[Däck] - Schwalbe Wicked Will 2.35" - Det ultimata AM däcket?

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Hype eller inte? Schwalbe utmanar AM marknaden med ett nytt intressant däck:

Många är vi som letar efter bra AM däck, dvs lite bredare(+2.3") däck som funkar bra i skogen i både torrt och vått väder. Stor luftkammare, tåliga sidoväggar, lättrullat, bra grepp, inte för tungt. Det låter som en utopi att uppfylla så många kriterier, men Schwalbe har lyckats förr med bra däck och det ska bli spännande att se om Wicked Will kan axla AM-tronen från syrran Big Betty.

Big Betty 2,4", som har blivit något av ett referensdäck för AM, har funnits på marknaden länge - sedan 2004 om jag inte minns fel. BB har inga värre svagheter, förutom att det kan upplevas lite oberäkneligt om det pressas hårt i svängar. Körde själv med BB i fem år innan något annat lockade.

Wicked Will finns även i 2,5" DH variant, då med stålkanttråd och betydligt tyngre än Freeride modellen 2,35" som är vikbar. Två gummiblandningar finns, mjuka och greppiga Gooey Gluey och ORC/Triple Compound som är mer slitstarkt för skogen. Jag köpte två WW med Triple Compound, då jag varit mer än nöjd med BB med samma gummiblandning. Alternativt väljer man ett mjukare däck fram, för att få ännu bättre grepp med framhjulet.

101_1541.jpg ht=640

Så här ser WW ut, lite tätare mönster än BB. Kantdobbarna är fler också, borde ge bättre kantgrepp när däcket pressas i svängarna.

101_1544.jpg ht=480

Alla goda ting är tre: Snakeskin, folding & Triple nano compound. (Vilket borde betyyda: Hållbart, lätt och bra grepp.)

101_1550.jpg ht=640

Viktigast(?) av allt så klart, vikten. WW väger mindre än angivet(890gram), lovande start med första däcket.

101_1552.jpg ht=640

Andra däcket var ännu lättare, det tackar vi för.

101_1553.jpg ht=480

Jämförelse med Kenda ExCavator 2.35"(övre) och Schwalbe Wicked Will 2.35"(nedre).

101_1564.jpg ht=640

Monterat på plats. Dags för premiärtur imorgon i skogen. Underlaget är blött och lerigt i skogen just nu, kommer bli spännande att se hur däcken uppför sig.

101_1566.jpg ht=480

WW 2.35" är ca 2mm smalare än BB 2.4". Sidoväggarna känns lika stabila som på BB, vilket lovar kompabilitet med löjligt låga lufttryck om man så önskar. Kommer köra med ca 1.5 -1.8 bar i mina till att börja med.

Återkommer med hur däcken uppför sig. De kommer att rulla på såphala rötter/klippor, spångar, lera, snö och lite is, samt i vissa fall även torra stigar och snabba hårda grusvägar. Wicked! :-)

/Leo

Senast redigerad av en moderator:
Behöver en snabbresention efter morgondagens tur. Mina BB är rejält slitna efter allt "pendlande". På dagens tur hem på Slickrocks insåg jag att det är dax att köpa något nytt.
/Peter

De här däcken har jag sneglat på ett tag. En jämförelse med Conti RubberQueen 2.4 skulle också vara mycket intressant!

Mårten: Intressant läsning, kollade precis. Dock är nog kriterierna för ett DH däck lite annorlunda. Har kört WTB Dissent och Big Betty i värsta leran i skogen och båda däcken tog sig fram där utan värre problem. Något som liknar t.ex. Maxxis Wetscream har jag aldrig kört med i skogen, så att jämföra med det blir omöjligt.

Ska bli intressant att se hur WW uppför sig i lera och blöta rötter/klippor. Då gummiblandningen är identisk med BB borde greppet vara likvärdigt, men det får vi snart se.

Rippa: Att däcket väger ca 850 gram är inget att oroa sig för. :-) Vill du ha något lätt, så prova t.ex. Maxxis Ardent 2.25". Var nära att köpa det nu.

