Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Satte på växlar på Singularen inför morgondagens premiärrunda och det gick som vanligt sådär så blodtrycket gjorde väl att jag brände en 100 snabba.

Dagens aktivitet
-12, molnfritt och en del kallvästan = 2,5h skogsskidor på ospårad skarsnö, följt av snöskottning.
Förutom en hel del skräp från träden kan man knappt se att vi hade storm här på nyårsafton, förvånansvärt lite träd som gett med sig.
Då på nyårsafton var jag förresten ute drygt 1,5h med skidorna - mäktigt att kunna stå stilla och åka med medvinden på sjön:) Inte lika roligt i motvinden dock...

Har inte cyklat på 16 dagar, cyklarna börjar se dammiga ut :(
Skidåkning och snöskottning är nästan lika roligt.

Dagens aktivitet
2,5 km långfärdsskridsko. Ungarna åkte hela vägen själva och jag fick släpa en spark på ryggen hela vägen helt i onödan.

20090103-006800x600.jpg ht=544

20090103-007800x600.jpg ht=544

Senast redigerad av en moderator:
Dagens aktivitet
Snyggt jansson!

Själv gjorde jag säsongspremiär på skridskorna idag. Gråmulet och en elak liten vind men mkt fina isar mellan Uppsala och Sigtuna.
73 km påstod dom som hade gps att vi hann åka. I morgon hoppas jag på sol och åker nog en lite lugnare tur...

Dagens aktivitet
Cyklat runt hela stan med flickvännen, 4.2mil.

Otroligt bra väder idag, ett par plus och solsken i Göteborg. Utsikt från Ramberget:
2268.jpg ht=544

/Leo

Dagens aktivitet
gaffelmontering, vevlagerdragning = konstatera att det inte funka, rev igen och satte allt på en annan ram. Inventering i en musikaffär och sen laga jag till en ordentlig biff!

Dagens aktivitet
Idag har jag inte hunnit med så mycket än, men i går kväll gick jag med i detta trevliga forumet, innan det så var jag i härskogen och cyklade stora härsjö-rundan (15 km). Hade kedjehaveri efter ca. 6 km. och så har jag umgåtts med min härliga dotter som e 5 år.
Nu ska vi sova.

Dagens aktivitet
-15, 2h skogsskidor med karta och kompass.
Så mycket sly och björkris som jag sett/åkt genom idag borde bara dödsdömda pederaster få uppleva.
Blä.

Nu vill jag ha antingen eller;
-snö, så man kan åka skidor tyst.
-varmare väder, så man kan cykla.

Dagens aktivitet
Idag:Jag gick upp o sen hämtade jag kaffe..
Inte idag: Men har sprungit runt på frysta sjöar o jagat sprätt senaste dagarna samt druckit för mkt whiskey och åkt skridskor så har gött ont överallt.

Dagens aktivitet
-8C och solsken, då ska man ju ut och cykla så klart! :-) Det blev 29.7km och 337m klättring när jag och flickvännen var ute och cyklade runt i Delsjö och Kåsjöområdet. Och så blev det fika på Bertilssons... :-)

/Leo & smiley

2304.jpg ht=533

karta.jpg ht=385

banprofil.jpg ht=154

Dagens aktivitet
Härligt Leo äntligen fick man se vem som fångat dej.
Och när får vi sällskap av Smiley på någon happytur?
Var föresten ute på en två timmars solotur i vättle i eftermiddag efter att missat Peters Sisjötur.

//Gerry

Dagens aktivitet
Scand: OMG! Var någonstans åker du?

Själv sprang jag en dryg mil i -18 grader idag. Lite kallt om nosen, annars trevligt. Det blev löpning då jag åkt nästan 20 mil längdskidor sedan den 22:a december, och någon gång måste ljumskarna få vila också.

Idkade även mental träning genom att se avslutningen av Tour du Ski från Val di Fiemme i Italien. Jag ska åka långloppet Marcialonga där om tre veckor. Slalombacken på slutet är.... brant. Men omgivningen ser trevlig ut, så det kan nog bli kul.

//Kristin

Dagens aktivitet
Gymmet i 1.5 timme. 20 min på en spinninghojj, 70 situps, 10 armhävning (har en tydligen dragit på mig en spricka i armbågen) samt massa annan träning på maskiner och givetvis mass teknik och uthållighet på säcken. Dagen höjdare var dock att grannen (en tjej på 26 år) hakade på och körde järnet på säcken och efter lite coaching så såg man att hon hade lite dålda boxargener ;-) Hon gav verkligen järnet på allt på gymmet, riktigt kul :-)

Innan dess, jaga och styra upp 3 st vilda killar i 6-7 års åldern, vilket borde motsv. ett maratonpass :-)

Dagens aktivitet
Kristin skrev:
-------------------------------------------------------
> Scand: OMG! Var någonstans åker du?
>

Skulle tro att det där är på Järlasjön, den har varit helt sanslöst blank sedan juldagen. Har själv åkt på en hel del olika sjöar den senaste veckan men Järlasjön tog priset för bästa is.

Dagens aktivitet
40 min fin stigcykling i -15, sen blev det hård stavgång, mestadels uppför i skog i 40 min. Händer och fötter krävde byte av aktivitet

Dagens aktivitet
3 tim skidåkning i Hammarbybacken. Man hinner med 7-8 svängar iaf innan man är nere... Grymt kul att göra säsongspremiär hur som helst.

Dagens aktivitet
Verkade omöjligt att ta dåliga bilder idag, som tur var det ruskigt kallt så efter tre kvart var jag tvungen att ge upp! =)

nb02.jpg ht=515

nb06.jpg ht=490

nb07.jpg ht=540

nb08.jpg ht=492

nb12.jpg ht=725

nb14.jpg ht=493

nb16.jpg ht=510

nb21.jpg ht=509

nb26.jpg ht=512

nb27.jpg ht=507

nb28.jpg ht=510

nb29.jpg ht=493

nb32.jpg ht=509

Dagens aktivitet
-5 grader och kolsvart ute.
38 km MTB, härliga 100 minuter.
Länge sen sist.

Svartnatt.JPG ht=500

Håller med dig Harri, svårt att misslyckas när ljuset är så här bra.

;)

Dagens aktivitet
Idag blev det pingis på hög nivå i Göteborg. En timma pingis i full fart med smiley, samt en timma badminton som avslutning. Här kommer dagens pingisfilm. :-)

/Leo & smiley

Dagens aktivitet
Idag blev det skidtävling i Hallby utanför Jönköping! 15 km dubbeljakt var det för min del.
Sedan har ja spelat trummor och bara tagit det lungt:D

Dagens aktivitet
50 minuter på trainer. Körde ett nytt FTP test för att hitta en ny träningsnivå. Senast jag körde testet var jag lite ovan vid trainern så jag tog inte ut mig tillräckligt med följden att träningsintensiteten varit lite i underkant. Nytt värde blev 275W.
/Peter

Dagens aktivitet
Ganska slö 13-helg;
Tis: 13-dagsfika hos landshövdingen. Avverkning ett par storm-/snöfällda tallar på tomten med barnen 3 & 7, de kämpade på bra med såg, yxa och kniv. Korvgrillning ute i mörkret på kvällen.
Ons: Pulkaåkning och fika ute. Tvättdag, jätteskoj.

Dagens aktivitet
Nu ska jag hem och borra hål i väggarna där hemma. Den nya mediadatorn ska få nätverkskabel istället för trådlös uppkoppling.

Visst mått av fysisk aktivitet förekommer då 25 fulla flyttkartonger och en byrå måste flyttas.

Dagens aktivitet
Idag blev det lite rullskidåking i Göteborg. Föret är fint för året, lite fuktig luft och blöta grusade cykelbanor. Körde min vanliga 25km runda, idag på strax under två timmar inkl. alla rödljusen igenom stan. 12.8km/h i snitt, maxhastighet 20.6km/h. Trevlig runda, som alltid. :-)

/Leo

karta090110.jpg ht=556

Karta på rundan.

banprofil090110.jpg ht=217

Lite kuperat är det, men inte så mycket. 150m klättring på 25km.

Dagens aktivitet
Sprang en mil, varav sju kilometer intervaller, i skryllespåren utanför Lund. Det var jobbigt för spåren var geggiga då marken under är frusen så vattnet från den töade isen hade ingenstans att ta vägen.

Tillbaka
Topp