Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Blev lite crusing idag..

113 km i abnormt långsamt tempo. Blev både asfalt, grusvägar och traktorstig.

SkaÌrmavbild2017-07-08kl.21.34.23.png

IMG_0347.jpg

Dagens aktivitet
Jag tog en cykel jag hade på annons för en snubbe som skulle komma och titta på den. Hade ingen större förhoppning om att få den såld då han var den första att titta på den och den har legat ute ganska länge nu. Men han tittade på den 2 min, provcyklade några sekunder och sedan prutade lite "lagom", sedan var det klart! haha!! vad bra, då var vi av med den, mer plats för nya cyklar :)

Dagens aktivitet
Dagens aktivitet är att tvånga över att min sadel inte är exakt precis rak. Kunde inte lägga mig förrän 4 inatt fick den mycket bättre av att ha skruvarna exakt lika mycket inskruvade men den är fortfarande inte exakt rak.
Tydligen hade den åkt på sniskan förra veckan och vet nu varför jag fick ont i vänster ländrygg.

Byta slang då den läcker sen ut och cykla 4h som nog lär bli 3.

Sen har jag fortfarande dåligt samvete över att mitt mål om dela ut watthistorik här i tråden inte uppfyllts, mest för att jag inte är 65kg.
Just det ja, min vikt är en historia i sig. Hemma väger jag ett kilo mer än på gymmet. Ny våg? Kanske?

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Trodde btw aldrig att jag skulle falla in i klyschigt pr-snack. Men cykling är verkligen en ongoing process.
En skruv där en justering på fjädern där, hela tiden hittar man fler kunskapsluckor.

Dagens aktivitet
Åkte och fixade mitt cykelskåp. helt klart en barriär extra så att säga för tjuven att komma över men vill de åt ens cykel kommer de åt den. Men känner mig lite säkrare. A feel of safety.

På vägen hem byggde sig dehydrationen upp så pass att jag blev vårdslös och cyklade lite varstans vilket sedan föranledda en otäck punktering utanför affären. Kan även varit en psykopat som gick förbi. Otäckt.

Dagens aktivitet
Fint fint väder. WOW sol, nästan så man tror det är summer och då menar jag inte the Swedish Summer.

Får bli några timmar, intensitet vet jag inte. Är inte superfresh men vi får se hur saker faller ut
Vill alltid pröva något nytt under turerna, kanske skulle pröva inta åtminstone hälften av kalorierna jag gör mig av med under turen.

Iom att jag har bad karma just nu och fick punktering igår blir det ta med pump idag.

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Offentlig dagboken: idag ska jag inte raca utan bara pendla kanske går jag till gymmet och kör utfall.
Ska även beställa linser för första gången på nätet vilket känns sådär. Det som irriterar är dock att jag ser att klarsynts "egna linser" som de har tagit flera hundra för i månaden inte ens kostar en hundring på nätet.

Har dock bad experience av att byta linser då de förre skavde och var oklara men har man uppgifterna på boxen kan det väl inte vara någon skillnad om det tom är exakt samma linser.

Dagens aktivitet
SMHI lovade regn blev sol.

Ska ut cykla 2h, vet inte hur snabbt dock. Blir nog 70% av puls.

Trappar ut mina antihistaminer som jag mest tagit för att slippa kliandet när jag slutar Trappade ner från 1/2 till 1/4 för 2 dagar sedan och det gör det ooptimalt för prestation. Mest glad att jag verkar klara mig utan dem, efter att ha stabiliserat mig på 1/2 kände jag mig som innan jag började trappa ut.
Men 2h 70% ska jag klara.

#thehardlife
#thegrind
#nevergiveupbethebestyoucanandyouwillreachthelimitofthesky

/thebest

Edit: Don't hate spread love

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Kom ut, tyckte mig se en liten förbättring då pulsen inte steg så mycket, kan också vara för att jag knaprat järn senaste tiden, tror mig behöva järn.

Efter 1h kom det mörka moln. Otäckt, man blir ju rädd. Kan komma en blixt i huvet.
Men man ger ju inte upp så lätt. Och fick ett recept från kocken, nästan.

