Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Blivit ägd av farsgubben i löpning uppför Gamla Berget i Falun. Förkyld dotter började hyperventilera när pulsen gick över 90% och fick släppa. Satans backe.

Har annars mest tröstätit choklad, lyssnat på E-type och fått nya insikter i vänsterhänthetens livsvillkor.

//Kristin

Dagens aktivitet
Lugn ledig dag, lillkillen vaknade 3 och bestömde sig för att ha sovit klart -lyckades stanna i sängen till 4:45 sen ut i köket för frukost :-/ Lajjat i parken, lagat lunch, ätit lunch, gått och hämtat paket, handlat på ICA och Willys och Systembolaget, sett på Girot på e-player, sålt en sadel, kört ett episkt intervallpass med 3x9 minuter över/under tröskelintervaller på omväxlande 300/400w, lagat smaskig biffwok med bambuskott, chaminjoner, paprika och jordnötsås till middag och ätit med familjen, badat med sonen som somnade rekordtidigt (20:15), mottagit beställningsbekräftelse på tüska, och nu lite nervarvande happysurf. Skönt att vara ledig en vanlig vardag ibland... :-) T

Dagens aktivitet
Igår blev det en mix mellan Krav Maga och MMA, idag blev det bara en promenad och imorgon blir det en lång tur med tanten på våra r-n-r hojjar förmodligen i Paradiset eller i Delsjön :-)

Dagens aktivitet
Kände mig riktigt sliten i början på dagens pass med 3x9min under/överintervaller och lämnade mitt sällskap på utvägen och körde 5x5 igångdrag a 900w~i stället. Nu undrar jag om jag håller på att få den feber lillkillen hade häromdagen och känner mig extra sliten :-/ T

Dagens aktivitet
Satt på ett nytt racing ralph på bakhjulet på crossen. Annars har det varit cykel o internet fritt de sista dagarna. Det har fiskat, grillat, fikat och kollat på fågel. Havsörnar är stora på 15 m avstånd. Skrämde en ungfågel som satt o tjurade i ett träd.

Dagens aktivitet
Monterade ihop IKEA:s instegsmodell när det gäller utemöbler. Tullerö = Bord, 2 stolar och bänk för tusen spänn. När jag skruvar ihop möblerna kommer jag på att vi inte har någon förvaring för Tullerö under vintertiden om jag inte vill skruva isär dem inför varje vinter... douh... Men visst ska man leva i nuet? eller?

Dagens aktivitet
Gjort rent en äldre racer, helt sjukt vad skitig man blir av gammal ingrodd olja och smet som lossnar när man börjar rengöra!

Dagens aktivitet
62 km runda söder om Gbg. Hittade roliga backar mellan Mölnlycke och Benareby jag inte cyklat tidigare. Inte mycket cyklister ute efter vägarna idag, beror kanske på det fina vädret igår..? Men en och annan mötte jag iaf.
100530_2.jpg ht=431

Senast redigerad av en moderator:
Dagens aktivitet
En liten trevlig runda från Upplands väsby till Kungsängen via Tant brun i Sigtuna. Lite mycket grusväg för mina kamrater men jag var nöjd.

Dagens aktivitet
Förkyld och pajj i halsen, har gett mig själv cykelförbud hela helgen och har därför mest varit ute och promenerat med lillkillen i vagn eftersom frugan också är sjuk och ingen orkar bära hon heller :-( T

Dagens aktivitet
Att pressa in så många saker som möjligt i en Lowepro Mini Trekker rygga utan att den sprängs, för att ha som handbagage under flygningen till Glentress... =)

Senast redigerad av en moderator:
Dagens aktivitet
Gjorde såna där upphopp igår och blev nästan osams med en tvärsäker typ om man ska gå djupt ner med arslet eller inte, för att spara på knäna.

Dagens aktivitet
SuperApe skrev:
-------------------------------------------------------
> Gjorde såna där upphopp igår och blev nästan
> osams med en tvärsäker typ om man ska gå djupt
> ner med arslet eller inte, för att spara på
> knäna.

