Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Hällregnscross

1110182.JPG

Dagens aktivitet
Egentligen gårdagens aktivitet.

Fem timmar överkroppsträning (busk- och trädsågning) följt av en timmes löpning.
Känner av ryggen (träningsvärk) och knogarna (slogs blodiga mot stubbar) idag.

Dagens aktivitet
Gårdagens: Träning igen med ungarna, kul att så många nya hittat hit och igår även lokalblaskan för att göra ett reportage.
Fler bilder nedan som vanligt. Kvalitén skyller jag på att det är sådan fart på träningen nu så det är svårt att hinna med att fota så kameran hänger mest på höften med ett fisheye och jag knäpper då o då när "tid" finns. Lerig var bara förnamnet igår.
bild-6913.jpg

Dagens aktivitet
Hämtat paket på posten, batterier och batterihålalre från DX, nu ska fotvärmarna boostas! Testat med ett 3.7v (18650).

Lödigt fast en "svensk" stickpropp på nya batteriladdaren till DX-batterierna, glömde köpa adapter...

Spontanköp på Lidl, handvisp med degskål, bidde en sockerkaka, väntar på att den ska bli klar. :)

Dagens aktivitet
Finväder, soligt, vindstilla och 12 - 13 grader varmt på dagarna. Gissa om det kliar, känner mig rastlös på jobbet! Igår kväll hade vi styrelsemöte i klubben, då blev det att sitta still och klappa med klubban... Klia, klia...

Idag fick jag äntligen lufta hojen och köra en timme i skogarna norr om stan, det är fortfarande 9 - 10 grader ute och jag har haft en riktigt kul runda. Satsar på en sväng i morgon med :)

Dagens aktivitet
Jag hade tänkt att cykla ute i hellasgården under eftermiddagen. Jag kom 200 m från bilen innan kedjan hoppade ner och fastnade mellan innersta klingan fram och vevlagret. när jag kollade lite närmre så hade jag tappat en av skruvarna på vevarmen, så det vara bara att avbryta passet och åka till cykloteket för att handla reservdelar.
kul, så blev det passet förstört.

Dagens aktivitet
Hehee, inte riktigt, det är snarare mer tillströmning till dammen, rinner vatten från en källa, smidigare att tappa upp vatten i bastun med slang än att bära upp det från dammen. :)

Dagens aktivitet
Bytt vajer på livskamratens Contessa.
Bytt bakhjul på min egen Specialized.
Och sen cyklade vi 50 km tillsammans i ett söndagslugnt Kampala.

Dagens aktivitet
Egentligen igår kväll... Choklad "LEGO". :)

02.jpg

08.jpg

10.jpg

14.jpg

Det vita på ytan är kondens efter att jag haft formen i frysen. :)

Nästa version blir nog med fyllning istället för choklad rakt igenom.

Dagens aktivitet
Jag körde en sväng ner till Torö. Grymt trögt med stark motvind och dubbdäck. Väl framme vid stenstrand konstaterade jag att man inte ens är halvknäpp om man jämför med vågsurfarna som låg ute och sköljdes runt av de rejäla vågorna.
IMAG0631.jpg

Dagens aktivitet
Vaknade tidigt, snörde på mig löparskorna och brände av ett löppass på morgonen, hem duschade och rakade mig och åt frukost med familjen innan jag gick på jobbet. Kvalitetstart på helgen :-) T

Dagens aktivitet
Vaknade av väckarklockan kl 5, drog på mig träningskläder och stack ut och sprang i en timme, 4x4:30min backintervaller han jag med men fick rejäl bonkkänning sista biten hem :-) T

Dagens aktivitet
37 km cykling på cykelvägar runt stan, det tog sin lilla tid med tanke på det pågående snöovädret - över 2 timmar var jag ute. Men nu är iaf årets första utomhuspass avklarat. Nu kryper jag nog in i spinningssalens värme ett tag igen...

Dagens aktivitet
42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Egentligen igår kväll... Choklad "LEGO". :)

[bilder]

> Det vita på ytan är kondens efter att jag haft
> formen i frysen. :)
>
> Nästa version blir nog med fyllning istället
> för choklad rakt igenom.

Grymt fräsigt!

Jag får inget grepp om skalan i bilden. Hur stora är bitarna? Hur har du gjort formarna? Avgjutning av legobitar eller "fritt"?

Dagens aktivitet
De är gjutna i en isbitsform från lego, de är nästan dubbelt så stora mot normalbit. Tobbe gjorde på legogubbeform, de var ännu coolare. :)

Dagens aktivitet
Hmm, kanske man kan ta modellera och trycka ner ett föremål för att skapa en form, och sen få ner plastfilm i formen som skyddar chokladen från att "smittas" av leran?

Dagens aktivitet
Två timmar dubbdäcksMTB på väldigt isiga skogsvägar. Nervöst och svårcyklat. Otäckt med vattenpölar med tunn ishinna i spåren efter skogsmaskinerna. Håller isen? Hur djupt är det?

Dagens aktivitet
Sprang lite. Köpte en Garmin FR210 i veckan, så det var premiär i dag. 7.00 km med 4.07 min/km. Tyvärr ingen puls eftersom jag glömde byta pulssändare (hade den från Edge 800:an) och inte synkade den andra.

Nu ska jag hålla igång löpträningen. Milen under 40 i januari?

Dagens aktivitet
Kollat på tour de ski och hejat på Hellner...
Även joggat en runda.. Fick gå-vila 4 ggr. på en 5,km runda så ja var inte så värst nöjd...
Uppladning med förkylning och julmust är ej att rekommendera..

Dagens aktivitet
Cyklade 16km med skeppshulten (enda jag har för tillfället..) till ett par vänner för att hämta bilen, som jag inte fick köra hem i natt. Det blev 7km banval-grusväg med fallna träd som man fick bära cykeln över. O så resten fin "bonnalandsväg", med en sjö på min högersida.

Dagens aktivitet
Styrkepass jämte en svensk veteranmästare i cykling och sen en timmes jagande av innebandyboll.
Rundar av dagen med ett par ytterst stillsamma spinningpass lite senare.

Dagens aktivitet
Håller på att plocka ihop till dagens skogsskidtur. Värmejacka, extravantar/-mössa, lappbröd och kaffetermos. Termometern står på 30 blå, tegsnäsarna står nytjärade och väntar. Kanske jag tar 3timmesrundan?

Tillbaka
Topp