Cyklister hårdare än fotbollsspelare?

PeZeta

Aktiv medlem
Hörde följande kommentar på Råsunda igår (AIK - Kalmar).

"Har du sett på Tour de France? Där vurpar de i 50 knyck i t-shirt och cykelshorts, sen är det bara rätt upp på hojjen och köra vidare. Fotbollspelare däremot faller ihop och ligger och vrider sig så fort någon rör dem"

Så sant så sant.

Tänk dig en cyklist med tillgång till kylspray. Då skulle man kunna cykla hela TdF utan vila för sådan fart som fotbollsspelarna får efter det att de blivit sprayade är ju helt otrolig.

*vrider sig i smärtor* pyyst med kylspray *uppe och kutar på en gång*

(obs, ironi!)

Jag har alltid tyckt att fotbollsspelare är mesiga, ligger och vrider sig av smärta för att någon råkat sparka dem på benet. Detta kommer inte ens i närheten av hur det känns att stupa med cykeln på en stenig stig mitt ute i skogen, utan benskydd!

F.d fotbollsspelare som övergått till den manliga sporten- mtb.

Fotbollens sista hårda utpost är England

Go Gunners but who the fuck are Manure

(Manure=dynga men också ett smeknamn på Manchester United för den oinvigde i fotbollens förtrollade värld)

Senast redigerad av en moderator:
Dessutom tror jag att asfalten i TdF är hårdare än gräset på en fotbollsplan... eller har jag missat nåt?

Läste en rolig grej i nån tidning (fritt citerat);
Tänk om sjukvården kunde införa sidolinjer, då kunde man bara bära patienterna över linjen så blir de friska, precis som de gör i Fotboll

Vem har lattjat med koden!?! Det blir ju bara svordomsmärken när man skriver fotboll med litet F, skitcoolt!

Kommer ihåg på Dahlins storhetstid: "det är ju tufft macthprogram nu, två matcher den senaste veckan så det är inte konstigt att man är sliten".

/Ola

Om man som cyklist skulle få något slags förmån när man vurpat för att någon har kört på ens bakhjul skulle väl det vara fler som skulle ligga och vrida sig framför domaren:-)

Det är inte så at jag hatar fotboll, det är bara så jämrans tråkigt att titta på. Det rockar inte, helt enkelt (förutom i sammandragaen när man några sekunder får se de få läckerheter som spelarna har fått till på 90 minuter!!).

(varför blir det massa konstiga tecken ovan där det ska stå "Fotboll"?).

Nä jag hatar väl inte heller fotboll. Med det kan bli lite för mycket på tv ibland. Bara fotboll men ingenting om nån annan sport. Det verkar ju inte vara så svårt att vara sport journalist i det här landet. Det är ju bara att dra några fotbollsklyschor så är man ju klar.
-Jo det är ju två bra lag och båda vill vinna.
-Ja det stämmer bollen är rund.
/Johan

hellyeah

basket
basketboll
Basket
Basketboll

yeah? yeah? yeah?
let's see 'bout that!
jag kommer att gå i paralellklass med 30st elitsatsande fotbollsspelare nästa år :D håller mig till basketen själv, ska jag göra en studie och putta lite på dom åt er?

fotboll är faktiskt fotboll kul att kolla på, och det är inget fel på denna bollsporternas kung. Men självklart är cykling tuffare, fotboll är en ganska mesig sport om man räknar i smärta. Men en sak är klar, det visas alldeles för lite cykel på tv. Någon som kommer ihåg senast det visades mtb i sportnytt?

Kommentaren kom säkert från någon som sett på tdf sändningen en dag då Adamsson (tror jag det var) nämnde något i den stilen om larviga fotbolls spelare :-)

Jag tycker att cykling är mycket roligt att själv utöva, men inte så roligt att titta på.

Fotboll är trist att utöva, men rätt kul att kolla på.