För att spara på knäna böjer man dom inte mer än 90 grader under belastning, du hade mao rätt :-) T

Dagens aktivitet
Tog en morgontur med kajaken för att äta frukost på en hälig klippa.
Inte ett moln på himlen. Det var bara att njuta av stunden. Och lägga den till minnesbanken för ta fram när jag cyklar i höstrusket.

Ensndagsmorgon.JPG ht=544

Dagens aktivitet
Black planet skrev:
> Tog en morgontur med kajaken för att äta frukost
> på en hälig klippa.
> Inte ett moln på himlen. Det var bara att njuta
> av stunden. Och lägga den till minnesbanken för
> ta fram när jag cyklar i höstrusket.
>
>

Det där såg najs ut

Dagens aktivitet
Black planet skrev:
> Tog en morgontur med kajaken för att äta frukost
> på en hälig klippa.
> Inte ett moln på himlen. Det var bara att njuta
> av stunden. Och lägga den till minnesbanken för
> ta fram när jag cyklar i höstrusket.
>
>

Det var som fan är det inte den senaste årsmodellen av en VKV Offshore Fischer Edition? Har du köpt den av herr Fischer själv kanske :)? Kunde lika gärna varit jag som knäppt den där bilden, då jag paddlar både VKV och motionslådor.
Körde en sväng i motionslåda idag, knäppte inga bilder dock. Finns dock rätt mkt andra bilder på min blogg som jag uppdaterar en gång i kvartalet : http://trimmadelvisp.blogspot.com/ .

Dagens aktivitet
saltgurkan skrev:

> Det var som fan är det inte den senaste
> årsmodellen av en VKV Offshore Fischer Edition?
> Har du köpt den av herr Fischer själv kanske :)?
> Kunde lika gärna varit jag som knäppt den där
> bilden, då jag paddlar både VKV och
> motionslådor.
> Körde en sväng i motionslåda idag, knäppte
> inga bilder dock. Finns dock rätt mkt andra
> bilder på min blogg som jag uppdaterar en gång i
> kvartalet : http://trimmadelvisp.blogspot.com/ .

Helt riktigt. Det är en ocean pga storleken på paddlaren ;) Så det blir att paddla på helgerna för få in den rätta tekniken. Surfade på lite härliga vågor igår.
Misstänker att du tillhör klubben? ;)

Dagens aktivitet
Black planet skrev:
>
> Helt riktigt. Det är en ocean pga storleken på
> paddlaren ;) Så det blir att paddla på helgerna
> för få in den rätta tekniken. Surfade på lite
> härliga vågor igår.
> Misstänker att du tillhör klubben? ;)

Oceaner är bekväma, det bästa långfärdsalternativet. Jepp, jag är med i klubben, "oranga kepsarna" ;).

Dagens aktivitet
Begav mig ut själv på hybriden igår för att njuta av sommarvärmen. Blev blygsamma 4.4 mil och ett snitt på 26.4km/h som är ok med den gamla häcken och traktordäck.

Dagens aktivitet
Första löppasset med mina nya Vibram Fivefingers KSO. Bara 2 km tallhed + ett par hundra meter grusväg för att vänja mig vid dem. Inga problem med löpsteget/att springa på framfötterna, dock lite öm under trampdynorna efter alla kottar/småsten.

Häl-löpning är så passé:)

Dagens aktivitet
lappen skrev:
> Tidigare ikväll lekt med på stigarna kring
> Västra Kyrkogården i Gbg :-)
>
En Nicolai :-)

Dagens aktivitet
Bakat sockerkaka med chokladkräm, diskat, plockat prylar i köket och hallen, hängt upp en almanacka och en tavla, tvättat trappen till övervåningen och skurat bort några fläckar på köksgolvet. Sambons föräldrar kommer på besök i morgon... :D

Tillbaka
Topp