Cyklocross: önskar tips och råd!
Jag är på jakt efter en cyklocross.
Ska cykla landsväg, grus och sten, stad.
Syftet med cykeln är träning.
Gillar höga hastigheter och action.
Har en kotglidning (ryggskada) så jag kan ej ståcykla (därför är mtb uteslutet)
Racers är för känsliga för min cykelstil tror jag
Budget ca 15 000
Tror jag vill ha shimano 105-komponenter å ev kolfiberaxel?
Ram 52, är 174 cm lång tjej
Har testat kona Jake the snake (älskar den!) men mina ben och armar är för långa, ryggen för kort, blev för stort dropp med ram 53, testade även ram 49 samt 53 med 60 mm styrstamm men funkade ej (ram 49 ännu mer dropp)
Har kikat på specialized men är helt lost. Vilka cykelmärken, komponenter å modeller är bra för en galning som jag?!
Jag är annars en löpare men får inte springa nu pga ryggen.
Tacksam för tips om krossar att testa
Anna
Ska cykla landsväg, grus och sten, stad.
Syftet med cykeln är träning.
Gillar höga hastigheter och action.
Har en kotglidning (ryggskada) så jag kan ej ståcykla (därför är mtb uteslutet)
Racers är för känsliga för min cykelstil tror jag
Budget ca 15 000
Tror jag vill ha shimano 105-komponenter å ev kolfiberaxel?
Ram 52, är 174 cm lång tjej
Har testat kona Jake the snake (älskar den!) men mina ben och armar är för långa, ryggen för kort, blev för stort dropp med ram 53, testade även ram 49 samt 53 med 60 mm styrstamm men funkade ej (ram 49 ännu mer dropp)
Har kikat på specialized men är helt lost. Vilka cykelmärken, komponenter å modeller är bra för en galning som jag?!
Jag är annars en löpare men får inte springa nu pga ryggen.
Tacksam för tips om krossar att testa
Anna