/Leo

Leo skrev:
-------------------------------------------------------

> Rippa: Att däcket väger ca 850 gram är inget
> att oroa sig för. :-)

Orolig är jag inte. Men likförbenat är att skogsdäck med uppgiven vikt på närmare 900gram för mkt i mitt tycke. Här är t ex ett par nya AM däck med chilligrepp runt ca 600g. Lockar mer på pappret.

http://www.conti-online.com/generat...le/themes/mtb/cc_marathon/XKing/XKing_en.html

http://www.conti-online.com/generat...s_country/MountainKingII/MountainKing_en.html

Borde förresten inte du köra/testa dom istället. Eller byter Conti-teamet namn till nästa år?

Jag väntar med spänning på en recension! Det är dags att skaffa däck som klarar höstvätan och det är så sjukt svårt att välja. Som student kan man ju inte precis köpa massa par och testa heller.

Är väldigt nyfiken på om det klarar kylan också! Var ute med mina big betty gooey gluey inatt (-2,5°) och det var näradödenupplevelse så fort man kom till ett rotparti som så sent som förra veckan gick att ta utan att öht tänka på hur man positionerade sig med samma däck, trots väta. Nu i kylan så fick framdäcket för sig att bara sticka iväg. I värsta fall får det bli dubbdäck redan nu men jag vill gärna ha odubbat på iaf en cykel för finare dagar och mindre luriga stigar. Men GG-gummit verkade frysa sig stenhårt.

stefan_: Vanligtvis blir de mjukare gummiblandningarna stenhårda när det fryser på, välkänt med maxxis 42a t.ex. som blir som tvålar. byt till billigare hockeypucksdäck, de funkar bättre. Mina WTB Timberwolf (icke-race, snikgummi som är rätt halt i väta på sommaren) är grymma på frusna stigar och snö. Lite finare men fortfarande inte tokmjuka gummiblandningar verkar funka bra även under nollan, typ maxxis 60a, WTB DNA och antagligen (har inte provat) Schwalbe triple nano.

Leo: Jag delar din uppfattning om krav på stigdäck i lera, de är inte jämförbara med dh. För det första blir stigarna aldrig lika uppkörda och leriga, och sen har man inte samma fart.

Jag har aldrig upplevt allvarliga problem med kurvgrepp i lera på stig så länge man bara har lite grövre däck, typ wtb weirwolf som ändå har ett rätt lågt mönster. Kör man dh däremot blir det fort läskigt, även på Minions som har betydligt bättre lerrens och djupare mönster.

Rippa skrev:

>
> Orolig är jag inte. Men likförbenat är att
> skogsdäck med uppgiven vikt på närmare 900gram
> för mkt i mitt tycke. Här är t ex ett par nya
> AM däck med chilligrepp runt ca 600g. Lockar mer
> på pappret.
>
> http://www.conti-online.com/generat...le/themes/mtb/cc_marathon/XKing/XKing_en.html
>
> http://www.conti-online.com/generat...s_country/MountainKingII/MountainKing_en.html
>
> Borde förresten inte du köra/testa dom
> istället. Eller byter Conti-teamet namn till
> nästa år?

Men Rippa, det vet du väl att lika "Happykorrekt" som Contis landsvägsdäck är (speciellt GP4000s), lika "Happyförkastat" och hatat är alla Contis MTB-däck... ;-)

/CJ

Leo skrev:
> Nya Continental Mountain King II däremot är
> riktigt intressant, men har inte hittat det
> någonstans än:
>
> http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/co
> ntinental/bicycle/themes/mtb/cross_country/Mountai
> nKingII/img/MountainKingIIPT_uv.jpg
> http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/co
> ntinental/bicycle/themes/mtb/cross_country/Mountai
> nKingII/MountainKing_en.html
>
> Dock liknar mönstret en hel del Schwalbe Wicked
> Will... :-)

Mönstret är ju mer el. mindre skitsamma. Låg vikt och chilligummi borgar för bra känsla. Misstänker dock att det är mer punkakänsligt än Schwalbe. Men man kan inte få allt.

Tunga, små dobbar med tätt mönster och gummiblandning från Schwalbe. Kan nån förklara vad det är som är bra med de här däcken?

Har Conti gjort något åt sina gummiblandningar än? Inte kört conti-däck på ett par år, men sist gång var det rent förjävligt. En droppe regn och allt blev halar än IS ungefär.

Ang. WW så tror jag dess svaghet är att mönstret är lite för grunt.
Hade gärna sett lite djupare monster!
Återstår att se: Ska bli intressant med ett första utlåtande från Mr Leo! :)

Test 1. Väder: +3C och regn. Underlag: Blött, lerigt och lite halt.

