D3O när det är kallt.

JohanRR

Aktiv medlem
D3O när det är kallt.
Någon som vet om det fungerar? Mina poc vpd skydd blir stenhårda och ganska obekväma när det är kallt och jag undrar om d3o är bättre eller om det är samma sak.

D3O när det är kallt.
Undvik Fox Enduro D3O. Bekväma men pisskvalitet på meshen så man ser ut som en tysk gothare.
A618378C-BE96-4C8C-A4B7-6A5DBBDBE246.jpeg

D3O när det är kallt.
Någon som vet om det fungerar? Mina poc vpd skydd blir stenhårda och ganska obekväma när det är kallt och jag undrar om d3o är bättre eller om det är samma sak.
Bägge är viskoelastiska material och polymererna blir trögare i kyla. Har svårt att tro att det är någon märkbar skillnad mellan olika produkter när man väl cyklat sig varm.

D3O när det är kallt.
Har D3O i mina hockeyskydd och åven om man svettas som bara den på isen så är det ändock inte varmt där inne, aldrig mårkt av att D3O blivit hårt i kyla, tror de faktiskt ursprungligen utvecklades för hockey men utökades i användingsområden... ?

D3O när det är kallt.
Alla med en tunn mesh baksida ser ut så där om man kör med platta pedaler. Bild på mina Leatt nedanför som referens.
Det finns grader i helvetet. Att alla skydd blir lite upprivna av plattisar är en sak, men på de här är meshen verkligen supertunn. Flera stora revor efter första turen.

Man kan ju äga det annars och börja köra med svart nagellack och en död kråka på axeln.

D3O när det är kallt.
Det finns grader i helvetet. Att alla skydd blir lite upprivna av plattisar är en sak, men på de här är meshen verkligen supertunn. Flera stora revor efter första turen.

Man kan ju äga det annars och börja köra med svart nagellack och en död kråka på axeln.

Ja så känsligt är inte IXS Flow. Ett litet hål efter 1,5 års användning. Har använt de på vintern och inte märkt att de skulle bli hårda av kyla.

Tillbaka
Topp