Däckval Lidaloop

Däckval Lidaloop
Turade runt loop 2 i söndags med conti XK 2.4 protection. Funkade helt ok och skulle absolut inte velat byta till mina RK 2.2 i skogen. Emellanåt saknade jag de andra hjulen där det sitter MK2 och RQ i 2.4... Bra blött på sina håll.

Däckval Lidaloop
MK och RQ... ja inte är du ute efter en bra tid iallafall. :) Det har regnat gott. Men jag tror nog att man ska klara sig på Rocket Ron fram och valfritt bak. Även om det kan vara lerigt på sina håll kan man tjäna på att ha mindre mönster. Det är nog väldigt individuellt.

Rocket Ron kör jag fram iallafall, för att få grepp i eventuella lerkurvor. Bak återstår att se.

Senast ändrad:
Däckval Lidaloop
Hehe... Nä, jag skrev ju att jag TURADE runt. Då tycker jag man kan få tillåta sig att stå och sakna sina fina MK/RQ när man halkat ett tag på rötterna! :)

Men om blötan håller i sig kommer jag inte lägga om till RK utan kör på de däringa X-King - tyckte det var helt ok rull på dem. Bra kompromissula liksom.

Däckval Lidaloop
Finns ju gott om punkteringstillfällen så små smala "snabbdäck" vet jag inte om jag skulle vilja köra med. Det har ju dessutom regnat mycket och ser ut att bli regnigt både lördag och söndag så några slicks tänker då inte jag använda! :P

Tillbaka
Topp