Cykling i kvibergs DH spår?

Söndag låter bra för mig, jag bor dock i andra ändan av stan så trampa dit kommer ta ett tag, så inte för tidigt. =)

Trevligt med en back-spekulant. :D

Jag kan nog mycket väl tänka mig att köra på söndag, mersmak efter dagens dou-tur med Kristoffer här uppe i Kortedala vill jag lova!

Edit:
Buse på gambler laddar sluthoppet i morfumbacken!
IMG_2386.jpg

Senast redigerad av en moderator:
nenja: Självklart! =) Måste bara få tummen ur o komma iväg på fler rides

Miche, ska se men det kan nog bli lite svårt tror jag, tyvärr... Kanske blir jag ensam eller med en annan polare.

Var möts man nåstans förresten?

vet du vart kvibergs marknad hålls på helgerna? botten på banan ligger alldeles snett bakom sista byggnaden. Ca 100m eller så. Från marknaden sett så är det på vänster sida, vid foten av "berget" :)
Finns även ett par skumma träväggar som ligger precis där med. Med en del grafitti på.

Med andra ord, alldeles bredvid marknaden.

fox skrev:
-------------------------------------------------------

> Var möts man nåstans förresten?

Finns en bild som pekar ut vart spåret slutar på sidan 3 i tråden. Sen så är det lätt att följa spåret uppför backen.

//Anders

samhain skrev:
> Lite sugen dra dit en sväng mitt på dan bara.
> Någon annan som skulle vilja?

Jobbar och är nog inte hemma fören 15 tyvärr. :)

Låter fint. Har nenja internet i butiken eller skall man ringa honnom? Han brukar ju sällan banga
Jasså vad är det för handtag och vad för del du behöver?

Han var tydligen i verksataden idag :)

En bråkig liten bult behöver jag, själva "axeln" som går igenom hela handtaget om man säger så.
Den lossnade, och nu sitter själva handtagsdelen och hänger i luften nästan.

Säg till rickard att jag är sjukt sugen på kviberg om du pratar med honnom =)
Kul att meka lite också! Jag skall skruva fast bakdmäpare och byta trampor innan jag ger mig ut.

Det däringa internet har jag tillgång till vettu, dock alltid säkrast att ringa när jag jobbar. ;)

Jag har tyvärr planer för eftermiddagen men om de blir inställda eller något i den stilen så laddar jag gärna i Kviberg hela kvällen!

Fan va nice att du fått dämparen föresten, vad var det som hände med den egentligen?

Det verkar som att det blir regn senare i eftermiddag om man skall lita på danskarna..
I morgon kväll kanske skulle vara ännu bättre

Jag har inte fått tillbaka min vivid. Mannen på vartex som skulle fixa den är på semster så jag beställde en reservdämpare utan onödiga funktioner från tyskland.
Fox van R 08. Skall tydligen vara ganska lik dhx fast utan bling och färre rattar =D
Jag tror felet var att det kommit luft i fel kammare. Säkert inte så jobbigt att fixa själv. men jag hittade varken packningar eller verktyg att öppna den med..

Skulle någon ut och köra imorgon tro? Vid vilken tid?

Om vädret tillåter dvs, jag lägger in för att om det regnar för hårt imorgon så skippar jag det nog, annars blir jag genomblöt på transportsträckan. =) Skall tydligen komma mycket regn i natt, sägs det..

Kväll och kväll, blir nog heldag för min del om inget annat hittas på.
Om nu det nymisshandlade låret tillåter... ^^

samhain skrev:
> nymisshandlat? regnat hela natten dock verkar det
> som, o regn fortfarande :/

Hehe jo, skulle prova på ett lurigt hopp/dropp igår och landade så flummigt att jag krashade rakt in i ett träd och låret fick största smällen. :P

Jag håller mig nog lite passiv tills regnet avtagit iaf, även om det vore bra att packa landningar och berms nu när det är blött... Perfekt läge att laga landningen vid droppet med stegen i också, hmm regnkläder? ;)

samhain: Har använt den där, den är trevlig. =) Har cyklat till Gamlestan innan när jag jobbade där det tog 45 min.. på en hardtail. Så på det jag rullar runt på idag lär det ta längre tid, gissar på just en timme. =)

Det enda med den där cykelplaneraren är att den inte har med alla cykelvägar som finns, och därför missar några riktigt bra genvägar man kan ta här o var. Men den är ändå ett trevligt verktyg ändå som man kan utgå ifrån.

Hemma nu, tillslut. Tack för guidningen idag! Körde kanske inte så mycket men ville gärna se banan, behöver nog mer träning. Men det var skoj att se och lära av dom som kan. =)

Absolut, var trevligt. Som vanligt framsteg när man cyklar med trevligt folk. Åkte en sväng ner i jorden med huvudet först, men det e väl som sig bör.

PontusJ skrev:
> Var det någon som hade med sig kamera i dag? Hade
> varit kul att se lite bilder...

Tro det eller ej Men Anders (inte S) som hade mosat sitt nyckelben riktigt illa agerade fotograf idag, riktigt sugen på att se resultatet. :)

Grymt kul i Kviberg idag och tack alla för sällskapet. Helt riktigt anduro hade kamera med sig så han intog C-Dale:s roll som paparazzia då ha tog bilder och filmade ;-) Själv var jag sliten och orkade knappt putta upp hojjen men jag provade fegspåret på den nya spåret.

Snyggt kört igår. Jag har inte sett kvibergsbanan tidigare och den verkar ju riktigt kul och utmanande. Fick rejält med hoj-abstinens när jag bara kunde titta på.
Jag fotade en hel del, bilderna ligger på länken nedan.

Ahhrg, vilken aktivitet det är! Har varit borta en v. och skall bort ytterligare en v nu men hojen är iaf med denna gång. Läste att ngn skrev ngt om en åka-bygga-käka-åka-lite-till-plåta-oxå-heldag, det tycker jag låter strålande. En dag under nästa vecka kanske?

/ Andreas

Hallå! Fina bilder där! Det var kul att se Kviberg! Banan var verkligen utmanande! Skall försöka ta mig dit någon gång igen om en inte allt för avlägsen framtid, så att man kanske kan skörda frukterna av den bra genomgången av banan som samhain och nenja bjöd på! / Carl

Tillbaka
Topp