Det första jag märkte på väg till skogen var hur lätt däcket rullar. Inga vibrationer heller, nästan som att cykla med slicks. :-) Vädret var perfekt för att testa däcken. Höstrusk, blåsigt och regnigt. Fullt med löv och lera i skogen. Alla rötter och klippor blöta, grym testmiljö.

Det tog bara några minuter innan jag insåg att det blir svårt att hitta några svagheter med WW. Började med rätt tekniska steniga stigar, inga släpp någonstans. Vidare uppför en bit till på skrå på blöta klippor, fäste överallt. Sen var det dags att attackera lite blöta rötter nerför. Det var bara "point and shoot", inga kast i sidled. Någon blålera hittade jag inte, men där stigarna var som mjukast och blötast så var det bra fäste och driv. I slutet av rundan blev det återigen blöta stenar och klippor på skrå, nerför denna gången. Det märktes att däcket har bättre kantgrepp än BB, det var bara att bomba på nerför utan minsta oro. Wicked! :-)

WW imponerade stort i blött väder. Inte så konstigt egentligen. Gummiblandningen Triple Nano Compound är densamma som i Big Betty. Greppar i alla lägen, blöta stenar, rötter, klippor på skrå. Wicked Will rullar grymt bra, vilket även märktes på grusvägarna. Mönstret i däcket är som gjort för AM stigcykling. Frågan är vad ett däck med grövre mönster än WW skulle kunna tillföra i skogen, förutom större rullmotstånd? ;-) Rekommendas!

Det var kvällens sammanfattning. Får be alla tvivlare om ursäkt, då jag inte hittade något negativt om däcket ikväll. Fler testrapporter kommer snart, jakten på svagheterna fortsätter. Så jäkla kul med ett däck som tillför så mycket för cyklingen. :-)

/Leo

Eric W skrev:
> Har Conti gjort något åt sina gummiblandningar
> än? Inte kört conti-däck på ett par år, men
> sist gång var det rent förjävligt. En droppe
> regn och allt blev halar än IS ungefär.

Conti pre-black chilli kunde verkligen en mardröm. I alla fall dom där gamla twister, explorer o allt vad dom hette. Men det är ju rätt länge sedan nu. Conti nuförtiden är snabba, lättrullade, lätta och greppar. Dock en smula punka(genomslag) känsliga överlag.

> Ang. WW så tror jag dess svaghet är att
> mönstret är lite för grunt.
> Hade gärna sett lite djupare monster!
> Återstår att se: Ska bli intressant med ett
> första utlåtande från Mr Leo! :)

Personligen tror jag gummiblandning har större inverkan än specifikt däcksmönster. Men det kan jag inte backa upp på något vis.

Håller med om att gummiblandningen är viktigaste faktorn. Köpte ett par Geax Datura 2.2" för några år sedan, där mönstret såg väldigt bra ut. Däcken var helt usla så fort det var fuktigt ute, som att åka runt med såpa på däcken. Aldrig halkat runt värre, och då jämför jag med gamla Conti Vertical utan Black Chili som var rätt så hala de med.

Schwalbe har lyckats väldigt bra med Triple Nano Compound gummiblandningen. Det greppar grymt bra. Sen om man även har ett däck med mönster som ger bra sidogrepp, där dobbarna inte viker sig, så blir kombinationen rätt så oslagbar. Lägg därtill lågt rullmotstånd och relativt låg vikt så har man ett mycket bra AM däck.

/Leo

Leo: Trevligt! Kanske får bli en ersättare till Excavator, som saknar lite luftkammare och har lite för högt rullmotstånd för att vara det perfekta AM-däcket året runt. Kendan gör sig otroligt bra på hojen under blöt- & höstcykling, men när de blir torrare tror jag att ett mer lättrullat däck kommer till sin rätt. WW kanske är svaret! :)

Rippa: Ok, Conti har alltså kommit med nytt gummit. :) Låter bra, ska testas. Håller med om att gummiblandning spelar en väldigt stor roll. Men ett däck utan vettiga dubbar gräver inte ner (i min mening) Märks speciellt vid kurvtagning.

Edit: Svenskan..

Återstår att se hur det fungerar i minusgrader då. Hittils har inget slagit mina Timberwolf i grepp och vikt. Och det senare är ju tyvärr minuset med dem!

Jag har kört med Big Betty trippel nano, Excavator samt Nevegal Stick-E som bakhjul i år och min uppfattning är att Betty, i jämförelse med de andra, har riktigt dåligt grepp så fort det blivit lite blött ute....

