura sadelväskan eller köra en mindre modell av sadelväskan plus en styrväska? Vad blir mera stabilt? Kollade på styrväskan från Apidura men den blir för bred för mitt styre.. Har en WSD (women specifik design) cykel så styret är inte lika brett. Finns andra alternativ på lätta styrväskor annars? Som är smalare.. Typ max 30cm.

Apidura går ju att rulla ihop till önskad längd. Annars hade nån ett tips i tråden om randonneur-packning. Den var väl ca 30 cm, minns ej tillverkaren.

Om du har en cykel med lite utrymme mellan sadel och däck måste du kolla så du får plats.

Det finns mått på Apiduras hemsida eller så har de kanonservice via mail.

Kolla styrväskans djup om du planerar att ha belysning i framgaffeln (kronan). Apiduras och många andra trycker ner eller skymmer lampan. Det finns bättre/andra varianter i Apidura-tråden. Det går att få Customer size från .....vad den nu hette shop..

edit. http://www.mackworkshop.com/collections/bikepacking/products/bar-bag

jag har apiduras rulle men anser att blixtlås är överlägset för att nå det jag behöver snabbt. På bilden har jag en annan lika liten styrväska, borde ha spelat bredden lite mer.

Bilagor

• 20160603_101945.jpg
    20160603_101945.jpg
    296.1 KB · Besök: 50
Senast ändrad:
Hehe jobbar som projektledare för något som heter Ride of faith,hope & love. Genom olika idrottsprojekt hjälper jag sextraffickingutsatta tjejer. Så i höst cyklar jag genom USA. Blir en del föreläsande längs med vägen också.
Du kan följa mig och mina äventyr här:
http://cillaeriksson.spotlife.se

Tillbaka
Topp