Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
ian skrev:
-------------------------------------------------------
> Registerade mig på happy, cyklade ett par korta
> rundor i söderförort.

Kanske den coolaste intron någonsin!

#Respekt #nyanvändare

Dagens aktivitet
Önskar jag hade något att skriva här, börjar bli lite sent att dra på en tur med grabben och borde vila mitt knä. Rastlös.
Dock gått läs på det här med olika GPS format och försökt få till det men gått bet.

Dagens aktivitet
Blev visst ändrade planer och tog en lugn kvällstur med grabben och grannen i CX stuk på stålräjsern.
bildkarta.JPG

bildelev.JPG

bildhast.JPG

bildgetaryggen.JPG

Motljusbild på Getaryggen ( i Ulricehamn.)

Nu ska jag stretcha och vårda knät med pizza & öl.

Dagens aktivitet
Road_Runner skrev:
> Runt runt runt i Ockelbo idag.

Jag också! :D

6:a i H30 blev jag. Mitt andra linjelopp och det första jag fullföljt. Lättåkt och snällt. Allt avgjordes i positioneringen i sista svängen och spurten.

Dagens aktivitet
Bra jobbat geologen.
Själv var jag väldigt sugen på att se till att det inte skulle bli klungspurt.
Gjorde mitt bästa satt med i en gäng utbrytningar men det räckte inte till.
Den sista utbrytningen var vi 2 man. Jag hoppats på att den skulle hålla när ett par till anslöt. tyvärr var jag riktigt sliten och vi blev inhämtade. spurten var jag inte ens sugen på då det var allt för många med.
(är ingen spurtare heller så jag skulle nog inte placera mig bra om jag ens försökte)

Jag är dock nöjd över loppet körde aktivt och hade skoj, körde en soloutbrytning på målsträckan när motvinden hade börjat det var inte helt smart ställe att sticka på :-) så det blev en banan paus tills alla hade kommit ifatt.

Dagens aktivitet
Road_Runner skrev:
> Runt runt runt i Ockelbo idag.
>

Träffade du prinsen?

Bra och aktivt kört.

/ -->

Dagens aktivitet
Nä va sjutton var ju säker på att prinsen skulle stå och heja på mig när jag nu tog mig tiden att åka upp till Ockelbo. det är väl det minsta man kan begära av hen :-)

Dagens aktivitet
Huvudet sa ja, kroppen sa nej. Fick avbryta träningen då lungor och hjärta inte ville vara med. Skit också, förhoppningsvis bara ett resultat av utmattning.

Dagens aktivitet
Körde en 2,5 mils runda här uppe i norrlandsskogarna (mycket elevation och rötter/sten) och nu blir det en promenix till tjorren för att köpa chips för kvällsmys!

Dagens aktivitet
Kört ett grymt bra träningspass med en stor del av Göteborgs aktiva tävlingscyklister. Jag har sällan kört så hårt. Kändes skönt att hänga med bra också i "tävlingarna". Jag kände mig stark!!!

Spräckte också kilowatt-vallen, med 1003 W som toppnotering. :D

Dagens aktivitet
Blev ett morgonlöpningspass eftersom jag var lat igår kväll.

Pitoreskt inslag: Mötte ett gäng nakna personer på motionsspåret. Det visade sig att de var på väg från bastun till sjön.

Träningen inför söndagens triathlon har varit, eh, annorlunda. Första (och enda) simpasset för året i onsdags. Första löppasset sedan Jubileumsmaran i morse. Cyklingen är väl det momentet som känns som man är redo för.

Dagens aktivitet
Sålde två cyklar igår till en bekant, sa att det behövdes nya vajrar och höljen för att få framväxten att lira bra då den inte kom upp på stora kakan fram.. När jag kom hem med grabben från dagis efter extraknäcket (där jag sålt cyklarna) så står han på gården med en ledsamt utryck i nyllet, han hade skruvat isär hela jävla växelreglaget i trogen på att det var ett mekaniskt fel i reglaget....
Blev till att "rädda" situationen då jag inte fick ihop reglaget igen hemma att sätta på ett nytt reglage inkl broms och nya vajer+höljen jag hade liggandes.. Han frågade om han kunde kompensera mig med att ta en folkis på gården senare.. Doh.
Rekommenderade dock en lokal pub i framtiden då det är en trevlig men tafatt typ som är nervös för något ( typ pumpa däcken ) ena sekunden och sen skivar isär något av dom mest "avancerade" delarna på cykeln.. :)
Alla känner väl någo sådan?

