Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Inspirerad av söndagens promenad valde jag exakt samma sträcka men med ett lite annorlunda upplägg. Joggade 5 minuter, gick fem minuter o.s.v. Höll på så tills jag kom hem. Gick 14 minuter snabbare än i söndags (56 istället för 70 minuter). Alltid nåt.

Dagens aktivitet
Idag har jag gjort iordning min nya racer. Bytt till vit styrlinda, vit slr sadel och satt på KCNC snabbkopplingar. Har även cyklat lite på trainern för att ställa in cykeln så den passar mig.
Hoppas på torra vägar imorgon så jag kan lufta den lite. Detta får mig att längta extremt efter våren.

Dagens aktivitet
Blev en 50 minuters promenad. Har behövt en veckas vila, körde totalt 21 timmar närkamp och 2 timmar cykling förra veckan, 1 timme spinning. Kroppen skrek bara efter vila och socker, har aldig varit så slut tidigare. Om 2 veckor blir det en lika dan veckan igen om mitt halvbrytna ringfinger är hyffsat läkt.

Dagens aktivitet
Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Ljumsk/höftpajj... gick t&r Konsum a 2x500m och
> inte ett steg till idag :-( T

Låt det läka ordentligt... mina problem med ljumskar/höftböjare och ischias liknande skit sabbade årets VR för mig... stretch, rörlighetsövningar och vila hjälper.

La säkert 5000:- på naprapat dessutom, fast det funkade.

Dagens aktivitet
Första passet långfärdskridskor idag.
0gradigt och mulet, blötsnö/frusetskravel på isen, ben och fötter som inte riktigt kom ihåg hur man gör - men det blev ett varv runt sjön.
Mulligt. Mycket mulligt.
En från LSSK var och sågade vak vid stranden, universitetet skall ha vakträning där imorrn.
8cm is känns tryggt.
Ett annat par var också ute och luftade grillorna.
Nu dusch, sen punkalagning och fleecesömnad.

Dagens aktivitet
Flyttförberedelser! Hela dagen, helgen! Tömma förråd, bära lådor, stöka och få ångest. man glömmer vilket helvete det är. Psykiskt påfrestnade är det också. Behöva slänga gammalt jox man glömt att man hade, som mest innehåller sentimentalt värde men inte ger något annat än fyllda lådor och förråd. Jämrans.
Ta en titt i Skänkestråden.

Men lite motion har jag fått, och kommer få hela veckan, utan att cykla. Fanken!

Dagens aktivitet
3mil i löpspåret. Håll och helt slut efter 6-8km men sedan låssnade det. Men när tröttheten kom efter 25km så blev det kallt och blött. Men duschen var jävligt skön!

Dagens aktivitet
Först en sväng till fots i Flottsbrosskogen... rekade en ny cykel/löpslingevariant,6-7km blev den.

Sen iväg till Lida för lite cykling... hann med en sväng på 6,6km själv innan Jonas, Lina, Anders och Sussie dök upp. Vi tog först långa spåret och sen korta. Knappt 12km på 1:38, inkl ett kedjebrott för Anders... På slutet var det pannlampa som gällde...

http://connect.garmin.com/player/18837398

Dagens aktivitet
Otroligt, det gick att gå snabbare. Gick samma sträcka (kom precis hem) som förra söndagen. Lyckades kapa tiden med hela 4 minuter, det tog 66 minuter istället för 70.

Dagens aktivitet
12 km rullskidor igår, provade en ny væg som tydligen innehøll bl.a. en 4 km uppførsbacke, Oslo kan man lita på, tungt och nyttigt...nedfarten på væg tillbaka blev riktigt intressant... :)

Dagens aktivitet
smiley skrev:
> 5km snabb promenad igår tillsammans med Leo som
> hade tal-och hålla-handen-förbud.(det drar ju
> ner farten). Leo hade ont i smalbenen idag.

Hohohohoho :)

Dagens aktivitet
2500 meter i bassängen imorse, följt av sex timmar i skolan som trots hårt slit inte resulterade i att jag fick fram en vettiga autokovariansfunktion för en AR(2)-process. Då tröttnade jag på livet och trötstköpte kaffe och en stoooor chokladboll istället, följt av en tupplur över böckerna (jag sover alltid bra på bibliotek av någon anledning). Avslutade med 70 minuter spinning, som iofs genomfördes med markant lägre puls än normalt på grund av tokstumma lårmuskler efter frivändningsinferno igår. Nu har jag tryckt i mig en jäkla massa glass och hoppas tack vare detta kunna uppbåda energi nog att cykla iväg till en fest typ 4 km hemifrån. Gud giv mig styrka.

