Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Fixade lite på vardagshojjen, ny vajer kedja och däck. Trevligt att kunna växla utan fördröjning:)

Bilagor

• 2015-03-18 13.32.42.jpg
    2015-03-18 13.32.42.jpg
    67.4 KB · Besök: 49
Dagens aktivitet
Blev en kort runda på racern efter jobbet, 3 mil i "vårtempo", dvs strax över 30kmh i snitt. Iofs helt ok eftersom jag är rekordfet/tung ?... Hann hem precis innan det blev mörkt vid 18:20 tiden.

Dagens aktivitet
thomalin skrev:
-------------------------------------------------------
> "vårtempo", dvs strax över 30kmh i snitt. Iofs
> helt ok

mkt bra, jag tror jag behöver mer värme för att få upp farten

Dagens aktivitet
gordiz skrev:
> Har monterat bromsar på mitt nybygge och luftat
> båda två plus reverben.
> Tyvärr drällde jag olja på bakrebeläggen?

Bräkkelin (brake clean)

Dagens aktivitet
bikeshorts skrev:
> thomalin skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > "vårtempo", dvs strax över 30kmh i snitt.
> Iofs
> > helt ok
>
> mkt bra, jag tror jag behöver mer värme för att
> få upp farten

Var helt ok temp tycker jag. Körde m trekvartsbibs, Aclima woolnet, tee m vindmembran över och sen tunn långärmad jersey. På händer tunn Castellihandske.

Dagens aktivitet
Kung_Gustaf skrev:
> gordiz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har monterat bromsar på mitt nybygge och
> luftat
> > båda två plus reverben.
> > Tyvärr drällde jag olja på
> bakrebeläggen?
>
>
> Bräkkelin (brake clean)

Jo det skulle säkert funka, men jag köpte nya hos lbsen.
har faktisk inge sånt kvar hemma, det måste åtgärdas imorgon.

Dagens aktivitet
Efter natten snöfall så blev cyklingen inte riktigt som man tänkt sig, mtp att jag så sent som i förrgår cyklade med trekvartsbibs. Såg ju trevligt ut genom fönstret med vitpudrade träd som badade i solsken :)

Verkligheten var dock en annan. Det var kallt och rätt så blåsigt. Det hade inte plogats något på förmiddagen så det var en del modd kvar, speciellt på slingerbulten, där det dessutom packats snö till en slirig isig sörja på några ställen.

Som vanligt få cyklister ute när vädret bjöd på lite motstånd ;)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Dagens aktivitet
Skall byta växelvajer på crossen. Putsa lite, justera lagret och fetta in det på mtb ena framhjul. Cykla en provrunda i solen. Låter som en bra dag!

Bilagor

• 1427199423497.jpg
    1427199423497.jpg
    72.5 KB · Besök: 50
Dagens aktivitet
...förutom pendling +3 mil så har jag börjat på yoga på jobbet. Hur bra som helst! Önskar att det var fler tillfällen än ett varje vecka. Grymt lyxigt faktiskt!!! Det är vinyasa-yoga, så inte riktigt som ashtanga som jag brukar köra, kul med variation!

Dagens aktivitet
Bytte däck på dotterns cykel efter en punka igår. Schwalbe Road Cruiser 16", är de bra för en femåring tro? Hur är rullmotståndet? Finns det någon Tour-test?

Dagens aktivitet
Idag tog jag ut racern, säsongspremiär efter jobbet i finvädret!! Hade tänkt vänta tills jag är helt frisk men kunde inte låta bli. Vilken känsla efter att ha cyklat trögcykel hela vintern. Helt sjukt ju vad fartblind man blir. Man ligger och cruisar i 40 km/h, tycker det blåser om öronen. Vilken känsla!

Dagens aktivitet
Har förberett för kvällsgrillning.
Kokat färskpot som lagts i folie med tomat,gräslök,vitlök,scharlottenlök och lite smör.
Gjort tzatziki och marinerat kotletter.

Kommer bli supergott?

Dagens aktivitet
Klättring på vårdberget. Sol, moln, lite hagel.
Lägga kil, dricka kaffe, slita på tunna insteg.
Ute is the shit. ):
Mötte en del cyklister på södertörnsvägarna. Såg också skönt ut.

Dagens aktivitet
Knappt sju mil racer på förmiddagen som bjöd på snö, regn, hagel och lite sol. En sväng på Ikea...men nu parkerad i soffan med förra årets Flandern runt. Fin uppladdning inför morgondagen! :)

Dagens aktivitet
Svår abstinens pga segdragen skitförkylning ledde till udda rörelseaktiviteter utan alltför mycket puls och konditionskrav. Först slog jag en massa små golf/miniinnebandyplastbollar över hela gräsmattan fram och tillbaka med en golfklubba, mossrivningen är nästan klar nu. Sen tog jag mod till mig och åkte till en parkeringsplats o0ch provade mina skaterullskidor som jag haft flera år utan att komma mig för med att prova. Det blev en försiktig tillställning utan vare sig vurpor, blodvite eller ambulans. Men nästa gång.....

Dagens aktivitet
Kung_Gustaf skrev:
> Stack till gymmet vid 05:00 imorse..