Dagens aktivitet
Vaknar med ryggskottet från helvetet
Arbetar under inverkan av smärtstillande hemifrån till lunchtid
Ger mig av till Eriksdalsbadet för att slänga mig i en varm rehabbassäng av nåt slag
Ser 50m "nationalarena för simidrott"
Av någon anledning har jag mina handpaddlar, TYRjammers och lite annat med mig...
Det blir 2000m i varierande tempo
Jag måste söka hjälp

Dagens aktivitet
Stuvstaix skrev:
> Vaknar med ryggskottet från helvetet
> Arbetar under inverkan av smärtstillande
> hemifrån till lunchtid
> Ger mig av till Eriksdalsbadet för att slänga
> mig i en varm rehabbassäng av nåt slag
> Ser 50m "nationalarena för simidrott"
> Av någon anledning har jag mina handpaddlar,
> TYRjammers och lite annat med mig...
> Det blir 2000m i varierande tempo
> Jag måste söka hjälp

:D
(Kn)ÄPPIS som grabben hade sagt.

Dagens aktivitet
nästan tre mil landsväg med grabben.
Uppe i 348,59 km denna månaden och 200km var målet. =)
Känns bra för en nOOb som mig, dessutom testar en Trek Session med en 40a i frpnten, lite skillnad från min SC Bullit.

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Åkte en sväng på ring knutstorp med 'vår' Avalonbil. Riktigt cool upplevelse.
Tyvärr gör videon det inte till rätta, det gick fortare än vad det ser ut ;)

avalon_F.jpg

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Forntiden bjöd på stock!
Efter lite meckande med växelförare och växelöra fortsatte vi runt.
Sen vidare till Pedalogerna för lite service!

(Edit) Fornstigen inte forntiden

Bilagor

• 20120825_122222.jpg
    20120825_122222.jpg
    165.2 KB · Besök: 31
Dagens aktivitet
janoshe skrev:
> Forntiden bjöd på stock!
> Efter lite meckande med växelförare och
> växelöra fortsatte vi runt.
> Sen vidare till Pedalogerna för lite service!

Jäklar, skaplig pinne i bakhjulet!

Btw, "Tillbaka till framtiden" är på TV ikväll, var det så ni kom tillbaka till Forntiden? ;)

Dagens aktivitet
Tog bilen till Brantbrink eftersom sambon skulle springa.

Jag var ganska osugen på löpning, men desto mer sugen på CX, så det blev en spontanrunda innan det blev mörkt. Målet var att så mycket som möjligt undvika de vanliga spåren, men ändå få snabb grusväg, samt lite backträning. Pressade mig uppför skidbacken, tungt men det gick :) avslutade med stökstig.

Dagens aktivitet
Leverantörsträff på Bianchi cafe & cycles med start vid nio i morse. Mattias Reck föreläste om träningslära, mycket intressant.

Därefter delade vi upp oss i två grupper där den ena var lite snabbare. Väl ute på Färingsö så ökade tempot markant inte minst då happyiten abuselma hängde av oss alla med ett rejält ryck :).

Finlunch vi jungfrusund och föreläsning av Aike Visbeek om hur det funkar i Team Cykelcity (som om några veckor återuppstår, i annat namn).

Totalt 76km blev det, mestadels i spöregn, men riktigt trevligt och ett mycket bra initiativ av g4s som arrangerade det hela.

I morgon får det nog bli en crossrunda, trots lite möra ben, just nu.

Reck visar hur man gör.
IMAG0789.jpg

[edit] bild från htc är tydligen svårt.

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Grävt ett 15 x 0,5 x 0,4m dike för hand, burit jättetunga kantstenar som sattes ner i diket och skottat igen skiten igen. Blev kanonbra men jag kommer vakna med kramp i armarna i natt..

Tillbaka
Topp