Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Druckit öl.

30grader och stigande! =)

crazy.jpg

Dagens aktivitet
Nu när det blivit lite svalare (och mörkare) har jag orkat rasta monsterkrossen någon timme bland stenar och rötter på vita slingan i Erstaskogarna. När man cyklat på båda sidor om midnatt, får man tillgodoräkna sig det som båda dagarnas aktivitet då?

Dagens aktivitet
bojsänke skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu när det blivit lite svalare (och mörkare) har
> jag orkat rasta monsterkrossen någon timme bland
> stenar och rötter på vita slingan i
> Erstaskogarna. När man cyklat på båda sidor om
> midnatt, får man tillgodoräkna sig det som båda
> dagarnas aktivitet då?

Ja då är du blivande randonnör. :-)

Dagens aktivitet
Körde i 36 gruppen för första gången igår. Där fick man allt slita lite ibland och avslutningen i 60 på platten var häftig. Nästa gång ska jag ta mer vind för att ha en chans att sätta dit dom andra i slutet och inte bli instängd.

Edit: Ändrade lite

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Efter en månad i Italien tänkte jag köra en avslutande eftermiddagsrunda innan jag packar ihop och funderar mellan Ps Campolongo - Caprile - Ps Fedaia - Canazei - Ps Pordoi - Ps Campolongo eller Ps Campolongo - Ps Giau - Ps Falzarego/Valparolo men det beror på hur benen känns. :)

Dagens aktivitet
Min bror ville prompt ut och springa. Långt. Han hade en runda som var dryga fyra kilometer där han ville springa tre varv, helst fyra. Första två gick bra, mot slutet av tredje började det knotas och hela fjärde gick i knapp styrfart, vi fick gå en hel del och "springandet" gick långsammare än gåendet. Hade svårt att hålla mig för skratt över hans klagosång ute i skogen men höll god min, fnissade i smyg och peppade bäst jag kunde. Dumpade honom halvt döendes på gräsmattan efter fyra varv och sprang ett till själv. Att det är så skönt att tvåla till sina sturska syskon fast man är 36 år. :D

Dagens aktivitet
Började dagen med kort löprunda medan barnen cyklade. Fick putta på en del.

Sen blev det en kort mtb-tur i absurd värme, steksol och dammiga stigar. Såg fram mot ett dopp i havet efteråt men det blev totalt åsk-hagel-regn-storm KAOZ och jag fick vända hem.

Dagens aktivitet
Kvällssegling på Drevviken med Askeladden 14 segelkombi. Har blivit alldeles för lite av det på senare år, men man måste ju hinna cykla +ANNAT också. Man borde jobba max 30 timmar i veckan och ha minst 10 veckors semester.

Dagens aktivitet
Å man har det bra nu! Imorgon blir det ett försök att ta mig upp i bergen.

Bilagor

• 20140812_144006.jpg
    20140812_144006.jpg
    102.1 KB · Besök: 46
  • IMG_20140812_081739.jpg
    IMG_20140812_081739.jpg
    102.2 KB · Besök: 41
Dagens aktivitet
Dagens aktivitet på Happy verkar bli generellt låg, det finns tydligen de som cyklar mtb i alla fall. Ser fram emot rapporter från CV. Det är ju det där loppet som är lite mystiskt för oss som inte provat. Åsikterna går ju från allt mellan hårt och elitsnabbt till en vanlig Stockholmspendling. Somliga kräver FS och ultimata däck, andra cyklar på nästan vad som helst. Jag räknar med att 42Hz fångar sanningen på många fina bilder.

Dagens aktivitet
En hel drös var i Älta också och körde Arons dödsrace. Själv sprang jag dit med lillkillen i joggingvagnen. Avfärd fem minuter efter en rejäl lunchportion och en backig väg dit genom Sickla, Björkhagen, Hellas gjorde mig smått spyfärdig.

Dagens aktivitet
Vilodag som gick åt till att rensa ut hemma och ställa i ordning ett mekarrum. Blir ett par resor till återbruket efter morgonträningen, imorrn, till förmån för att få plats med alla cykelprylar (win-win) =)

Dagens aktivitet
elason skrev:
> En hel drös var i Älta också och körde Arons
> dödsrace. Själv sprang jag dit med lillkillen i
> joggingvagnen. Avfärd fem minuter efter en rejäl
> lunchportion och en backig väg dit genom Sickla,
> Björkhagen, Hellas gjorde mig smått spyfärdig.

Låter hårt. Var det värt det? Höll sig jofahjälm utanför helikoptern? Själv har jag varit på statsbesök och fått ett heligt kajakroder av JLarsson. Det var trevligt att träffas även om mötet blev kort. Efter det har jag fortsatt med min överkörda kajak och känner mig lite polyesterhög trots att jag stod utomhus. Det går sakta framåt.

Dagens aktivitet
Hörde helikoptern på vägen dit men såg ingen när jag väl kom fram. Skrutten uppskattade i alla fall att kolla på alla cyklarna, klappa en hund och käka blåbär. :)

Dagens aktivitet
elason skrev:
> Hörde helikoptern på vägen dit men såg ingen
> när jag väl kom fram. Skrutten uppskattade i
> alla fall att kolla på alla cyklarna, klappa en
> hund och käka blåbär. :)

Talar du om jofahjälm eller barnet nu? :-)

Dagens aktivitet
Köpa lysrör till toan. Döttrarna klagar högljutt över att dom inte ser nåt
när dom ska sminka sig. Och jag orkar inte höra på tjatet längre...
Dessutom är det dyrt med stearinljus... :)

Dagens aktivitet
Stumpy skrev:
> Kvällssegling på Drevviken med Askeladden 14
> segelkombi. Har blivit alldeles för lite av det
> på senare år, men man måste ju hinna cykla
> +ANNAT också. Man borde jobba max 30 timmar i
> veckan och ha minst 10 veckors semester.

Starta ett parti, jag kommer garanterat rösta på dej ;)

Dagens aktivitet
Hasse#7 skrev:

> Talar du om jofahjälm eller barnet nu? :-)

Den som jag puttade dit i joggingvagnen. :D

Dagens aktivitet
Var på väg att köra säsongens första garagepass på trainern, men vägrade ge upp för hösten.
Blev en tur på mtb:n utan alltför mkt regn. Helt ok faktiskt.

Dagens aktivitet
Nu några dagar senare... Kommer helt klart att bestiga fler och högre berg i fortsättningen. Mycket givande!

Bilagor

• IMG_20140823_043708.jpg
    IMG_20140823_043708.jpg
    124 KB · Besök: 39
Dagens aktivitet
Ingarö runt på landsvägskitad cross. Sjukt mycket motvind, galet mycket elak trafik och så en drös regn på det. Inte njutbart överhuvudtaget. Ingen bra tur när man känner sig långsam för det är mer cykelbaneslalom än det är landsvägsfräsande.

Dagens aktivitet
vi var och promenerade en kort vandringsled som går på en kulle på Hisingen, Skändlaberget. Riktigt häftigt ställe, som en oas mitt bland all plattmark runt Säve.

Dagens aktivitet
Blev en kvällsrunda på Södertörn i kväll, såg inte en enda cyklist förrän jag, som vanligt, mötte hofvetklungan vid Pålamalm.

Det gäller att ta vara på de fina höstkvällarna innan det blir för mörkt, åtminstone för lvg.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp