Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Tränat Match Race i segling halva dagen. I morgon ska jag försöka försvara hedern i norrlandskvalet till USM, även om jag är för gammal för att få vara med på USM.
Dagens övningar visar att det inte blir lätt.

Dagens aktivitet
Övat min gamla kropp att cykla mtb. Fick hjälp av en kille från Spårvägen som kommit typ topp 30 totalt i LL-cupen för några år sen. Vi malde runt och tränade teknik på Munsö och det är fantastiskt hur stor skillnad det kan vara på en cyklist och en annan. Jag fick i alla fall bra träning, gjorde några akrobatiska vurpor men slog inte ihjäl mig. Hoppas han orkar med att hålla tålamodet fler gånger för det var himla kul. Det blev 25 km blandat stig uppför nedför samt transportsträckor av varierande typ, ingen asfalt. Rötter verkar svårast, följt av stammar, följt av stenar. Men det är nog som han sa "se möjligheterna och inte svårigheterna, titta på vägen som fungerar inte på roten som är omöjlig, kolla mycket längre fram och kör lite fortare". Bara att kämpa på tror jag, och som sagt, undvika att slå ihjäl sig. Fanns några ställen där man definitivt inte skall ramla ned.

Dagens aktivitet
Trampat 115km i Uppsalas Vikingarundan i god marschfart (rullsnitt 39,7) Lagom väder men inga söndagsbullar. Kallt kaffe blev man serverad också :-/

Dagens aktivitet
Löptävlingspremiär! Vretaloppet 7,5 km terräng, förvånad att det var så backigt.

Tog mig in strax efter mina polare som är mer löptränade, så jag är nöjd.

Dagens aktivitet
Igår körde jag fornstigen för första gången. Ser feam emot att prova den igen utan tre timmars ihållande hällregn. Dock stolt att vi inte bangade på det usla vädret.
På kvällen vart det galej så idag var det lagom med en mil på Järva ihop med dottern. I hennes takt. Inklusive fika på Bögs gård.

Dagens aktivitet
Promenerade 5 km före frukost. Fraktade sonen medelst cykel till barnkalas. Uthärdade barnkalas med 7 femåringar. Promenerade lite mer. Cyklade hem.

Dagens aktivitet
Skrubbade ben, cykel och kläder.

Bilagor

• gegg 005.jpg
    gegg 005.jpg
    70 KB · Besök: 42
Dagens aktivitet
På väg till ridlektionen, så tog jag en sväng förbi båtklubben för att ösa jollen. Det behövdes verkligen. En annan båt hängde under vattnet i sina förtöjningar och flera var i stort behov av att ösas. Kanske kan passera någon annan dag och hjälpa bryggrannarna. Problemet är att vissa båtar riskerar att sjunka om man tar ett steg ut på dem. Man kanske får hänga hinken i en tamp och kasta den ut. Nåja, ni som har öppna, icke självlänsande båtar har något att tänka på iallafall.

Dagens aktivitet
Hep skrev:
-------------------------------------------------------
> Skrubbade ben, cykel och kläder.

Oj, trodde först det var en bild från "visa din cykel mot träd"-tråden! :D

Dagens aktivitet
Igår kväll: sprang Brantbrink's mtb spår i maklig takt, dock första gången på länge benen inte känts som om de vore stelopererade.

Vaknade lite småhängig idag, dessutom med huvudvärk:/. Dock inget som stoppar en CX-runda. Kortade dock ner den och det fick bli mystempo, med lite nya stigar och vägar.

I morgon blir det nog kompiscross om inte jag känner mig som i morse.

Dagens aktivitet
Cyklade mtb för första ggn på ett år drygt.....Blå och gröna i Hellas/Erstavik med trevligt sällskap. Tekniken satt hyfsat, en rejäl otb med skrubbsår hör till, tydligen, ruskigt trött efteråt i vaderna...hmm...

Skoj, man kanske skulle köra mer mtb?

Edit: Igår....idag har jag inte gjort ett skit :)

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Grävt upp gräsmattan (ca 22 kvadrat, 4 x 5.5 m) på uteplatsen. Den var så dålig att jag tyckte det var lika bra att ta bort och göra om från början. Nu lägger jag bara täckduk som håller ogräs borta fram till efter nästa lön. Sen blir det marksten längs kanterna, dryga halvmetern in, och en mindre gräsplätt i mitten.

Dagens aktivitet
Åtgärdade dubbelpunka (!) på Brompton. Vilket var något av ett IQ-test. Förut har jag tänkt att man kanske skulle göra en brevet på brompton men efter att ha fipplat med alla brickor, spännare +ANNAT känner jag starkt att jag inte vill göra detta mitt i natten nånstans i regn och misär.

FYI.

Dagens aktivitet
Lördagsträningsrunda 1A
Distans: 46.44 km
Tid: 1:43:51
Medelfart: 26.8 km/h
Medelpuls: 81 % av maximal
Maxpuls: 90 % av maximal

Första Järvarundan på Superkrysset:
IMG_5159.jpg

Som trivdes på både lera och grus:
IMG_5110.JPG

IMG_5123.JPG

Kändes ungefär så här:
IMG_5099.jpg

och så här:
IMG_5140.jpg

Tänkte spara lite på krafterna tills kompiscrossen i morgon men det gick så där. Jobbigt med en hoj som hela tiden hetsar och gasar på ;)

Dagens aktivitet
skrotfot skrev:
> Den där gubben ser rätt nöjd ut!

Han var/är det ;)

MTB:ar du ngt eller är det mest löpning och kompressionstrumpor som gäller?

Dagens aktivitet
Min 4,5 åriga dotter lärde sig cykla själv idag, vilken känsla som far och som cykelintresserad att se sin dotter fara fram i väldig fart. Efter all övning, alla försök. Göra en stoppsladd och sen själv trampa igång igen......
Sweet! På en Islabike såklart :)

Dagens aktivitet
zadrau skrev:
> 5 mil med CX samt börjat fundera på motmedel mot
> mörkare tider.
>

Shit, rustad för krig! ;)

Jag har bara en P7:a (på huvudet) och tycker det räcker gott ute i busken. På väg tror jag det finns bättre alternativ (dessa bländar nog ordentligt), om du tänkt använda dem till det förstås.

Dagens aktivitet
Hängde med Falu stigcyklister på All mountain day. 4 mil, 800+ höjdmetrrar cykling, två hamburgare, en macka, tre burkar läsk, kaffe, tältbastu, öl. Och fantastiskt kul!

Dagens aktivitet
Kompiscross N:a Djurgården

Distans: 14.26 km
Tid: 38:22
Medelfart: 22.3 km/h
Höjdstigning: 16 m
Kalorier: 623 C
Medelpuls: 93 % av maximal
Maxpuls: 97 % av maximal

Tillbaka
Topp