AEEE.jpg

Så blev backe a la 10. 500 m * 10 st

Banansmaken på high5 energygel var faktiskt okej och ätbar. Alla andra smakar inte gott, vilket är tragiskt då det trots allt är ett begränsat antal kalorier man kan äta per dag. Funderar starkt på att göra mig egna energybars. Frukt kunde varit ett alternativ, har kört på russin. Men är lite orolig för c-vitaminet. C-vitamin vid träning ska tydligen ta ut fördelarna av träningen.

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Lyktstoplemedhjul sa:
Kom ut, tyckte mig se en liten förbättring då pulsen inte steg så mycket, kan också vara för att jag knaprat järn senaste tiden, tror mig behöva järn.

Efter 1h kom det mörka moln. Otäckt, man blir ju rädd. Kan komma en blixt i huvet.
Men man ger ju inte upp så lätt. Och fick ett recept från kocken, nästan.

Så blev backe a la 10. 500 m * 10 st

Vad heter du på strava / connect?

Dagens aktivitet
Tyvärr inte ännu men kommer ett stravakonto.

Idag ska det/är det fint väder. Temperaturen är dock riktigt klurig. Är 17 grader nu och ska bli 16 grader. Vid 15 grader föredrar jag långärmat så det är ett riktigt gränsfall och en fråga om intensitet. Klurigt.

Senaste tiden har jag haft krypningar och domningar och min puls i vila har bara gått uppåt men igår tog jag rejält med magnesium och det hjälpte direkt. Nu har jag iofs tagit det ett antal dagar men då i lägre doser. Är dock riktigt dålig ratio på detta magnesiumet, det mesta är magnesiumoxid.
Har ju gjort allt fel senaste tiden för att maximera risken för brist kommer jag på nu. Beställde magnesiumcitrat som kommer på tisdag. I samma härva måste jag sluta helt med kolsyrad läsk, jag som älskar Pepsi Max. jaja

Idag blir det några timmar, som preworkout kollar jag på finaldagen i VM

#buildabase #attbarabäljakoffeinutanattkollaövermineralerochvitaminerärsomattökamängdenfotogenpåentändstickasomharbrunnitut
#kääämpaaaaVM

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
OO ooo ooo idag var det segt oj så segt.
Nää vilodag får det bli minst 1. Sedan sitter jag funderar på kaloribalans, inte för att jag har någon mat att överskotta men kanske skulle göra lite.

#thestruggleisreal
#reloading

Dagens aktivitet
Muppcyklade 80 km med prioritet på grus. Bitvis riktigt dåligt grus. Blött. Regn i tre timmar. Vatten i flaskorna. Rätt trevligt ändå - sommarregn är ju inte så kalla!

Bilagor

• 20170813_094616.jpg
    20170813_094616.jpg
    451.7 KB · Besök: 97
Dagens aktivitet
marr sa:
Bengt-re sa:
Muppcyklade 80 km med prioritet på grus. Bitvis riktigt dåligt grus. Blött. Regn i tre timmar. Vatten i flaskorna. Rätt trevligt ändå - sommarregn är ju inte så kalla!

Mysigt :) men varför dubbla gpser?

Backup och navigering på gamlingen och normala data på 520n. Kör sådär ibland efter 520 bråkade efter någon uppdatering - har iofs gått stabilt de senaste 100 turerna eller så....

Dagens aktivitet
Som jag lovade mig själv igår blir det vilodag idag.

När det gäller min viktresa börjar det bli påtagligt nu, kan sitta googla mat och kolla på när andra äter. Ungefär exakt samma som alltid när jag rör mig i dessa fettprocent.
Mest upprörande är dock att min våg med allra största sannolikhet lägger på minst 1 kg på min vikt, har jag kommit fram till efter att ha använt andra vågar. Demotivating! Skadestånd!
Vägrar dock gå och köpa en ny våg, det är för neurotiskt.

#vilodag #itiswhenwearevilingwegrow
#becomingabetteryou

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Dagens aktiviteter har bestått av en nerkortad löprunda. Skulle bli 5 km, men Jag fick rycka in som vagnsputtare när jag passerade sambon som hade fått telefonsamtal. Stannade på 3,5.

Under eftermiddagen har det blivit 25 meter vertikal klättring på rep upp i ett träd. Känns som betydligt fler meter och nyckelbenet protesterar fortfarande drygt ett år efter kraschen (se - det blev något cykelrelaterat i mitt inlägg trots allt).

