Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Städat min 'mancave', rensat alla verktygslådor, sorterat in allt småplock

Som mig då. Sorterade upp åtta bra att ha-lådor, plus alla verktyg i går. I dag när jag skulle ha ett verktyg hittade jag givetvis inte det :-) I dag har jag fortsatt med att röja skit på vinden, fyllde sex flyttkartonger med skrot som ska hivas vid lämpligt tillfälle.

Dagens aktivitet
Åkt snowracer med sonen i två timmar. Knädjupt puder i Ormkärrsskogen.
Samma backe(tolvhopparn)som jag åkte i när jag var 7 år. Nostalgi!!
Sen var det fika hos farmor.

Dagens aktivitet
42Hz skrev:
> Spelat Bejeweled 3! Som crack, fast värre!

+1

Det enda jag undrar är...hur ska jag kunna sova på jobbet för att kunna spela på nätterna?

Dagens aktivitet
Inhandlat en crosstrainer till frugan, gått från 3000:- klassen till 7000 istället efter att insett att man inte ska köpa billigt skräp.
Nu e det snowracerpremiär för lilltösen i backen... Gott nytt år på er

Dagens aktivitet
JLarsson skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Spelat Bejeweled 3! Som crack, fast värre!
>
> +1
>
> Det enda jag undrar är...hur ska jag kunna sova
> på jobbet för att kunna spela på nätterna?

Går på avvänjning, men återfaller som oftast, trots att jag försöker avleda uppmärksamheten på annat...

db41.jpg ht=725

Dagens aktivitet
Lekt urmakare, justerade timvisaren som pekade helt fel, tömde dessutom uret på damm som den riktiga urmakaren inte verkade bry sig i. Hoppas visaren sitter kvar...

7S26B.jpg ht=508

Dagens aktivitet
Cyklade 3,5 mil idag o 4,5 igår på världens segaste dubbdäck för 700c. Nu "bag in boxar" jag.

Senast redigerad av en moderator:
Dagens aktivitet
2xpromenad vid havet. 1 timme på förmiddagen och 2 på eftermiddagen.
Ikväll blir det dryga timmen på trainer.

Senast redigerad av en moderator:
Dagens aktivitet
Gymmat. Först övre + nedre rygg, och mage ("core"). Därefter ena delen av mitt numera tvådelade benpass. Benspark, lårcurl, insida lår samt sittande och stående vadpress. I andra delen av passet ligger de tunga övningarna som benpress, utfall och eventuell knäböj, och det körs ihop med det andra överkroppspasset (armar, bröst, axlar).

Jag måste få bättre kontinuitet i styrketräningen. Det har varit för glest senaste månaderna.

Dagens aktivitet
smiley skrev:
> Då var squashpremiären avklarad. Hysteriskt kul.
> Båda fick mersmak.
>
> smiley och Leo
>

Squash är riktigt skoj, men hur fan tog ni bilderna? :o)

Dagens aktivitet
bytade växelwire på min demo, förvånansvärt mycket bättre växling blev det.

Och vet inte om jag ska skratta eller gråta när man ser på women of dirt, en 15 årig tjej som blastar på fortare och plöjer genom värre hinder utför än vad man själv gör.

Dagens aktivitet
Bytte ut en trasig X.9 bakväxel till en likadan som inte var trasig, samt bytte kassett på racern ifrån 11-23 till 12-26 samt ny kedja, får se om man blir snabbare uppför eller om man är lika långsam med högre kadens som enda skillnad :-)

Dagens aktivitet
Ja, det är något sjukt när det blir billigare att betala för licenser sedan körat piratad mjukvara för att slippa licenshateringen.

Måttligt imponerad av skärmkalibreringsprogramvaran jag har som kräver en licenskod för att gå att installera... Varför?!? Mjukvaran är ju oanvändbar utan rätt hårdvara!

Dagens aktivitet
Precis hemkommen från årets första crosstrainerpass på gymmet.. resultat, sträckt vadmuskel och andnöd. Det sistnämnda har nog med min dåliga kondis att göra.. Men ska man klara 10 kg minus innan maj så e detta nödvändigt..

Dagens aktivitet
Kom utpå en 4 mils runda på tvättbrädesvägar(hög trakor frekvens), tänkte "mini"bonka så jag drog iväg på två koppar kaffe. Drygt halvägs ligger fiket men det var stängp pga ägarbyte så det blev en timma till, vattenflaskan hade redan frusit oxå.

Dagens aktivitet
Tog bil till jobbet. Körde en timme tidigare och slapp de hemska köerna på Essingeleden. Blev en skön morgonjogg med påföljande låååång dusch. Skön start på dagen. Har helt slutat överväga cykelpendling. Cyklingen skall vara kul!

Tillbaka
Topp