Däckhjälp

svampen36

Ny medlem
Däckhjälp
Är det någon som kan tipsa om ett däck som i första hand rullar bra/lätt.
Kommer att åka med detta däck mest på grus och asfaltsvägar men även virra in mig på några enklare stigar.

Däckhjälp
Jag bytte ut mina 2.3 Furious Fred EVO mot Race King 2.2 Supersonic från Conti. De rullar fint men har fortfarande riktigt bra bett i naturen.

/Jerka

Däckhjälp
Stewe skrev:
-------------------------------------------------------
> Continental Speedking 2,3
> http://www.cyclecomponents.se/1/sv/artiklar/mounta
> inbike/komponenter/dack/26-3/dack-slang/26x22-37/c
> ontinental-speedking-26x23-vikbart.html
>
> Mycke däck för pengarna, rullar mycket bra men
> kanske lite dåligt grepp i skogen.

raceking rullar bättre enligt mig och min granne.

Däckhjälp
Schhwalbe RR rullar lätt och passar grus/asfalt samt skog om det inte blir för moisty ute i buskarna

Senast redigerad av en moderator:
Däckhjälp
Kompisen satte på Race king 2,3. Funkar riktigt bra. Bra bett på alla underlag + lättrullat. Själv kör jag fn på WTB, men kommer att köpa Race king vid nästa byte.

Däckhjälp
Race King 2.2 är lätt det bästa däcket - utom vid lerföre. De rullar lätt, greppar bra och har stooor volym som gör dem sköna att köra på (2 bar räcker gott för 75 kg-åkare), dessutom ganska lätta i Supersonic-version.

Däckhjälp
Sitter Kenda Nevegal 2.35'' Stick-E på en ny inköpt AM cykel. Någon som varit med i gemet som tycker det är värt att uppgradera till Racing Ralph eller dylikt? Funderar på o slänga in lite Stan's gegga i hjulet för o testa tubeless i vilket fall.. (Hos svärföräldrar, ny cykel och uttråkad..behöver mecka).

Däckhjälp
För min del blir det snarare mest transport sträcka på kanske nån mil ibland till stigen och så mycket stig som möjligt, vill försöka hitta nån bra kompremiss mellan rulla dit o bra grepp i skogen. Har inga större koll på Kenda däcken känner jag så..

Tillbaka
Topp