Dagens aktivitet
Nää jag vet inte alltså.
Att det kliar det förstår jag, men känner mig lite disy (snurrig, yrsel) också. Men ska bli antihistaminfri, började knapra för att jag fick utslag på kvalster på test men sedan har det blivit att man knaprat dem för att slippa det jag upplever nu.
Skandal och mer och mer inser man att de flesta pillren som pumpas ut mest är scams.
Kan ju vara att jag sitter och spänner mig med då brukar jag få yrsel och huvudvärk.

JAJA nu ska jag åka till gymmet kan vara kul.

Vikten är då nere på 68kg kan vara lite under 68 faktiskt.

#theklådaisreal #offerforpengasugethoslakemedelsjattarna ##thestruggle

Edit: Allt detta är väldigt icke-cykelrelaterat men snart så är jag tillbaks på 65kg och då jävlar!

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Kliandet och djävulskapet har lagt sig nu alltså, tror jag, börjar se ljus i tunneln. Dessutom misstänker jag starkt att jag åkte på något virus, hade förkylningsblåsor. Det är fantastiskt hur lite parametrar som celler kan göra att sådana otäcka feels uppstår. Men nu är det bättre, och allt bara för att lite celler. Mind-blowing

Har cyklat och köpt mat och så men väldigt lågt tempo men imorgon hade jag tänkt börja cykla racern igen.
Vikten har jag klarat av att knapra på vilket jag är glad över nu i efterhand.

Youtube har jag missbrukat och nu har jag "identifierat och övergett" the vegan movement, alt-right rörelsen och alt-left rörelsen. Och alltid slutar det med att jag blir mätt och bakfull och kollar lite enlightenmentvideosar. Känns tryggast så.

#intellektuell
#stortänkare
#foratsgreatthinker

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Från att ha gått från ett läge där the whole body var påverkad kliar det nu bara på enskilda ställen.
#detox #freefromthepharma #theearthisflat

Idag blev det också bara pendling men jag tvättade mina cykelkläder så ett steg i det stora pusslet är trots allt lagt.

#hardwork #nevergiveup #transformyourselfandbeabetterversionofyourself
#iamsorryforyouifyoucantdreamBIG

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Dagens aktivitet blir det någon aktivitet? Aktivera kroppen. Tränade ben igår så det kan det inte bli.

Nej idag blev det 7h sömn som vi alla vet förstör sömnbrist mig. Dessutom vaknade jag upp med klåda i ögonen och nu rinner också näsan. Mycket bättre än att känna sig sjuk i hela kroppen men dessa antihistaimer alltså..

Vet inte jag alltså, man kanske skulle åka köpa pendlarkort nu när den säsongen börjar här. Cykelskåp och allt har man så kommer få mig en endorfinkick före dagliga pendlingen hela hösten.
Pendling är förövrigt jävligt otäckt. Vet inte hur och varför men jag blir förstörd av att pendla. Det tär på mig.

Edit: Just det ja ska tömma min mobil på gamla låtar och fylla upp med nya friska dopamingivande tracks.

Och så blir det att överdosera koffeinet.
Halvmörk humor (kolla bort om du vet att du har hög kränkthetspotential)

1:44

#itisthekontinuerligtarbetesommakegreatmastersbesidethegenetikofc

#ödmjuk

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Idag (igårs) aktivitet var över 2h och nog nära 3h stadspendling. Plus gymträning, som alltid är underkropp nuförtiden. Var svag som attan när jag återupptog för någon vecka sedan men nu har jag kommit tillbaks till normala vikter. Och ischiasen som var där i början har avtagit. Farmers walk som är en föredömlig övning för cyklister gjorde ont i början. Men då den är så bra vägrar jag inte göra den och nu är det bättre. Jävla ischias.

När jag sedan kom hem och skulle handla mat blev det in i stan igen och handla då vädret verkligen var fantastiskt. Men det är med delade feels man mottar det goda vädret för man inser ju nu vad man missade i sommar. Usel sommar! BLÄ!

Nu är det officiellt höst och det är iofs bäst så, brukar må bäst på höst och vår. Sämst mår jag i Januari, februari. Och innan jag var cyklingsbesatt hatade jag sommaren.

/the best

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp