Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Det blev en skön och väldigt trevlig runda i Falun på endurosprint stigarna?
Tack för det trevliga sällskapet Urtomas, ecrider?, henrik och du trampglada killen på gianten?

Dagens aktivitet
Solorunda (lvg) i det fina vädret. Ordnade min uteplats på altanen och följde livetrack från herrarnas linje-sm runt Sollerön plus privata rapporter därifrån.

Dagens aktivitet
0 sömn pga Sambo vaknat och grinat om vart annat (Sambo har nu diagnos dubbelpippig öroninflammation + späckt trumhinna)- kört Sambo till närakuten för att bli skickad till Huddinge för att få reda på att " näää här ska ni inte vara , ni ska vara i Solna".

Åkte till Solna och Karolinska (sjukt trevliga där btw om man jämför med Huddinge).

Satt sen med henne (2 timmer ) tills jag var tvungen att åka till Norrtälje och titta på dotter som hade uppvisning (det var iof sjukt bra för själen).

Så nu , efter 3 tvättmaskiner , sitter jag på Happy och dricker smuggel öl i fin glas.

(6 mil LVG igår så ok med "vilodag" idag :)

#tänkpositivt

Dagens aktivitet
Kunde äntligen komma åt och flytta en aning på den elsladd som legat inne i diagonalröret och fört oljud en tid. Firade med en svettig 7-milarunda över Stegeborg.

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Det går ju inte bara ägna sig åt cykling på semestern, eller?
Fick bli en tur med kajaken idag.

Bilagor

• 2015-07-11 19.20.44.jpg
    2015-07-11 19.20.44.jpg
    88.5 KB · Besök: 63
Dagens aktivitet
Hillman skrev:
-------------------------------------------------------
> Det går ju inte bara ägna sig åt cykling på
> semestern, eller?
> Fick bli en tur med kajaken idag.

+1

Dagens aktivitet
Igentligen gårdagens aktivtet som bestod i att besöka Öland Roots och se Bunny Wailer och äta väldigt god festival mat som så klart var vegetarisk

Dagens aktivitet
Bytt skivor och belägg på bilen. Nästan lättare än på cykeln utom att grejerna satt lite hårdare. Några slag med baksidan på klyvyxan så var skivan loss :-)

Dagens aktivitet
Fick bli en solotur med cykel och tält igår till idag. Möttes upp av fru och barn för att njuta av eftermiddagen på Torpön i Sommen.

Cykla är trevligt, tälta är trevligt, sovmorgon är trevligt och en eftermiddag medfamiljen på Torpön är trevligt... Trevlig(a) dag(ar) helt enkelt.

Dagens aktivitet
Dagens aktivitet var en extrarunda efter jobbet bara för att ta balla foton på min nya hoj som äntligen blev helt klar idag!!! Har hållt på och pillat med den länge men nu är den äntligen klar! Då var det ju läge att åka till detta fantastiska ställe där jag av tradition brukar fota nya cyklar :)

Bilagor

• _7160033.jpg
    _7160033.jpg
    135.2 KB · Besök: 32
Dagens aktivitet
Träffade på någon stackare med dubbelpunka i mitten av en grusväg under dagens runda, han med räser och dito däck, killen var på väg mot Malmö på cykelspår (dvs mestadels grusvägar) och undrade om det fanns någon cykelmek i närheten (mitt ute i skogen i nordöstra Småland). Önskade även asfalt. Bra planering och research inför resa. Tittade avundsjukt på mina lite mer adekvata conti cx speed...

Dagens aktivitet
Knäna börjar läka ihop så att cykla igen är det snart dags för så lite "vevlagerservice" dvs ta ner, göra rent, fetta in och montera ihop. Ett knirkljud har stört och tilltagit och försvann iom detta, gött. Hade dock tappat en klingbult på grannyringen.

image.jpg

Dagens aktivitet
Jag cyklade 1,6 mil, rullsnitt ca 9 km/h. Med min extra(foster/styv)dotter på 8 år som inte kunde cykla alls förrän igår.

Det var nog den bästa cyklingen jag haft i hela mitt liv.

Dagens aktivitet
Vart tog "Dagens inaktivitet" vägen ;-) Gjorde klart cykeln och råkade lägga mig i soffan och kolla igen lite teve... Sedan blev klockan för mycket... Och laddar för att åka till jobbet första gången på 4 veckor, måste jag verkligen packa ryggan? Suck, här har man klarat sig på ryggfickor och en minimal sadelväska i flera veckor...

Dagens aktivitet
Premiärtur för skogscykling med grabben. Cyklade först till en myr där vi åt lite solvarma hjortron. Tittade på grodungar och sileshår som skördade insekter i dikeskanten. Därefter blev det åt andra hållet genom skogen till en skjutbana. Hittade ett gäng missade lerduvor i gräset som vi roade oss med att kasta i backen. Såg ett gäng skogsnycklar i ett dike på väg dit.