//Kristin

Dagens aktivitet
Mårten skrev:
> Kristin skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nu har jag tryckt i mig en jäkla massa
> > glass
>
> +1

Starkt jobbat Mårten, verkligen. Jag är impad.

//Kristin

Dagens aktivitet
Kristin skrev:
> resulterade i att jag fick fram en vettiga
> autokovariansfunktion för en AR(2)-process. Då

Aargh, jag fick en obehaglig flashback, mer whiskey behövs...

/Magnus

Dagens aktivitet
Lumber skrev:
> Kristin skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > resulterade i att jag fick fram en vettiga
> > autokovariansfunktion för en AR(2)-process.
>
> Aargh, jag fick en obehaglig flashback, mer
> whiskey behövs...
>
> /Magnus

Ha! Jotack, jag dränkte också mina algebraiska sorger i en del alkohol igår. Försökte även använda mina härledningar som partytrick genom att göra dem på en whiteboard inför festens gäster. Jag är lite tveksam till om det var en rätt igenom klockren stämningshöjare.

Edit: On topic kommer dagens aktivitet bara handla om att ta mig samman. Jag har redan sovit bort halva av höstens kanske sista soliga dag. Bra timing.

//Kristin

Senast redigerad av en moderator:
Dagens aktivitet
Back with a bang... En vecka med höftont är förbi och jag fick till 1,5t mtb i hellas (grus tillsammans med cykelcrossare) och 2 timmar barnvagnspromenad med lekstopp :-) T

Dagens aktivitet
Jag har precis kommit hem ifrån Svenska Cykeldagarna på Elmia. En bra mässa, tyvärr för få utsällae som säljer på mässan. Evalds MTB sålde och hade ett bord med diverse XTR och Sram prylar för halva priset. Nu har jag byt ut lite XT mot XTR på tävlingshojen, känns bra.

Dagens aktivitet
MTB eller cross? Det var frågan. Det blev crossen. i sköna vädret. Härligt väder. Solen gjorde att jag glömde att det har regnat i en hel höst.Full fart på en skogsväg och rakt genom en "liten" vatten pöl. Huga va djup den var o vilken lera! Nästan tvärstopp i lervällingen efteråt dessutom. Vad gjorde allt folk i hellasgården? Så det blev fortätta hem o tvätta hoj.

Dagens aktivitet
Söndagar är sååå sega. Happy, frukost, happy, lunch, happy, lång siesta. När jag vaknade tänkte jag: "Fan, här ligger man, och ingen läcker turkos bikini har jag heller som i drömmen, utan bara den där aptrista i svart från Björn Borg. Life sucks." Packade väskan på nolltid och tog t-banan in till gymmet och rodde 10000 meter. Underbart! :o)

Dagens aktivitet
Blev MTN Kampala Marathon idag. Frun och jag sprang 10-km-varianten vilket var precis lagom. Har i och for sig inte loptranat pa cirka 4 ar men det var OK - cirka 19 000 manniskor dar de flesta sprang 10 km i stallet for halvmaran och helmaran.

Bilagor

• DSCF4103.JPG
    DSCF4103.JPG
    109.2 KB · Besök: 78
Dagens aktivitet
6 km kom jag på mina nya rullskidor innan det bakre kullagret gav upp. Bakhjulet sköts åt sidan in i bakgaffel vilket resulterade i att jag typ inte kom någonstans :/

NU BLIR DET LUNCH!

Sedan en promenad med hunden. Lite jobb, middag och kvällen avslutas med 1 timme tennis samt Söderlings sista gruppspelsmatch på internet.

Dagens aktivitet
Appropå rullskidor.... Väntar med spänning på den dagen då en stackars pendlare får en stav i ögat av en en rullskidåkare utan koll på sina stavar :)

Dagens aktivitet
Kom precis tillbaks efter två timmars japansk te-ceremoni hos goda vänner (offentlig helgdag idag p g a Id). Något som jag bara sett på TV och läst om fick vi uppleva på riktigt - superhäftigt! Har redan börjat planera semester till Kyoto - synd att man precis köpt en fixed

Tillbaka
Topp