Cyklist mot Häst?

ike86

Ny medlem
Cyklist mot Häst?
jag har bestämt att jag ska tävla mot en tjej jag känner hon ska rida en häst och jag ska cykla, det blir en sträcka på ca 3 km. Jag tror stenhårt på att jag kan vinna, är jag dum i huvet eller finns det en liten chans att jag vinner?
 
Cyklist mot Häst?
Adam7125: det är inte en sån häst jag ska tävla mot, det här är en sån där som har hoppat över hinder och den är lite gammal nu
 
Cyklist mot Häst?
beror ju helt på kondition på hästen (och dig), underlag osv. men jag skulle nog satsat på hästen.. gash, vad kul det var att galoppera familjensfullblod på stubbåkrarna :)
 
Cyklist mot Häst?
Asfalt kommer du fetaäga på. (Särskilt om du har landsvägscykel och hon är snäll mot pållen) Annars hoppas jag att det bara är hedern som står på spel.
 
Cyklist mot Häst?
underlaget blir nog lite stig och lite grusväg, upp och nerför jag vet inte riktigt har inte sett "banan" än men det ska tydligen vara lite mer terräng iaf
 
Cyklist mot Häst?
Jag tror du vinner. De senaste gångerna jag sett hästar springa har det sett ut som de gör det i slow motion. De stannar liksom av inför varje hinder när du tar fart för att komma över det. Jag sätter ett blåanodiserat 120 grams Scott Riserstyre från 1995 på att du vinner. :)
 
Cyklist mot Häst?
Jag såg en häst som plogade en vinterväg på video igår, hästen var helt nere i snön, endast hals och huvud stack upp och den hoppade liksom fram. Det såg kul ut, men jag tyckte synd om hästen...

F.ö. tror jag du kommer att få en match, mycket intressant koncept! Ingen aning vad en häst snittar, men är det mycket grusväg tror jag du får spö.
 
Cyklist mot Häst?
exbud skrev:
-------------------------------------------------------
> Har du testat effekt? 1 hk motsvarar 735.5 W. Vet
> inte så många som drar det.
>
> Lycka till, blir nog svettigt.


Hästen är säkert starkare men den väger också 600kg.
Ska bli kul att se lite bilder !
 
Cyklist mot Häst?
det ska bli riktigt intressant iaf. om jag ska filma det eller ta bilder måste jag ju vinna så jag kan visa för er happyiter att det är möjligt att vinna över en häst, även fast det redan är gjort
 
Cyklist mot Häst?
Jag tror att du får svårt att vinna om hästen är i något god kondition och inte helt rädd för terängen ni skall tävla i.
 
Cyklist mot Häst?
Adam7125 skrev:
-------------------------------------------------------
> Man får ju tänka på att Mattias Lundqvist är
> rätt snabb.

Ja, jag tror inte det är alltför många som snittar 55 km/h på ett varv på travbana.
 
Cyklist mot Häst?
Hästen kan den vägen vi ska tävla på tydligen så det är ju lite fusk men jag ska få provköra den ett par ggr innan. Jag ska göra så gott jag kan iaf, måste ju bevisa att det går att slå en häst i terräng också
 
Cyklist mot Häst?
Gissar att hästen vinner. :-) På vissa stigar här i Göteborg så vinner även orienterarna/löparna över mtb på kortare sträckor, men det gäller bara när stigen är riktigt teknisk. Men det är ju inte därför vi cyklar, vi cyklar för att det är skoj. ;-)

/Leo
 
Senast redigerad av en moderator:
Cyklist mot Häst?
ike86 skrev:
-------------------------------------------------------
> måste ju bevisa att det går att slå en häst i terräng också

Det låter inte speciellt snällt att *slå* hästen. ;)
 
Cyklist mot Häst?
Är hästen van vid cyklister? Hästar är nervösa djur och en del hästar blir vettskrämda av cyklister vilket kan bli jävligt obehagligt om ni skall samsas om en smal stig.

Min exflickvän rider och vi tävlade mot varandra en gång på en 1-2 km grusstig. Jag ledde ända tills det kom en brant jävla backe där hästen flög förbi mig. Så jag tror nog du kan fixa det. Lycka till!

/elling
 
Cyklist mot Häst?
Kupa: nu vet vi ju alla att det inte var så jag menade men om jag blir tvungen så kanske jag slår undan bakbenen på den när vi tävlar sen;)

Edit: Elling: Ja hästen ska tydligen vara van vid cyklister och sånt
 
Senast redigerad av en moderator:
Cyklist mot Häst?
girl1b.gif
vs.
p_gustafskorv.jpg
?

Vet vilken jag skulle satsa på!
 
Cyklist mot Häst?
Lekeberg: det dröjer nog ett tag tills tävlingen går av stapeln både hästen och jag måste träna lite mer än vad vi gör nu plus att det är lite mycket snö i skogen.
Jag lovar att återkomma när det börjar bli dags
 
Cyklist mot Häst?
ike86 skrev:
-------------------------------------------------------
> Lekeberg: det dröjer nog ett tag tills tävlingen
> går av stapeln både hästen och jag måste
> träna lite mer än vad vi gör nu plus att det
> är lite mycket snö i skogen.
> Jag lovar att återkomma när det börjar bli dags


de goda nyheterna är att i stort sett alla anabola steroider för djur kan användas(och används) av människor. Ett tips bara, om du vill jämna ut oddsen;)
 

Bilagor

  • ganamsa.jpg
    ganamsa.jpg
    5.7 KB · Besök: 23
  • ganamsa.jpg
    ganamsa.jpg
    5.7 KB · Besök: 23
Senast redigerad av en moderator:
Cyklist mot Häst?
exbud skrev:
-------------------------------------------------------
> Har du testat effekt? 1 hk motsvarar 735.5 W. Vet
> inte så många som drar det.
>
Sant men en häst klarar inte av en hästkraft!

P
> Lycka till, blir nog svettigt.
 
Cyklist mot Häst?
ike86 skrev:
-------------------------------------------------------
> TigerMale: haha tack så mycket men jag tror jag
> klarar mig utan sånt.. vill försöka vinna
> ärligt;)


Mmm, men du ser ju på förpackningen, så du kan va säker på att pållen redan tagit, o han har mer muskler än dig redan från scratch,så ja frågar dig how bad do u wanna lose?
 
Cyklist mot Häst?
D-bool 50mg/dg eller whinstrol IP45 skulle göra dej gott! fråga mollo. kan nog grejorna utomodöligt bra. har en kompis som tränar xc nu märkt en rätt stor öknikng i ork genom o bara ta 5 mg thai/dag i 4vt. frågarn är ju bara vad det är för bivérkninkar mm om det är värt det med dem dmå prepen.
 
Cyklist mot Häst?
the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vet vilken jag skulle satsa på!
>
> Hur menar du nu? ;)

No comments. ;)
 
Tillbaka
Topp