Bilagor

• IMG_20150728_113148.jpg
    IMG_20150728_113148.jpg
    125.3 KB · Besök: 32
  • IMG_20150728_143952.jpg
    IMG_20150728_143952.jpg
    165.9 KB · Besök: 47
Dagens aktivitet
Var på konstinvigning med ett projekt som Cecilia Jansson pysslat med & min döda kråka fick bo högst upp.
Den har man pysslat med på lunchtid i vintras :)
Finns på Konst på hög eller "våran" hör som vi brukar cykla på Kvarntorpshögen :)

Bilagor

• P1030887.JPG
    P1030887.JPG
    165.8 KB · Besök: 32
Dagens aktivitet
Cyklat lite stigar i Sandsjöbacka idag och igår med Konan. Det går verkligen långsamt men det är kul.

image.jpg

På väg från Långås till Gröninge

På vägen hem körde jag asfalt och hade god medvind från Särö och tryckte på lite extra efter Nilssons plantskola ... Strava

Så kliver en stor råbock ut på cykelbanan femton meter framför mig, jag tvärnitar och märker direkt att det här kommer gå bra, jag kommer i värsta fall passera bakom den. Men råbocken har inte sett mig och rör sig lugnt framåt. Jag fortsätter bromsa och mitt bakhjul låser upp lite på några gruskorn. Då hör den mig och hoppar till och rusar över vägen. Som tur är kommer ingen bil.

image.jpg

Knipemysten ovanför Hagryd Dala

Mest märklig blev upplevelsen av en pulshöjande adrenalinkick när pulsen redan är hög. Jag blev helt matt istället. :)

Dagens aktivitet
har cyklat inte mindre än fyra ggr idag!!!

1) Jobbet (3 mil)
2) Tandläkare (1 mil)
3) Stan (4 mil träning)

När jag var hos tandläkaren så var en assisterande tandläkare där som gjorde vissa saker, han var väldigt trevlig och berömde mig för att jag cyklade dit. Mkt trevlig kille, det blev lite cykelsnack under det besöket. Sedan när jag senare cyklade runt och genom stan för lite träning så möter jag honom på cykel, kanske på väg hem från jobbet! :) det var lustigt, han cykelpendlar också och har väl iaf minst 1,5 mil till jobbet, bra bra! Men ingen hjälm hade han iofs. Men ändå, jag gillar att gå till tandläkaren här jag bor, mkt trevligt folk där varje gång!

Dagens aktivitet
Gjorde mig en ny lampa i veckan men idag orkade jag hänga upp å kolla hur den blev, kan nog funka..

Bilagor

• IMAG1008_1.jpg
    IMAG1008_1.jpg
    63.7 KB · Besök: 40
Dagens aktivitet
3 timmar 'test'körning på nya mellanmjölkshojen (nerve al).
Badat 5 kedjor i lampolja, nästa cykeltur på vilken cykel som helst får avslöja om det var bra.
Bytt tillbaks till 'pendlar'däcken på cx'ens lvg-hjul.
bytt styrstam och höger broms/växelreglage på stadsräsern, får vänta in Wiggle-leveransen för fullbordan.

Cyklingen var kul (om än lerig o blöt)

Dagens aktivitet
Cyklade lite grusväg runt skjutfältet. Hårt och fint - fläckvis blankis.

Sol!
?

Bilagor

• IMG_20151121_125727.jpg
    IMG_20151121_125727.jpg
    169.8 KB · Besök: 34
Dagens aktivitet
165km grusväg / asfalt runt en bana på runt 4 mil med massa andra stollar.

-4c och ren misär. Frysta vattenflaskor och frysta bromsar (vajrarna).. Kommer sova gott inatt :)

Dagens aktivitet
melldorwin skrev:
> 165km grusväg / asfalt runt en bana på runt 4
> mil med massa andra stollar.
>
> -4c och ren misär. Frysta vattenflaskor och
> frysta bromsar (vajrarna).. Kommer sova gott inatt
> :)

Starkt jobbat! Missär är underskattat. Gott med en öl efteråt!

Dagens aktivitet
Bengt-re skrev:
> melldorwin skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 165km grusväg / asfalt runt en bana på runt 4
> > mil med massa andra stollar.
> >
> > -4c och ren misär. Frysta vattenflaskor och
> > frysta bromsar (vajrarna).. Kommer sova gott
> inatt
> > :)
>
>
> Starkt jobbat! Missär är underskattat. Gott med
> en öl efteråt!

Känns som man inte gjort annat än att äta och dricka. Fick nog i mig 3dl vatten kanske under turen. Kroppen är mörbultad :)

Tillbaka
Topp