Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Idag var jag ute å cyklade en å en halv timme :)

Mulligt värre!

Väldigt najs å köra runt i puder. Det var - 11, halvstorm och Mycket snö! Men kul var det.
bild.jpg ht=544

bild.jpg ht=725

Dagens aktivitet
Det blev ett planerat eftermiddagspass på trainern, kroppen svarade inget bra på första 4:an så jag körde lite blandade intervaller för det allmäna välbefinnandet. Det blev ett ganska lugnt pass där jag aldrig 10sek-peakade över 749 watt :-) T

Dagens aktivitet
Det har visst snöat. Det blev en 1h runda på cx´n på grusvägar runt golfbanan i Bagarmossen. Roligt i lössnön när man har bra fart. Några äldre män på skidor tyckte det såg väldigt kul ut och ropade glada tillrop. Avlutade med att köra på plogade cykelvägar.

Dagens aktivitet
Tog en runda med cx´n. Det var skitväder med dis, regn, lite hagel och snö. Körde på ren asfal t(najs) förbi Flaten mot Älta där jag tog en runda på grusvägarna förbi Skogshyddan/ Erstavik/ Skjutbanan. Skönt grepp med crossdäcken och bra fart när jag vågade blåsa på.
En snabb fika på Hellasgården hann jag med för sen köra lite mer vinterväg på hemvägen.
---------------------------------------------------------------------------------------
Nu får vår värmen komma!

Dagens aktivitet
Meckade växelnav för första gången. Ett 3-växlat Sturmey-Archer med axelbrott som fick lite tillsyn. Jag tror det gick bra, men jag vågade inte montera det i ramen av rädsla för att spräcka bubblan. Tar det i morron kväll istället då det inte är nån helg kvar att förstöra.

Dagens aktivitet
Uppenbarligen var man inte intresserad av det skrev:
-------------------------------------------------------
> Har ägnat helgen åt att skotta blötsnö från
> tak, både hemma och på landet. Har spenderat
> totalt 8 timmar på höjd och avverkat ca 350 kvm
> med mellan 50-100 cm-snötäcke. Får se det som
> bra styrke/distanspass.

Vad hade du betraktat det som om du hade passat på att skotta medans det fortfarende var puderlätt ? ;-) T

Dagens aktivitet
Little Stereo skrev:
> Uppenbarligen var man inte intresserad av det
> skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har ägnat helgen åt att skotta blötsnö
> från
> > tak, både hemma och på landet. Har spenderat
> > totalt 8 timmar på höjd och avverkat ca 350
> kvm
> > med mellan 50-100 cm-snötäcke. Får se det
> som
> > bra styrke/distanspass.
>
>
> Vad hade du betraktat det som om du hade passat
> på att skotta medans det fortfarende var
> puderlätt ? ;-) T

Fusk ;-)

Dagens aktivitet
Dagens aktivitet, långpromenad med liten pojke på ryggen, europortcykling på player och 48 minuter snabb löpning med 5 stycken 10 sekunder långa maxspurter i trappa på slutet :-) T

Dagens aktivitet
Har städat trapphuset... Och toaletten. Funderar på om jag skall ner i källaren och montera stänkorna jag skaffade i höstas....
Sedan kom en flytt emellan och plötsligt vart det snö, så de har legat i garderoben. Men idag kan jag genom fönstren skymta torr asfalt och det börjar likna läge att börja orientera sig i Enskede, så jag hittar till skogarna runt om när den dagen kommer...

Dagens aktivitet
Premiärpaddlat med kajaken i kväll- vindstilla och helt otroligt dimmigt gjorde att det var som att paddla i andevärlden- en helt magisk upplevelse! höll på o paddla vilse oxå vilket var en smula läskigt, kanske 100m från stranden men hade inte en aning åt vilket håll ja skulle köra!

Dagens aktivitet
scottscale skrev:
> 5 mil mtb på landsväg. snitt strax under 30, är
> skönt seg nu.

+1 nästan exakt faktiskt.

Dagens aktivitet
Årets racerpremiär avklarad. Vi var 16 personer (tror jag) inklusive Roberto Vacchi som tog en fin sväng runt Jönköping. Skönt att benen var med idag också när det börjades köra i den sista tuffa backen. LOVELY!

Dagens aktivitet
Testade riktigt korta intervaller i dag. 30 sekunder på nära max, 60 sekunder aktiv vila, och på't igen. Sex intervaller klarade jag av innan jag blev så illamående att jag fick avbryta...

Dagens aktivitet
Tog en liten runda efter jobbet med cx´n i den 10 gradiga värmen. Cyklade ut mot Saltis. Svängde av vid stallet och tog grusvägarna till Hellas. Oj vad skitigt och segt grus det var att köra på. Nåja för mycket vikt på cykeln kanske. Det såg väldigt blött ut i skogen av det jag såg. Det blir att ta en tur imorgon på asfalt och grusvägar i regnet.

Dagens aktivitet
geologen skrev:
> Testade riktigt korta intervaller i dag. 30
> sekunder på nära max, 60 sekunder aktiv vila,
> och på't igen. Sex intervaller klarade jag av
> innan jag blev så illamående att jag fick
> avbryta...

Kallas mjölksyraillamående och är helt normalt med så korta och intensiva intervaller, gör om och fortsätt så blir du starkare :-) T

Dagens aktivitet
Jo, det fattar jag, men jag blev besviken på att jag inte orkade fler. Hade tänkt hålla på i 20 minuter, men det gick ju inte... Jag hade en hink i beredskap bredvid cykeln, men den behövde inte användas.

Tillbaka
Topp