Cykling i Ludvika

Cykling i Ludvika
Morsning!

Det verkar som att det blir midsommar i Ludvikatrakten (Stensbo) och jag kommer vara där hela helgen. Är det någon som vill ta en runda landsvägscykel på förslagsvis lördag förmiddag?

Cykling i Ludvika
image.jpeg

Var lite tidig inför turen idag

image.jpeg

image.jpeg

Vilka hjältar att ta bort träd över stigarna :)
Får tacka för alla tips av stigar. Nu blev ju suget av FS ännu större. Fy fan

Blev 20km för mig idag :)

Cykling i Ludvika
Kalasväder fick ni också! Vad är en bal på slottet...? ;)
Nästa gång! Idag ska jag i alla fall ut en vända i samband med lunch. =)

Cykling i Ludvika
Det låg lite träd över stigarna på milbanan, tog bort några men en del var lite för stora...
Dock så är det ju tyvärr väldigt uppkört av skogsmaskiner där :(

Cykling i Ludvika
Utgångspunkt fredriksberg

image.jpeg

Hamnade sedan här!

image.jpeg

Bildbevis på att man cyklade.

image.jpeg

Riktigt fint väder även om det var molnigt och blåsigt.

image.jpeg

För att sedan hamna i soffan och självdö haha.

image.jpg

55km på 2:08 med MTB. Jag är nöjd

Cykling i Ludvika
Är det någon action i skog och mark runt Ludvika området såhär 4-5år senare?

Jag håller till runt sunnansjö, och sadlar en brötmodifierad trek fuel 27.5 plus.

Senast ändrad:
Cykling i Ludvika
jparacing sa:
Är det någon action i skog och mark runt Ludvika området såhär 4-5år senare?

Jag håller till runt sunnansjö, och sadlar en brötmodifierad trek fuel 27.5 plus.

the_TNT (tobbe) bor i Sunnansjö, hur det står till med cyklingen är jag osäker på men cyklarna har han nog kvar. :)

Själv har jag flyttat till Grängesberg så jag hoppas hinna utforska lite stigar (igen) snart! Inte ens hunnit ut på Duden i vinter. :(

Cykling i Ludvika
Här går det undan med svaren trotts en tämligen lång down period för tråden!

Kan börja med att säga att jag är rätt grön på det här med mtb, men känner att det skulle vara kul om det fanns några fler runtom som gillar skogsbrötande/freeride eller vad det nu kan tänkas heta på cykelspråk.

Skaffade min fuel förra året, och hoppades på blandad åkning mellan grusväg och skog, men på sedvanligt maner hamnar jag nästan uteslutet i skogen förutom transporterna.

Suget efter barmark är helt absurt!
Målet för sommaren är att förbättra flåset, samt att ha kul i ett.
Btw, efter 30år med cross/enduro så brukar själva körningen inte vara problemet, utan flåset som vilat lite väl länge med småbarn och renovering.

Bilagor

• 1522429198089.jpg
    1522429198089.jpg
    211.4 KB · Besök: 60
Cykling i Ludvika
Finns det nån här som fortfarande cyklar i Ludvika trakten? Har skaffat mig en nyare Scott genius nu efter många år borta från skogen. Så tänkte börja cykla igen till vårkanten. Jag är för tjock och otränad för att orka med CSK, så tänkte mer om det inte fanns nån mer som mig.

Tillbaka
Topp