Bra info Leo, tack! Hur är de jämfört med Excavators, som väl har betydligt bättre kantgrepp än betty? Jag veet att du kört Stout också, har de ännu bättre grepp eller är WW uppe i den ligan?

bike-discount har dem också tror jag, det var där jag såg dem först iaf.

Jag tycks minnas att B-D även har Muddy Mary i FR-version, för de som tycker WW ser ut att ha för lågt mönster.

Själv har jag ju kört på WTB Prowler MX i år, som har ett rätt lågt mönster men med ordentligt med sajpningar (stavning?), och jag tycker det har funkat utmärkt. Jag byter gärna lite lergrepp mot att mönstret inte viker sig och blir oroligt på rötter och hällar

marran skrev:
> Bra info Leo, tack! Hur är de jämfört med
> Excavators, som väl har betydligt bättre
> kantgrepp än betty? Jag veet att du kört Stout
> också, har de ännu bättre grepp eller är WW
> uppe i den ligan?

I grepp är WW i klass med ExCavators. Däremot tycker jag att gummiblandningen Triple Nano Compound känns lite bättre och greppar t.ex. blöta klippor lite bättre än DTC. Sen att mönstret på ExCavator är lite grövre gör att det har lite bättre grepp i lera. Sammanfattningsvis är de likvärdiga i grepp. Däremot rullar WW ifrån det mesta. Jag får testa däcket lite mer när det gäller kantgrepp, återkommer om hur det känns på t.ex. hårda snabba stigar och gräs. På skrå kändes det väldigt bra igår.
WTB Stout har ännu bättre grepp, men det däcket rullar inte alls.

> bike-discount har dem också tror jag, det var
> där jag såg dem först iaf.
>
> Jag tycks minnas att B-D även har Muddy Mary i
> FR-version, för de som tycker WW ser ut att ha
> för lågt mönster.

Mönstret på WW är faktiskt inte så lågt. Det är likvärdigt med Big Betty. Och det har ingen klagat på tidigare att BB har lågt mönster. :-) Däck som Muddy Mary och Conti Rubber Queen har sina givna platser också, när det gäller AM cykling utför. De få lerpölar och bitar av stig som är leriga där jag cyklar så tar sig BB/EC/WW fram bra. Terrängen där jag cyklar har ofta inslag av blöta klipphällar, stenar, rötter och blöt stig - inte så mycket lerig stig. Får jag välja mellan ett däck som rullar bra och har bra grepp eller ett däck som har fantastiskt grepp men rullar dåligt så är valet lätt. Mina Stout sålde jag under premiärturen samma kväll. :-)

/Leo

Låter ju verkligen som ett intressant däck! Undrar bara om baktriangeln på min Iron Horse MkIII rymmer det utan nyp. Excavator ska enligt uppgift vara lugn. På fotot ser det ut som att Excavator och WW har ungefär samma totalbredd trots Excavatorns mindre luftkammare, kantdubbarna sticker ju ut mer. Bygger WW mer på höjden eller är de ungefär samma?

Leo skrev:
> Det märktes att däcket
> har bättre kantgrepp än BB, det var bara att
> bomba på nerför utan minsta oro. Wicked! :-)

Vilket 99% av alla däck där ute har. BB är verkligen bland det sämsta jag provat från någon tillverkare vad gäller oberäkneligt kurvgrepp. Har iofs inte cyklat på Contis gamla däcksortiment. :)

>
> WW imponerade stort i blött väder. Inte så
> konstigt egentligen. Gummiblandningen Triple Nano
> Compound är densamma som i Big Betty. Greppar i
> alla lägen, blöta stenar, rötter, klippor på
> skrå. Wicked Will rullar grymt bra, vilket även
> märktes på grusvägarna. Mönstret i däcket är
> som gjort för AM stigcykling. Frågan är vad ett
> däck med grövre mönster än WW skulle kunna
> tillföra i skogen, förutom större
> rullmotstånd? ;-) Rekommendas!
>
Kul att du gillar det! Jag skulle dock hellre köpt NN i samma gummiblandning till AM. Det däcket i 2.4" väger in på runt 650g i Triple Nano med snakeskin vilket är märkbart mindre än 850 och leverade grymt fäste i blandade förhållanden när jag testkörde det i Livigno.

