Cykling i kvibergs DH spår?

Jag lider utav tandvärk eller öronverk eller vad det nu är. Men skall käka lite piller och känna efter, troligen blir det så att jag dyker upp i kviberg runt 18-19 snåret.

Trevlig kvällsträning blev det! Ett helt gäng var vi också!

Besök av föredetta Kvibergs-huckare som hade dragit alternativspåren samt två damer i hans sällskap.

Får börja ta med kamera så man kan dokumentera träningen och framgångarna, kanske dags att köpa en headcam. ^^

Jävlar vad det var folk i Kviberg idag. Och t om Marcus var där och körde, han är som en vålnad bara dyker upp när man minst anar ;-) Andra som var där var AndersS, nenja, samhain och Pontus samt jag. Efter ett tag dök det upp en banmoddare i mohikan vars namn jag inte uppfattade i dubbel damsällskap var den ene hetta Åsa. I vilket fall var det intressant att lyssna på Mohikanen ide'er och syften med banmoddningarna. Själv var jag lite seg efter att badat hela dagen och höll på att krasha två gånger, en gång vid step up:en där jag kom lite för mycket åt höger. Den andra vurpa höll på att inträffa i en vänsterkurva pga alla kottar. Men jag klarade mig väl.

På onsdag blir det Ale och innan dess blir det en sväng i Delsjöområdet.

Vädret bjuder in till vidare träning, några som är sugna på att köra under dagen? Kanske någon gång vid 14-15? :P

Om ni är sugna på att vila lite ifrån Kviberg så kan vi kolla/köra de spår som jag och Morfum knaprat ihop här uppe idag/ikväll. :)

nenja skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Om ni är sugna på att vila lite ifrån Kviberg
> så kan vi kolla/köra de spår som jag och Morfum
> knaprat ihop här uppe idag/ikväll. :)
>
Det verkligen vara kul att köra Era spår där uppe. Gillade verkligen det spår skom man körde genom en stenmur var efter det kom en stor mossbeklädd stenkista, var också ett dropp där jag stegrade nerför och krashade. Seriöst nenja, att du inte vidarutv. detta spår fullt ut? Hade hakat på men bad lockar mer och sen en kort runda i Delsjön.

Såja, då har man en ny cykel då :) Suget blev för stort igår.
Så självklart ska det testas.

Sorry nenja, blev ingen giant, gick på scotten istället ;)

Dåliga är att nu kan jag inte skylla på hårdvara längre varför jag inte vågar dom stora droppen...

Nu är han, tack Morfum! =)

Jag misstänker att Kviberg kommer att bli det 'nyacykeltätaste' berget i byn...

Grattis till Cykeln!

//Anders

Senast redigerad av en moderator:
Idag regnar det inte Samhain!
Blir det nått åka i dag eller?...någon?
Funderar på att dra till kvibergs överskott och köpa en spade så att man kan laga lite berms(heter det så?)och kanske den aldeles för lilla landningen som finns efter det stoora droppet...
Aja. Sväng förbi!

Hinner inte jag heller - dock blir det Ale i morgon (om det inte öser ner)!
Kommer dock komma iväg från Lerum runt 17:45 först. Har plats för en hoj till på bilen om ngn är intresserad men som sagt, jag kommer inte vara i Ale precis 18:00 utan kanske närmare 18:30.
Dra ett pm om ngn vill samåka.

/ Andreas

En spade köptes och det grävdes, efter en stund kom Per(?) och hjälpte till. Det blev ganska bra. Vi gr ävde på rätt mycket jord så allt blev större lixom(jag grävde inte mest). Fast jorden var i stort sett omöjlig att packa, den var helt gubbtorr. Så nu går det ju att köra där, men man får vara lite försiktig. Nu är det bara att hoppas att det kommer en jävligt lokalt monsunregn över nedre delen av Kvibban.
Tyvärr så hade vi ju ingen kamera, annars hade ni fått sett hur det blev.

PontusJ: Fixade ni bermsen? Ett tips kan vara att använda småsten, kvistar, grenar och dyl. som bindemedel för att hålla kvar jorden. Kottar finns det ju gott om och lite nytta kan de ju göra.

Jepp eller bara den största, den som är efter droppet med stenskiva som platå. Vi andvände oss av grenar och kvistar och stenar. Första fjärdedelen är skitstabil, nästintill kaklad med stenar i alla storlekar(Skitstabil!). Resterande 3/4 är armerad med grenar och kvistar och en å annan sten. Tror man får köra in den riktigt och skotta på mera jord lite emellanåt. Samt hoppas på en del regn då.

samhain skrev:
> Jag åker nog dit imorrn. Hoppas ngn vill haka
> på?

Känns väldigt aktuellt imorgon, ta och köra under dagen?

Jag har hört att det först i nästa vecka som spåret är öppet för dagsåkning. Alltså fram till dess så är det bara kvällsåkning som gäller... ;)

Har två långa dagar kvar på jobbet innan jag får vara fri ett tag...

Kommer dessutom Minons och kedjestyrare på posten vilken dag som helst!

//Anders

Var där igår kväll en vända. Upphåttade bermen var ju enorm! Gütt jobbat! Ett spår med, som jag upplever det, små marginaler fick ju inte direkt större marginaler när stenar å rötter var blöta ;) Jisses vad det var slipprigt på sina ställen, så pass slipprigt att det mest blev rek. av lite nya spår. Ser ut att kunna bli ett schysst spår uppe från toppen av hällen efter step-upen ned th över eller längs med en liten rygg och sen tillbaka in i spåret vid det lilla doppet innan skarpa vänstern. Man får nog bygga lite precis innan ansluningen dock.

/ Andreas

Skall vi satsa på att köra mellan lunch och middag? Ses i backen runt 13? :)

Härligt med lagade berms och alternativa spår, variation är inte fel.
Skall se om jag inte kan få med mig kameran idag, lättare att få tid till att ta någon bild när man är där lite längre. ^^

*Mikael* skrev:
> Inte långt från SKF, funderar också på att ta
> cykeln till jobbet någon dag och sedan cykla dit.

Klart som fan du ska göra Micke, jag ska upp till sthlm nu på lördag och hämta den nya hojen så efter indu-semestern så tänker jag då fan cykla till jobbet och hojja före eller efter. Har dock aldrig varit i kviberg så du får ta och visa mig!

nenja skrev:
> Skall se om jag inte kan få med mig kameran idag,
> lättare att få tid till att ta någon bild när
> man är där lite längre. ^^

Blev det några bilder?
/Anders

AndersS skrev:
> nenja skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Skall se om jag inte kan få med mig kameran
> idag,
> > lättare att få tid till att ta någon bild
> när
> > man är där lite längre. ^^
>
>
> Blev det några bilder?
> /Anders

Jag är ju så glömsk så jag fick inte med mig kameran. :(

Synd var det för vi fick en jäkla träningsdag och körde ända tills det mörknade, delade en kebabpizza i backen och avslutade med en folköl. ;)
När jag kom dit vid 15 så hade redan Pontus skyfflat upp en landning till det fasansfulla droppet som vi inte kört tidigare och efter lite mer jord så slängde vi oss ut för det, man flög lite längre än vi trode så landningen blev lite tung. Mer jord så kommer den bli grum.

En hel del träning på sluthoppet vart det också, vi båda småtränade förutom hopp i allmänhet på att svänga i luften för att kunna spurta höger vid landning (målgången skall ha legat där) och på lite whip och table. Lek och trix är satans kul faktiskt. :P

Tillbaka
Topp