Duktigt. Det är mitt stora dåliga samvete.

Dagens aktivitet
Hunnit med 7 skogspass sen förra lördagen. Dock bonkade jag rejält på långfredagen och sov från 22 till 08. På't igen bara! :-)

Paus under gårdagens runda:

DSC01142.jpg

Dagens aktivitet
PiPPiW skrev:
> 89 kilometer på mini-cykeln. Upp och nerför
> Hallandsås två gånger och nytt personbästa i
> speed på den cykeln, 63.4 km/timmen nerför
> Kattviksbacken.

Shit Göte....
Jag hade vart livrädd! :-O
Är det samma backe som har en järnvägsövergång mitt i ungefär, eller tänker jag på en annan backe nu?

Dagens aktivitet
Idag blev det en 2,5 timmar skogsvandring med familjen, småfix med fådd cykel samt en tur med hojen. Man blir rätt sur när man ser sånt här. Troligtvis de där billiga sten/ - asfaltsläggarna som dyker upp ibland.

Bilagor

• DSC_0295.JPG
    DSC_0295.JPG
    107.9 KB · Besök: 39
Dagens aktivitet
4:45 klockan ringer
4:48 morgonpiss
4:52 frulle och packa matdosan
5:03 cykelpendling
5:28 framme
5:32 gym
6:18 ett par set kvar till sen blir det dusch och jobb tills 14:45..

Dagens aktivitet
[igår] ...tog en KOM! en jag haft på lur på länge, inte så ofta jag passerat där nu och när jag gjort det har det inte känts rätt. Men nuså kändes det rätt, tog i lite extra och märkte att jag tog rekordet med rätt bra marginal dessutom! :) kul kul

Dagens aktivitet
Dagens aktivitet, fast igår, var teamdag på jobbet. chefen tog med oss för att visa sin hobby, nämligen bouldering, vilket betyder att vi ägnade dagen åt klättring på klippblock, utan rep och sele. Ingen tvekan om att kroppen känner av att den gjorde något igår som den inte är van vid. Det var verkligen jättekul och jag med flera av oss i teamet som klarade problem som vi aldrig trodde att vi skulle ha gjort. Bästa teambuildningsaktiviteten.

På kvällen blev det middag hos en kollega och som avslutning bad i hans badtunna. En bra dag helt enkelt.

Bilagor

• B1.JPG
    B1.JPG
    116.1 KB · Besök: 42
  • b2.JPG
    b2.JPG
    80.4 KB · Besök: 38
Dagens aktivitet
...åka tåg med Cykel! Får man göra när man får punka 4 mil hemifrån utan lagningskit med sig! :)

Dagens ros går till killen i Jonsered som erbjuder att hjälpa till, han hade ett sådana lagningslappar och pump och grejjer! Fantastiskt vad snällt folk det finns!!

Bilagor

• Crescent Tåg.jpg
    Crescent Tåg.jpg
    68.3 KB · Besök: 36
Dagens aktivitet
Sambal Oelek skrev:
> ...åka tåg med Cykel! Får man göra när man
> får punka 4 mil hemifrån utan lagningskit med
> sig! :)
>
>

Snygg hoj. Orange/svart är perfekt kombo. Men ta med slang nästa gång, hehe

Dagens aktivitet
bikeshorts skrev:
> Snygg hoj. Orange/svart är perfekt kombo. Men ta
> med slang nästa gång, hehe

tack, ja det ska jag :) har beställt nya verktyg så det kommer väl om någon dag! Då djeflar är jag unstoppable :)

Dagens aktivitet
tog en lunchcykling idag, var tänkt jag skulle ta en kort väg bara, men pga avsaknad av cykeldator körde jag vilse och hamnade faktiskt på Bohusleden/Vildmarksleden av alla ställen!!! :) så... det blev lite besvärligare än väntat, men trevligt då det var kanonväder! :)

Dagens aktivitet
Mitt liv är som i spillror just nu med en massa eländes elände att ta itu med. Så tävlingssäsongen blir nog riktigt kort. Men det är ju himla befriande att gränsla mtbn och bomba stig i goda vänners lag. Så vart det idag :-)

Dagens aktivitet
Tränat på att tiga rostfritt på lunchen. Blev glasunderlägg av spillplåt :-)

Bilagor

• IMG_20150507_170139.jpg
    IMG_20150507_170139.jpg
    130.6 KB · Besök: 33
Dagens aktivitet
Var ni i Kjuge(kull)?
Avis! Fast jag var ute o klättrade o är nöjd med den aktiviteten.

Jenny W skrev:
> Dagens aktivitet, fast igår, var teamdag på
> jobbet. chefen tog med oss för att visa sin
> hobby, nämligen bouldering, vilket betyder att vi
> ägnade dagen åt klättring på klippblock, utan
> rep och sele. Ingen tvekan om att kroppen känner
> av att den gjorde något igår som den inte är
> van vid. Det var verkligen jättekul och jag med
> flera av oss i teamet som klarade problem som vi
> aldrig trodde att vi skulle ha gjort. Bästa
> teambuildningsaktiviteten.