> Det var kvällens sammanfattning. Får be alla
> tvivlare om ursäkt, då jag inte hittade något
> negativt om däcket ikväll. Fler testrapporter
> kommer snart, jakten på svagheterna fortsätter.
> Så jäkla kul med ett däck som tillför så
> mycket för cyklingen. :-)
>
> /Leo

Visst är det, grymt!

Frågan är om Triple nano är en specifik gummiblandning eller om det är olika på olika däckserier, typ som på conti där Black Chili inte är samma hårdhet på RaceKing och RubberQueen (har jag för mig jag läst ngnstans)

Westman: Körde du NN med hyfsat högt tryck då eller? Tänker att NN har ganska tunna sidoväggar och det borde väl bli lite sladdrigt i större storlekar annars?

Mathias skrev:
> Westman: Körde du NN med hyfsat högt tryck då
> eller? Tänker att NN har ganska tunna sidoväggar
> och det borde väl bli lite sladdrigt i större
> storlekar annars?

Japp, halvhögt tryck bak, något lägre fram. Det var nya Nano, i Pacestar-compound. Imponerade faktiskt på mig med bra förutsägbart kurvgrepp.

Edit : Sladdrigt upplevde jag det inte. Har seglat upp som min favorit faktiskt efter att länge inte kunnat bestämma mig om det är Nevegal eller High Roller som är bästa AM-däcket för mig. Excavator tycker jag har för mkt rullmotstånd så det har jag redan tagit bort ur listan.

Våta klipphällar har jag dock inte provat NN Evo på.

Westman skrev:

> Japp, halvhögt tryck bak, något lägre fram. Det
> var nya Nano, i Pacestar-compound. Imponerade
> faktiskt på mig med bra förutsägbart
> kurvgrepp.

Intressant med Schwalbes nya gummiblandningar: Igår läste jag på Terrengsykkels forum att d:o´s redaktör var förvånad över hur mycket bättre grepp ett Rocket Ron i Pacestar-gummi gav på hala berg o rötter jämfört med den gamla gummiblandningen.
Å andra sidan har Bike testat nya Fat Albert som har Pacestar i bakdäcket o Trailstar i fram. De tyckte att framdäcket hade så mycket bättre grepp att man borde använda detta även där bak.

/S

C-dale skrev:
> Westman skrev:
>
> > Japp, halvhögt tryck bak, något lägre fram.
> Det
> > var nya Nano, i Pacestar-compound. Imponerade
> > faktiskt på mig med bra förutsägbart
> > kurvgrepp.
>
> Intressant med Schwalbes nya gummiblandningar:
> Igår läste jag på Terrengsykkels forum att
> d:o´s redaktör var förvånad över hur mycket
> bättre grepp ett Rocket Ron i Pacestar-gummi gav
> på hala berg o rötter jämfört med den gamla
> gummiblandningen.
> Å andra sidan har Bike testat nya Fat Albert som
> har Pacestar i bakdäcket o Trailstar i fram. De
> tyckte att framdäcket hade så mycket bättre
> grepp att man borde använda detta även där bak.
>
>
> /S

Jag tycker samma som dem om Pacestar, det imponerade verkligen. Men jag testade också Fat Albert i båda blandningarna och tycke inte skillnaden var så stor. Å andra sidan var det på olika hojar, då är det alltid lite svårt att jämföra rakt av.

Att kunna köra på lite lägre tryck tycker jag nästan är lika viktigt som att gummit greppar. I alla fall när man kör över bröt och stök i sakta mak inne i skogen. Fördelen med BB har ju varit den stora luftkammaren. Med FA hade jag punkor varannan tur. Med BB har jag haft max två tror jag. Nobby nic hade jag i icke snakeskin så de klarade sig inte så länge men var inte heller så bekväma eftersom de kräver högre tryck.

Mathias skrev:
> Att kunna köra på lite lägre tryck tycker jag
> nästan är lika viktigt som att gummit greppar. I
> alla fall när man kör över bröt och stök i
> sakta mak inne i skogen. Fördelen med BB har ju
> varit den stora luftkammaren. Med FA hade jag
> punkor varannan tur. Med BB har jag haft max två
> tror jag. Nobby nic hade jag i icke snakeskin så
> de klarade sig inte så länge men var inte heller
> så bekväma eftersom de kräver högre tryck.

