Däckval västgötaloppet

Däckval västgötaloppet
Ska köra västgöta loppet i helgen ska tydligen bli en riktigt blöt å lerig tillställning behöver hjälp med däck val! fram kör jag Rocket Ron och det är jag nöjd med men bak är frågan sitter i nuläget maxxis Ikon men har öven racing ralph, Thunder burt, Specialized Renegade, Fast Trak samt Ground control vilka väljer man ?tack för svar

Däckval västgötaloppet
Är det enl. utsago i annan tråd (efter provcykling av banan igår) lika blött som ifjol så är det nog grövst möjliga mönster (inom rimliga gränser) som gäller.
Kommer själv att köra Vittoria Peyote som är det grövsta jag har liggande.

Senast ändrad:
Däckval västgötaloppet
Kanske detta kan vara något för dig?

Bilagor

• il_570xN.1323999710_t97u.jpg
    il_570xN.1323999710_t97u.jpg
    89.6 KB · Besök: 34
Senast ändrad:
Däckval västgötaloppet
Peder_andersson@hotmail.com sa:
Verkar som att det blir inställt dom ska gå ut med info kl1000

Enligt prognosen ska det ju främst blåsa ikväll och under natten. Hoppas att de kan genomföra loppet ändå

Tänker för övrigt köra Barzo fram och X-king Protection bak. I år ska jag inte behöva springa genom lerhålen...

Däckval västgötaloppet
Cannondale jekyl 1000 sa:
Lefty sa:
Är det enl. utsago i annan tråd (efter provcykling av banan igår) lika blött som ifjol så är det nog grövst möjliga mönster (inom rimliga gränser) som gäller.
Kommer själv att köra Vittoria Peyote som är det grövsta jag har liggande.
Vad tycker du om peyote på blöta stenar och rötter?

Varit mest torrt iår ju, och då tycker jag dom funkat fint.
Lite halt på stenar när regnet kom på årets Snapphanetur, men om det varit bättre med något annat vet jag inte.
Var grymt imponerad av greppet hos Onza Canis som jag körde som allrounddäck ifjol, men ville prova lite annat iår.

Tillbaka
Topp