Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Fick rycka in och skotta en lång uppfart till ett fritidshus med snöslungan. Faktiskt jobbigare än många tror, speciellt att komma igenom en plogvall som är 1 meter hög.

Dagens aktivitet
3,5 timmar i skogen på tegsnäsarna blev det idag. -30, riktigt lugnt och skönt. Kunde åka barhänt långa stunder där det var lä, i öppna ytor kallgned det en hel del dock.
Alla "Men det är ju så skönt att få komma ut i naturen"-skoteråkare lyste med sin frånvaro...

Hade med nya D7000:an för att testa köldtåligheten.
2012-02-04_0033_1.jpg

2012-02-04_0031_1.jpg

Och så en idolbild, ni får skriva ut den och hänga upp på väggen om ni vill.
2012-02-04_0023.jpg

Dagens aktivitet
Två omgångar i förrådet på trainern. Ett lite kortare, men lite hårdare. Och ett lite längre och inte lika hårt. Det blev det i dag. Tyvärr bara sju pass denna vecka. men kanske hinner met ett i mågon också, innan gymmet;7)

Dagens aktivitet
Ursvik, Rinkebyfältet

Distans: 30.05 km
Tid: 1:27:36
Medelfart: 20.6 km/h
Höjdstigning: 214 m
Kalorier: 1,728 C

Bilagor

• IMG_1481.JPG
    IMG_1481.JPG
    108.7 KB · Besök: 48
  • IMG_1486.JPG
    IMG_1486.JPG
    44.6 KB · Besök: 44
  • IMG_1488.JPG
    IMG_1488.JPG
    77.2 KB · Besök: 43
Dagens aktivitet
Ett par timmars slöcycling i hemmaskogen. Första timmen var det hårt och fint, sen kom värmen och det blev moddigt och jobbigt. I morgon blir det nog lite skating på ågestas fairways istället.

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Bytt sadel på crossen, en fin vit tuoupe blev det :)
Sen blev jag så till mig i brallan att jag tog fram motorsågen och tog ner en 15 m gran. Nu luktar jag svett och det passar ju bra då trainern skall nötas!

Dagens aktivitet
Tröttnade på de sunkiga El Caminobromsarna på puggen så jag satte dit ett par hederliga Hayes Nine, vilken skillnad! Nu funkar det att bromsa igen.

Firade det hela med att byta till ett par fräsha lock-on's på den när jag ändå var i farten. =)

Dagens aktivitet
Vilodag idag. Men tänkte faktiskt ta och testa min racer lite, vägarna är torra och 5-6g plusgrader. Blir nog bara nån mil för att se att allt fungerar. Gå från 14kg pendlarcyel med dubbdäck till 7 kg racer :)

Dagens aktivitet
Inte tränat regelbundet på typ 5 år nu och körde en MTBrunda idag på nya hojen. Så jag är extremt otränad just nu generellt och orkar knappt gå upp för en trappa utan att få mjölksyra. :P Svår blodsmak i munnen och ont i luftvägarna etc, alla känner väl igen den otroligt hemska känslan.

http://app.strava.com/rides/4529384 här är rundan.

Upp för ett stort berg och ner igen, typ. På sina håll var det fortfarande blankis på stigar och ställen så på några ställen fick jag gå lugnt och sakta.

Räknar man bort gåendet blev det nog 15km/h i snitt på 6,4 km. Får nog ändå tycka att jag kämpade på ganska bra med tanke på min "form" just nu. :)

Terrängen var blandat asfalt, stig, grusväg förövrigt.

Dagens aktivitet
Einarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Årets första? :O Jag tvättar 1-2 gånger i
> veckan året runt. ;)

Så du tvättar bilen upp till 100 ggr per år, jesus.....nu snackar vi aktivitet!

Dagens aktivitet
Vaknade med huvudvärk och ont i halsen, så den planerade vårpremiären uteblev och istället skickade jag ut frun så jag kunde som terapi och i lugn och ro plocka ned, smörja upp och återmontera cykeln. Passade på att förbereda karbonhjulen med lite förlimmning också. Skit också.. men med en massa huskurer känns det nu lite bättre så förhoppningsvis kan jag ta åtminstone en "liten" runda imorgon!

Dagens aktivitet
nagge skrev:
> Lvg-premiär, så underbart!

Vart då, och menar du finracer?
Någon som luftat finracern i Sthlm idag, och i så fall var? Sjukt sugen är jag iallafall :)

Pga av jobb så vart det ingen runda idag, utan det fick bli en joggingtur istället. 5km, 25min...

Men i morgon då ska det cyklas!

Dagens aktivitet
thomalin skrev:
> nagge skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Lvg-premiär, så underbart!
>
> Vart då, och menar du finracer?
> Någon som luftat finracern i Sthlm idag, och i
> så fall var? Sjukt sugen är jag iallafall :)
>
> Pga av jobb så vart det ingen runda idag, utan
> det fick bli en joggingtur istället. 5km,
> 25min...
>
> Men i morgon då ska det cyklas!

Uppsala, blev en kortare runda med finräsern för att se om den faktiskt höll ihop, inte rullat en meter utomhus sedan den byggdes nu i vinter :)

Landsvägarna är helt grusfria här omkring, så när man väl navigerat ut ur stan på grusiga cykelvägar så är det perfekt underlag. Får se om man kan klämma in en längre runda imorgon f.m.

Tillbaka
Topp