Well.. någon måste ju ha en avvikande åsikt... ;)

Jag är nog mer inne på PeZetas linje, man kan inte få frispark i cykeltävlingar. Dessutom är fotboll såååå tråkigt, man förlorar 90 minuter av sitt liv för att KANSKE se något mål och av dessa 90 min så är spelet avbrutet pga "skada" i kanske 20. kul...

jga var på söderstadion ikväll. rätt lag vann!
och... by the way -det finns ingen konflikt mellan fotboll o ch cykel.Finns det någon så är den konstruerad... och fjantig.

Jocke: Det är för att vi (generaliserar lite här)har så dålig boll kontroll så att det inte är någon mening att ens försöka sig på att spela, har man inget intresse för att spela dör snart även intresset för att titta, och vägen djupare in i cykelträsket är ett faktum;-)

ps, jag hoppar över kanaler som jag vet visar fotboll när jag zappar på tv´n

Go PHP-mannen!

Några till ord som ska censureras:

bandy*
golf*
Fotboll*
Tour de France ;) (enda tråden jag skippat på väldigt länge på det här forumet)

Samt alternativstavningar med punkter mellan b.o.k.s.t.ä.v.e.r.n.a.

Det är bara sporter man själv utövar som är roliga att titta på, ty först då kan man relatera till svårgheter i olika situationer.

Tobbe är fotboll -stokig

Kanske är gammal nu, men passar väl in på denna tråd?

<http://www.ayia.nu/filmer/ddb_gdnp140_030_small_mpeg1.mpg>

SuperApe, jag cyklade förbi Söderstadion igår och hörde att rätt lag vann (måste ha varit Hammarby?). Det är kanske inte så att det ena måste ta ut det andra men ibland är det ganska skönt att få vädra att man inte alltid har samma intressen som en majoritet av jordens befolkning. Men jag vill inte ta glädjen från alla som gillar både och, bara jag slipper känna mig tvingad att älska spelet som spelas med boll med fötterna (kan ju inte skriva ordet här eftersom det bara blir konstiga tecken).

Fotboll är en social grej jag går på med vänner. Cykling är mycket mer än så! Med "rätt lag vann" menar jag segern var rättvis. Jag är inte mer bajare än något annat.

Är fotbollspelare otroligt känsliga eller?!
Om man gämför skadorna i Cykelsporten så är det 1000 ggr mer och värre skador, än i "Fjollboll"

En liten skada stoppar inte en äkta cyklist!

Jo, jag betedde mig som en riktig fotbollsspelare idag när jag vurpade i 20 knyck. Åmade mig, kråmade mig men fick inte någon frispark. Det var en blodig tillställning, vill jag lova...

Är det någon som har ett par kilo gasbinda får man gärna skicka det till mig..

Niclas Bergström Skrev:
-------------------------------------------------------
> Är fotbollspelare otroligt känsliga eller?!
> Om man gämför skadorna i Cykelsporten så är det
> 1000 ggr mer och värre skador, än i "Fjollboll"
>
> En liten skada stoppar inte en äkta cyklist!

Det där känns ju väldigt underbyggt. :|

the_TnT Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är bara sporter man själv utövar som är roliga
> att titta på, ty först då kan man relatera till
> svårgheter i olika situationer.
>

Exakt! Eftersom jag spelade Fotboll i 7 år så tycker jag att det kan vara jäkligt kul att kolla på. Däremot tycker jag att hockey är riktigt segt att kolla på. Nu när jag har gått över den goda sidan (cyklingen) kan jag till och med njuta av att kolla på landsvägscykling. Satt och kolla på tennisfinalen igår, riktigt spännande.
Men, varför visas inte mtb-världscupen i sverige? Är det nån kanal som har sändningsrättigheterna (om det nu behövs några såna). SVT som visar typ stcc, innebandy och simhopp borde väl kunna satsa lite på mtb?

Man tycker ju att ur intresse-synpunkt från allmänheten kunde MTB vara lite mer spännande än lvg, ändå visas INGENTING om MTB-tävlingar på TV. Är ju lite underligt, behövs det kanske medaljer på stora mästerskap i elitklasserna?

I fotboll spottar man på varandra när man blir irriterad, i cykling väntar man in sin värsta motståndare om den har vurpat.

Tillbaka
Topp