Instämmer helt. Det verkar som många jämför äpplen med päron här. Visst, Nobby Nic och andra lätta XC däck finns i 2.4" bredd, det stämmer. Men för AM cykling där man vill ha ett däck som är stabilt även med lägre tryck så görs det däck med lite mer gummi i sidoväggarna, surprise. Dit hör bl.a. Big Betty och Wicked Will.

Jag har också cyklat sönder däckssidorna på lättare däck alltför ofta, terrängen här är i Göteborg rätt stenig.

Likaså är det mer gummi i mönstret på de här AM däcken, vilket gör att det tar länge innan man kör slut på ett däck. Jag brukar få ut ca 12 månaders cykling(10-15 timmar i veckan) av ett BB däck. Det är helt godkänt!

/Leo

Arkis skrev:
> Låter ju verkligen som ett intressant däck!
> Undrar bara om baktriangeln på min Iron Horse
> MkIII rymmer det utan nyp. Excavator ska enligt
> uppgift vara lugn. På fotot ser det ut som att
> Excavator och WW har ungefär samma totalbredd
> trots Excavatorns mindre luftkammare, kantdubbarna
> sticker ju ut mer. Bygger WW mer på höjden eller
> är de ungefär samma?

Lite högre är det, men inte bredare än EC. Har inte exakt mått på höjden, men har du 5mm tillgodo borde det vara lugnt.

/Leo

Westman skrev:
> Leo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det märktes att däcket
> > har bättre kantgrepp än BB, det var bara att
> > bomba på nerför utan minsta oro. Wicked! :-)
>
> Vilket 99% av alla däck där ute har. BB är
> verkligen bland det sämsta jag provat från
> någon tillverkare vad gäller oberäkneligt
> kurvgrepp. Har iofs inte cyklat på Contis gamla
> däcksortiment. :)

Oj, då har du haft tur med de däcken du har kört. 99% är bra pinkat. :-) Märkligt nog så hade gamla Contidäcken Vertical rätt bra kantgrepp, men var väldigt hala vid blött väder. Det borde Black Chili fixat numera, men jag har inte provat några nya Conti mtb däck sen Diesel.

> Kul att du gillar det! Jag skulle dock hellre
> köpt NN i samma gummiblandning till AM. Det
> däcket i 2.4" väger in på runt 650g i Triple
> Nano med snakeskin vilket är märkbart mindre än
> 850 och leverade grymt fäste i blandade
> förhållanden när jag testkörde det i Livigno.

Funderade ett tag på NN, men den lockelsen försvann så fort jag hittade WW. Hellre ett lite tyngre däck med stabila sidoväggar, än ett par lätta med tunna sidoväggar.

/Leo

Sen tycker jag att BBs sidogrepp är som så att när det släpper så släpper det helt och hållet direkt. Men det går att lära sig när det sker. Jag tror det har med höjden och vinkeln på sidonabbarna. WTB Weirwolf däremot med sitt låga mönster släppte när som helst med bredställ som följd. Sen finns det andra däck som Highroller och Timberwolf som känns som man kan plåga långt ner utan att de släpper men när de gör det så blir det inte ett plötsligt släpp utan snarare ett sakta klagande från däcken. Man hör nästan när det börjar släppa.

Leo
eftersom du har en tradition att sälja dina nya däck efter premiärturen så köper jag gärna dina ww

bollen skrev:
> Leo
> eftersom du har en tradition att sälja dina nya
> däck efter premiärturen så köper jag gärna
> dina ww

Den traditionen gällde bara WTB Stout, så du är lite sent ute tyvärr. :-)

/Leo

ps. Däremot kan du få mina oanvända GEAX Datura 2.2" om du betalar frakten och lovar att cykla med däcken i vinter... :-D

Test 2. Väder: +5C och regn. Underlag: Riktigt blött, lerigt och halt.

Idag blev det en lite längre(4.5 timma) tur i skogen med WW. Regnat hela natten och det slutade inte under dagen heller, som prognosen spådde. En del av stigarna var helt översvämmade och nu fanns det även lera här och där. blöta klippor och rötter. Däcken fungerade så jäkla bra, grepp överallt. :-) Ska man sammanfatta det hela så blir det en femma i betyg i klassen "AM däck". Kommer inte leta efter något annat däck på ett bra tag nu, finns ingen anledning. Redan lagt en beställning till på ett par WW till Bulliten, gäller passa på medans de finns i lager. :-)

/Leo

Tillbaka
Topp