Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Knacka rakt och på med lite epoxi.Pumpade gubbcyklen till 4.2 psi. 5 min senare hör jag en mycket kraftig smäll. Tror ni fälgen går att rädda ;-)
Det som är svagt böjt är alltså inte däcket utan fälgen…
Pumpade gubbcyklen till 4.2 psi. 5 min senare hör jag en mycket kraftig smäll. Tror ni fälgen går att rädda ;-)
Det som är svagt böjt är alltså inte däcket utan fälgen…
Ja det är ett stort hål i fälgen samt att fälgens vägg har böjt sig 90 gr ut på en stor del av fälgen. Trodde ironin skulle framgå bättre.Svagt böjt? Det ser ut att ha gått hål i fälgen....jag hade kasserat.
”Häng upp på väggen”? Hur man skriver att man inte är gift utan att skriva det? Men ja köpa nytt lär det bli.Knacka rakt och på med lite epoxi.
Häng upp på väggen.
Köp nytt.![]()
Stämmer det och vad är då trycket i en användbar enhet för oss i den majoritet av världen som har varit metrisk sedan över 230 år?Pumpade gubbcyklen till 4.2 psi.
Så där får man inte skoja här på Happy!Ja det är ett stort hål i fälgen samt att fälgens vägg har böjt sig 90 gr ut på en stor del av fälgen. Trodde ironin skulle framgå bättre.
Ja fälgen är bortom räddningen
Ja du har sannolikt rätt. Det är dumsnålt att inte byta bromsklossar i tid. Brukar tyvärr byta först när jag inte längre står ut med metallljudet. Du menar att det finns slitagegräns? Hur märker jag det?Är det fälgbroms? Då har du nog kört en bra bit under bromsytans slitagegräns. Nytt hjul behövs. Eller ny fälg om man vill krångla lite. Förmodligen billigare och enklare med ett nytt hjul av inte alltför dyr modell. Kolla även framfälgen efter slitage.
Däcket sprängs.Ja du har sannolikt rätt. Det är dumsnålt att inte byta bromsklossar i tid. Brukar tyvärr byta först när jag inte längre står ut med metallljudet. Du menar att det finns slitagegräns? Hur märker jag det?
Suck skrev fel, menade bar.Stämmer det och vad är då trycket i en användbar enhet för oss i den majoritet av världen som har varit metrisk sedan över 230 år?
0.2 bar typ, riktigt klen fälg om det verkligen är 4.2 psiStämmer det och vad är då trycket i en användbar enhet för oss i den majoritet av världen som har varit metrisk sedan över 230 år?
Ja, jag har nog svarvat fälgen med utslitna bromsbeläggJa, det ser onekligen ut som att fälgen är spräckt.
Antagligen var godset så nerslitet och tunnt där, så det gav sig när du pumpade däcket.
Rätt siffra men slant på enheten.0.2 bar typ, riktigt klen fälg om det verkligen är 4.2 psi![]()
En del fälgar har (hade?) olika markeringar.Du menar att det finns slitagegräns? Hur märker jag det?
Ah, hög igenkänningsfaktor på den bildenEn del fälgar har (hade?) olika markeringar.
Annars kunde den ambitiöse mäta fälgsidans tjocklek vid bromsytan och byta/kassera fälgen när det var ~1-2mm kvar. Oftast blev bromsytan konkav och sprack då förstås där den var som tunnast
Här är en googlad bild på hur det kan bli
![]()
Det är en biltemacykel och deras reservdelaspriser brukar vara mycket överkomliga.Är det fälgbroms? Då har du nog kört en bra bit under bromsytans slitagegräns. Nytt hjul behövs. Eller ny fälg om man vill krångla lite. Förmodligen billigare och enklare med ett nytt hjul av inte alltför dyr modell. Kolla även framfälgen efter slitage.
Bra, som tillhörande ironiska generationen X tänker jag tänka på det framöver när jag skriver här på Happy ;-)Så där får man inte skoja här på Happy!![]()
Då får du byta till grumpyride.seBra, som tillhörande ironiska generationen X tänker jag tänka på det framöver när jag skriver här på Happy ;-)
Då vore det ju inte ironiskt.Då får du byta till grumpyride.se
grumpyride? Ironi är ju inte vresigt snarare lakonisk humor eller vad missar jag?Då vore det ju inte ironiskt.