Raggamuffin
Aktiv medlem
Cykling vid Älmhult / Tingsryd
Söker runt Älmhult / Tingsryd eller där i mellan, finns det nåt vettigt? Stig då, svårighet kvittar. Där över dagen och fick med hojen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fan, ingen som vet? Hittade du något? Jag ska snart dit och undrar också. Google sa något om en gammal slalombana utanför Lessebo, men kort...
Hur hittar man till xc-området? Är det lättnavigerat på plats?
Konstigt med så lite respons. Skog finns där ju i krokarna.
De flesta cyklar XC kring sjöarna Halen och Orsjön i Olofström. Jag bor i området är rätt sällan uppe vid skidbacken, fin och tuff bana. Men den ligger lite i utkroken, för mig är det lite för långt för att cykla dit och för nära för och ta bilen.
Fan, ingen som vet? Hittade du något? Jag ska snart dit och undrar också. Google sa något om en gammal slalombana utanför Lessebo, men kort...
Tack för koordinater Raggamuffin!
Hur lätt är det att hitta kring sjöarna snoogans?
Ganska ny och inte hundra färdig XC bana i Strömbergshyttan mitt mellan Lessebo och Hovmantorp, gammal skidbacke som blivit MTB arena, jättefin och lagom teknisk, klättring blandat med utför och fin stigkörning, knappt 3 km i nuvarande tappning.
Vet dock inte farbarheten just nu då det kom 20cm snö innan helgen.