Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
fhloston sa:Byter drivlina på pendelhojen.
56 länkar på bägge kedjorna. Är det dags? ;-)
Enligt Parktools mätverktyget ska man byta vid 0,75, den gamla kedjan är en bra bit över 1.
Atakua sa:fhloston sa:Byter drivlina på pendelhojen.
56 länkar på bägge kedjorna. Är det dags? ;-)
Enligt Parktools mätverktyget ska man byta vid 0,75, den gamla kedjan är en bra bit över 1.
I ditt fall är det nog för sent att byta just kedjan. Alla andra drivlinas delar är nu lika mycket alltför slitna; de kommer acceptera endast din gamla kedja. En ny icke-sträckt kedja kommer troligen hoppa på kuggar som galen.
I mitt fall bytte jag en översliten kedja mot en ny på en enkelväxlat hoj. Sedan sprack den nya kedjan efter några få kilometer eftersom den inte satt rätt på kuggarna. I mitt annat fall hoppade en ny kedja mellan kassettkuggar så blev jag tvungen att installera gamla kedjan tillbaka.
Om du kan tåla den gamla drivlinans prestanda rekommenderar jag att du fortsätter använda alla gamla komponenter tillsammans tills du är redo att byta dem allihop.
Ser farligt ut!Arsozath sa:Klantat mig...
Eld sa:Ser farligt ut!Arsozath sa:Klantat mig...
Arsozath sa:Eld sa:Ser farligt ut!Arsozath sa:Klantat mig...
Nja, mest jobbigt. Den satt rejält fast så fick kapa korta bitar tills det gick att vinscha tjockändan. Tro det ej eller ej men lyckades klara stängslet.
Arsozath sa:Det gick lite bättre idag. Nu ska jag bara lista ut hur jag ska aptera samt komma på hur jag ska kunna lasta stockar som är 50 cm i diameter i rotändan på hästvagnen...
JesperA sa:Kunde inte sova inatt, vaknade konstant, vid 3-4 gav jag upp & kokade ett rejält last pasta, packade väskorna & drog ut, ja, sjukt långsamt jämfört med många här men min tidigare längsta distans var 20 mil där jag storknade, å backarna idag från Lidköping & upp till Skara, sen upp till Falköping & sen upp över Falköping var riktigt dräpande ??
PS: Körde du en silvrig Audi A4 B5 eller B6 i höjd med Skara mot Hornborgasjön klockan 16 idag så NEJ, det är inte imponerande att lägga sig på sidolinjen i 140km/h när cyklister kör på väggrenen, skulle nästan kalla det mordförsök
Tack ;) Medan jag cyklade fick jag en nyvunnen respekt för cyklisterna i "Trans am bike race", "Race across America" & alla 400/600km randonee trådarna i forumet, dom är omänskliga, riktigt imponerande, samma med dom som cyklar VR med +40km/h i snitt; känns sinnessjukt & det finns människor som klarar sånt.Bengt-re sa:Det är respekt!
Du har väl inget att skämmas för, ser ju dig posta flitigt i din tråd så du måste ju matat på du med ;)jingleyschmidt sa:Grymt Jesper! Fan vad du matar på med din Roadlite! Jag får ju skämmas. :(
Befinner mig i Dalsland - Bengtsfors för tillfället. ?JesperA sa:Vilken breddgrad bor du? Tänkte också skörda lite kantareller (Västra Götaland) men har helt glömt av det, tack för påminnelsen ? Börjar bli dags nu kanske
Bengt-re sa:Sista gången i år tro?
Vegan sa:Bengt-re sa:Sista gången i år tro?
Nää, det är ju bara september ?