Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Tog en tränings/mekrunda med fruns cykel. Växlarna behövde checkas och jag behövde tränas.

Kände mig irriterad över att jag inte har en lika fin cykel som hon men turen var skön så det jämnade ut sig.

Dagens aktivitet
Det var uppför som gällde denna dag. Gissa var.

uppfr.jpg

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
LVG-1288.jpg

Lämnade grabben på dagis och hoppade på cykeln utmed Åsunden mot Marbäck på gamla vägen.

LVG-1296.jpg

Kom till Nyfiket i Vegby via småvägar och hittade en nyfiken en.

LVG-1297.jpg

lyxfika idag.

LVG-1300.jpg

Banvallen hem då mitt högerknä började strula igen och hade redan riktigt ont i Marbäck..

LVG-1302.jpg

obligatoriska Upface bilden.

34,05 km
120 min

Skulle blivit en längre tur men knät satte stopp.

Dagens aktivitet
@Morfum: Är det politiskt korrekt att lämna barnen på dagis (f'låt förskolan) för att själv ägna sig åt nöjen?

@JinJin: Jag tror att den har kommit i rätt container. :)

Dagens aktivitet
Stumpy skrev:
-------------------------------------------------------
> @Morfum: Är det politiskt korrekt att lämna
> barnen på dagis (f'låt förskolan) för att
> själv ägna sig åt nöjen?

... om jag hade skrivit att jag satte mig på motionscykeln på rehabträningen hade det varit bättre då? Dom är väl medvetna om att jag tejabtränar hårt efter min ryggoperation och sommartid nu så tar jag hellre en längre tur på en riktig cykel än deras motions/spinningcykel. Så ja, jag anser det. Eller vad anser du? Att dagis är en dumingsplats eller ett ställe där grabben tycker om att vara, lär sig massor och blir stimulerad? Vet att det är olika med olika dagis/förskolor men denna är bra och han tjatar om att få gå dit på helgen. Så för mig så är det inte "barnförvaring".
Sen om jag jobbar natt vissa dagar så är jag ju hemma och sover/slappar men borde kanske ha grabben hemma då med?

Förklara gärna hur du tänker till en farsa som varit hemma med sin grabb själv i 1.5 år innan dagis, jag är lite nyfiken :)

Dagens aktivitet
Cyklat lite backe...
Bergakungatempot var i kväll. Jag putsade mitt gamla pers med EN sekund, och kom upp på 4.55. Det hade jag inte trott, med tanke på att jag var två kilo tyngre nu än förra gången. Men uppenbarligen så mycket starkare samtidigt!

370 W klämde jag ur mig i snitt. Eller 5.65 W/kg. Klart nöjd med det! :D

Här är data för loppet, inklusive nervarvning i form av jättetajta cirklar på den pyttelilla plätten där uppe vid masten, haha!

picture118m.png

Dagens aktivitet
Morfum skrev:
-------------------------------------------------------
> Stumpy skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > @Morfum: Är det politiskt korrekt att lämna
> > barnen på dagis (f'låt förskolan) för att
> > själv ägna sig åt nöjen?
>
> Förklara gärna hur du tänker till en farsa som
> varit hemma med sin grabb själv i 1.5 år innan
> dagis, jag är lite nyfiken :)

Dags att kategorisera forumet, den här tråden hamnade direkt i avdelningen "svar på tal"! :-D

Dagens aktivitet
Kränkte mig själv på en långtur till Forsby Kvarncafé (Fjärdhundra). Fint ställe, fina vägar. Åt en smaskig tonfisksallad, tyvärr dog mobilen innan jag hann fota den :-/
Fick en geting innanför tröjan på vägen hem så det blev "tjuren Ferdinand"-tempo en bit :-)
2012-08-17124805-1.jpg
2012-08-17124734.jpg

Dagens aktivitet
Byggt ihop en ny dator.
försökte få ihop prestanda/billigt i en liten låda för under 6000kr,
hamnade någon 100lapp över :-( men ville inte prioritera ner någon komponent mer.

IMAG1778.jpg

MS Prestanda klassificering.

2012-08-1808-17-23.jpg

Dagens aktivitet
Åkte in för att kolla på midnattsloppet. Hade en liten föraning så jag tog med grejer. Det visade sig vara en yngre kille som inte kunde springa. Tyvärr hade hans mamma bara med sig bandet/passet, fick springa utan chip och officiell tröja i 2b. Kändes lite märkligt att lubba runt i svart när alla andra var bebisblå. Tid 50 min, nöjd med det, har inte sprungit i sommar sen Magnus Ladulåsloppet på Adelsö.

Tillbaka
Topp