frippegubben
Aktiv medlem
Däck för grusväg
Tänkte investera i lite bredare däck än 23 mm för sommarens hoj att ta med i husbilen. Tanken är att det fortfarande ska vara lättrullat, men med hyfsad marginal för punkteringar om man åker några mil grusväg (och komfortmässigt också).
Planen är att sätta dessa på en gammal Miyata One Hundred Mixte som frugan får ha, och som jag kan låna när jag känner för att trampa lite väg. Den har gott om plats för lite bredare däck.
Funkar det med 28mm eller behöver jag titta på ännu bredare? 32mm? CX-däck eller bara breda vanliga landsvägsdäck?
Dela gärna med er av tankar och tips på bra och prisvärda däck!
Jag har ingen erfarenhet av att köra landsvägshoj på grus, så därför frågar jag...
Planen är att sätta dessa på en gammal Miyata One Hundred Mixte som frugan får ha, och som jag kan låna när jag känner för att trampa lite väg. Den har gott om plats för lite bredare däck.
Funkar det med 28mm eller behöver jag titta på ännu bredare? 32mm? CX-däck eller bara breda vanliga landsvägsdäck?
Dela gärna med er av tankar och tips på bra och prisvärda däck!
Jag har ingen erfarenhet av att köra landsvägshoj på grus, så därför frågar jag...