Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Gunnar O. skrev:
-------------------------------------------------------
> Ok. börjar bli lätt stressad.
> Klockan är 20.30 söndagkväll och 81 km. kvar
> på veckans träningsmål.
> Sticker ut nu.
> Måste väl räknas till den här veckans träning
> även om jag inte kommer tillbaka före midnatt ?
>
> Återkommer med rapport.
>
>
> 'Ju längre desto bättre'

Hallå?!

Dagens aktivitet
Bytt kräningshämmarstag på bilen, kopplat in USA-positionsljus, tapetserat klart fondväggen, köpt mera tapeter till hallen, cyklat 2 timmar på kransmossen... tja, thats it :)

Dagens aktivitet
Monterat bort singelklinga vevpartiet från gammelracern (inte rört den sedan Ronde van Retaarden), gjort rent hjulen, tagit bort däck o slang, brytit loss kedjan. Tvättat cykeln, tagit isär det glappande vevlagret, gjort rent, justerat och satt ihop igen. Rivit loss frambromsen, plockat ner i molekyler, gjort rent, smort upp, funderat ett tag hur det var ihopsatt, monterat tillbaka.

Men innan bromsmonteringen tog jag loss framgaffeln som nog inte fått kärlek på minst 20år, lager med härdat fett som skulle tas bort, det varkar ha skyddat i alla fall då det såg nytt ut efter avfettning. Fettat in och monterat tillbaka.

Nu hoppas jag att jag hittar alla växelprylar jag tog bort i höstas och att jag hittar slangar som är hela...

Racerpremiären är förhoppningsvis inte långt borta! :)

Några före-bilder:
cres04.jpg ht=404

cres03.jpg ht=544

Dagens aktivitet
Köpt nya slangar... Fick upp trycket i bakhjulet till 7bar då det smällde, piiiper i öronen. Nej, det var inte på pugsleyn.

Dagens aktivitet
Har just avslutat ett SC(s) pass upp o ner för Taberg några gånger, 1 km med 100 m höjdskillnad.
Kan säga att pumpen o bäljen fick gå för högtryck de sista 30 sekunderna på varje intervall.

Härlig känsla i låren när jag sedan tog en go varm dusch.

Dagens aktivitet
42Hz skrev:
> Köpt nya slangar... Fick upp trycket i bakhjulet
> till 7bar då det smällde, piiiper i öronen.
> Nej, det var inte på pugsleyn.

"Inte på Pugsleyn" Haha, undrar hur stora däcken blivit då...

Dagens aktivitet
Racerpremiär avklarad. Nya skor så det blev endast 40km då de kändes ovana. Men vilken känsla att susa fram... På onsdag ska jag cykla ifrån Vacchi :)

Dagens aktivitet
Årets sista långfärdsskridsko tur @ Orlången. 16-17km typ.
Super najs, men det var e bättre i går då solen lyste konstant.

Bilagor

• IMG_2199.JPG
    IMG_2199.JPG
    55.3 KB · Besök: 29
Senast redigerad av en moderator:
Dagens aktivitet
Fortsatt "renoveringen" av gammelracern då jag fick hem lite prylar i fredags.

Ökade antalet växlar från 12 till 18! :)

9sp.jpg ht=725

Skönt att få lite "klätter-växlar", oj, vad tyst det blev från bakväxeln också. Med den gamla bakväxeln rasslade det hur man än smorde eller växlade.
9sp01.jpg ht=725

Trevligt att ha lite fler växlar att välja mellan.
9sp02.jpg ht=458

Nu om bara vevlager, vevar, och "styrtapp" kunde dyka upp så man kan slutföra bygget för denna gång...

Dagens aktivitet
Parkrace i Hooden, pulsrusning de luxe på sugande underlag. Cyklade förbi och hejade på Slomo som var ute och körde barnvagn.
DSC02206.JPG ht=544

DSC02208.JPG ht=544

DSC02217.JPG ht=544

Nä, nu blir det soffan och Flandern runt.

Dagens aktivitet
fick ett mcdonnalds glas med milkshake och stenar slängd rakt i magen på mig, någon i en bil som slängde det.
hann inte reagera, såg bara något vitt komma mot mig, sen ett knytnävsslag rakt i magen.

jävla idiot...

Dagens aktivitet
42Hz skrev:
>
> n_US&rel=0&hd=1

En Guldtvätt på Statoil tar 4 min och kostar 169kr. Du gör jobbet på 3.52, vad tar du :D

Dagens aktivitet
charlies skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
>
>
> > n_US&rel=0&hd=1
>
> En Guldtvätt på Statoil tar 4 min och kostar
> 169kr. Du gör jobbet på 3.52, vad tar du :D

Tid är pengar, jag tar endast 2500:-! Special price for you my friend! =)

Dagens aktivitet
Globalistic skrev:
> Men seriöst, bilen var ju überren innan ju :)

Hehee.. Kanske såg ut så då det var fuktigt ute men den var helt vit på sidorna av saltavlagringar som samlats under vintern. Fast bilen såg nästan lika skitig ut igen dagen efter då det var blött på vägen hem. Känns dock bra att ha fått bort saltet!

Dagens aktivitet
Road_Runner skrev:
> Årets första LVG pass ute. 11,5 Mil högt tempo
> blött men skoj som sjutton :-)
>
> Pisspaus.
>
>
>
> Inte skoj o se sin gamla trotjänare bli så
> skitig :-(
>
>

Ser jag fel eller heter cykeln "kebab"? ;) När du ligger på rulle blir det ju kebabrulle, mums.

Dagens aktivitet
Jobbat över 4 timmar imorgon, på min lediga dag ska det jobbas extra också...
nu börjar säsongen börja och alla ska ha sina skitiga-jag-har-aldrig-blivit-trvättad-cyklar servade.

Man får se väldigt många vrålåk som förstörts av ägare som missköter sina cyklar, dagligen kommer det in fina carbon cyklar med full xtr eller xx grupp, ägaren säger "jo, den har stått ute i vinter"
Man gråter lite innombords.

Senast redigerad av en moderator:
Dagens aktivitet
Nytt styre på plats, lindat o klart, nytt vevlager, kapslat och med fransk gänga! Hann med en kort tur med nya styret, känns som man kan cykla hur länge som helst nu utan att krampa händerna! :)

Tillbaka
Topp