Cykling vid Älmhult / Tingsryd

Raggamuffin

Aktiv medlem
Söker runt Älmhult / Tingsryd eller där i mellan, finns det nåt vettigt? Stig då, svårighet kvittar. Där över dagen och fick med hojen.

Fan, ingen som vet? Hittade du något? Jag ska snart dit och undrar också. Google sa något om en gammal slalombana utanför Lessebo, men kort...

Hur hittar man till xc-området? Är det lättnavigerat på plats?
Konstigt med så lite respons. Skog finns där ju i krokarna.

Hur hittar man till xc-området? Är det lättnavigerat på plats?
Konstigt med så lite respons. Skog finns där ju i krokarna.

56.288783,14.538563 skyltat från parkeringen, över lilla bron och sen vänster så möter man spåret där det kommer från höger.
Skidbackevägen, man är uppe i skidbackarna ett par gånger, området har fantastiska möjligheter faktiskt. Känslan är att det är mest endurogänget som håller på där just nu.

Jag upplevde det som välskyltat, man är ute på nån grusvägs/motionsspårsbit ibland och det är väl mest då det kan bli tokigt.

De flesta cyklar XC kring sjöarna Halen och Orsjön i Olofström. Jag bor i området är rätt sällan uppe vid skidbacken, fin och tuff bana. Men den ligger lite i utkroken, för mig är det lite för långt för att cykla dit och för nära för och ta bilen.

De flesta cyklar XC kring sjöarna Halen och Orsjön i Olofström. Jag bor i området är rätt sällan uppe vid skidbacken, fin och tuff bana. Men den ligger lite i utkroken, för mig är det lite för långt för att cykla dit och för nära för och ta bilen.

Inget är för nära för att ta bilen :D

Fan, ingen som vet? Hittade du något? Jag ska snart dit och undrar också. Google sa något om en gammal slalombana utanför Lessebo, men kort...

Ganska ny och inte hundra färdig XC bana i Strömbergshyttan mitt mellan Lessebo och Hovmantorp, gammal skidbacke som blivit MTB arena, jättefin och lagom teknisk, klättring blandat med utför och fin stigkörning, knappt 3 km i nuvarande tappning.

Vet dock inte farbarheten just nu då det kom 20cm snö innan helgen.

Ganska ny och inte hundra färdig XC bana i Strömbergshyttan mitt mellan Lessebo och Hovmantorp, gammal skidbacke som blivit MTB arena, jättefin och lagom teknisk, klättring blandat med utför och fin stigkörning, knappt 3 km i nuvarande tappning.

Vet dock inte farbarheten just nu då det kom 20cm snö innan helgen.

Tack! Den jag hörde om. Nä, ska dit om några veckor så får se hur det ser ut då!

Tillbaka
Topp