Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
McGortsy skrev:
-------------------------------------------------------
> Cyklingen skall vara
> kul!

Håller helt med, sen förra säsongen har jag bytt ut motions-cyklingen till löpning. MTB är numera bara en hobby som jag tillbringar i.o.m. Tisdagsraider o en o annan helg utflykt, ironiskt nog har jag förbättrat mina resultat på motionsloppen Lida Loop o HHXC.
Inför denna säsong ska jag dessutom börja med spinning för att komma i form inför årets första långlopp, som för min del blir Kålmårdsbiken den 25/4.

Dagens aktivitet
Halvdag på jobbet, och eftermiddag framför tv:n med skidåkning, surt att Hellner promt ska tokköra första halvan för att sen bli omåkt av smartare åkare som glider förbi när det vankas upplopp... Drog sen till Flottsbro för lite utförsåkning... stolliften hade elfel, gick i snigelfart och varannan stol = mycket väntan och lite åkning... :/

Dagens aktivitet
Kvar i sängen. Hade tänkt att åka lite skidor på spåren i Ålberga idag, men vi befinner oss mitt i värsta snöstormen. Jag överväger att kolla på "into the wild".

/P

Dagens aktivitet
dans skrev:
> En cykeltur på morgonen, nu latte på verandan,
> sen hoppa i poolen, snöar visst norrut...

Fyyyyyyyy! :D

Dagens aktivitet
dans skrev:
> En cykeltur på morgonen, nu latte på verandan,
> sen hoppa i poolen, snöar visst norrut...

(Dölj användarens inlägg)

Så nu är alla frusna o kalla :-)

Dagens aktivitet
Han där uppe är en riktig skojjare!

Under några dagar har temperaturen legat mellan -1 och 2+, och mycket snö töat bort.
Idag när man vaknar tänker man " vad är klockan egentligen, jäklar vad mörkt det är"
tittar ut genom fönstret och ser full snöstorm :(

Jag som trodde snön kunde töa lite till helgen :(

Dagens aktivitet
Little Stereo skrev:
> 30 sekunders intervaller på trainern... Fan vad
> uselt man kan må efter träningen ibland :-/ T

+1

blev 5x30s på Monarken idag, fy helvete vad man mår efter en sånt pass... det går som en chockvåg genom kroppen några sekunder efter man är klar med varje spurt.

Dagens aktivitet
4x4 i förmiddags samtidigt som jag såg föråkaren med kamera ta sig ner för störtloppet i Wengen, på tv, jag höll på att spy. Åksjuk, ska aldrig mer cykla ner för en störtloppsbacke.

Dagens aktivitet
Minus 15 ute så hojarna får vila, jag och kidzen har varit i gymmet en timme. Benen känns bra men överkroppen berättar tydligt att jag gjort något... Får bli mer gym ett par månader tills den där metern med vitt tinar bort.

Dagens aktivitet
Idag rivs den, idag får jag skruva! Dotterns lätta Contessa har funkat klanderfritt i nästan tre år men gaffeln sa upp sig inför sista tävlingen. Ramen är tack vare skyddsplast finfin så vi satsar på tre år till...

Bilagor

• Contessa.jpg
    Contessa.jpg
    152.9 KB · Besök: 47
Dagens aktivitet
Trodde jag skulle göra en enkel insats och byta punkterad slang på bakhjulet på pendlarcykeln, visade sig bli en klart större aktivitet när jag upptäckte att korden i däcket hade släppt från kanttråden och en fin bula uppenbarade sig på däcksidan när jag pumpade i luft... *Doh!*

Blev att ersätta Nokia W106:an med Ice Spiker istället, Nokian däcket har servat mig väl, tror den var inne på 5:e eller 6:e säsongen. Rest in Pieces...

Senast redigerad av en moderator:
Dagens aktivitet
Efter 15 cm snöfall igår så förvandlades gatorna till isbanor här o Borås.
Passade på att slänga på nya dubbdäcken jag gjort med 14mm monteringsskruv och körde runt bland backar och kvarter.
Det biter bra..
Och lagt beställning på nya glasögon och hjälm :)

Dagens aktivitet
+ 5 grader och regn... perfekt motivation för att köra ett pass på trainern, en timme blankt blev det. Hann med tre husvisningar oxå :-)

Veckan har annars varit hyffsat aktiv, två löppass x 5 km + ett längdpass på 15,5... trots en tvådagars jobbresa till Oslo. Nästa vecka blir det nog något mer trainerpass och utökade distanser på löpningen.

Hoppas på lite kyla och snö så att man kan klämma in något skidpass också.

//Thomas

Dagens aktivitet
Gick och badade tillsammans med resten av familjen. Och ca 676587764 andra barnfamiljer. Jävligt smart om man gillar att bli förkyld. Och så blev det en mil skidåkning, bara för att.

Dagens aktivitet
Är så jävla nöjd med att ha klarat 320-325 W (ca 4.8-4.9 W/kg) på dagens 4x4-pass!
Siktar på att kunna höja med 0.1 kp (dvs ca 8-10 W) under februari. Tittar jag på historiken har jag ökat med i ungefär 0.1 kp under varje sexveckorsperiod. Hoppas det håller i sig!

Tillbaka
Topp