Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Wohoo! Den är härligt stötig den där
> chameleonen :)
Må så vara men hon höll ut hela dagen på den :-)
Den verkar rätt stadig utför med 150mm-läget på gaffeln. Många varv på Magic Carpet blev det för oss båda, skitfint.
Jackson skrev:
> tand skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det var sykik fin cykling tillbaka ner till
> > Saltoluokta
>
> Grymt att du tog med hojen upp! Jag vill veta mer!
> Skriv en RR!
Min mob dog skärmdöden så det där är enda bilden jag har. Men för en kortare vistelse var det ju lätt värt att ta cykeln dit. Besteg aldrig Kirkau eftersom det var så mkt snö. Det lär ju iaf vara rätt hardcore cykling ner där. Men en fin kvällstur var att cykla upp Kungsleden och sen vika av mot Pietsaure när man är uppe på kalfjället, sen upp på den lilla toppen bredvid Kirkau och sen köra ner framsidan mot Salto. Cyklade även Kungsleden mot Sito som blev riktigt fin efter man passerat stugan halvägs mot Sito. Sen fanns det ju tusen små kortare stigar att roa sig med kring Salto.
Kontentan är iaf att man aldrig någonsin ska åka nånstans utan cykel
Irons skrev:
> Från årets resa i Finland:
>
>
> Första dagens läger, efter en dag med mycke
> väder i Åbo's skärgård.
Hällregn hela dagen, drog ner i garaget o rev fram min 14 år gamla 26tums vrak, beställde i våras ett singleSpeed kit från planet -X på rea. Idag passade fint att montera detta tillsammans med lite annat skrot jag hade i cykellådan har jag nu en skön singlespeed för fikarundan eller jobbpendlingen. Härlig blandning av Xtr-m950 V-bromsar och biltemasadel ? ram o nav är skivbromsförberedda så när jag byter bromsar på fincykeln så får denna nog de gamla...
Frostic skrev:
> Från dagens tur till Låktatjåkko (för att äta
> en våffla med blåbärssylt och krossad Dajm).
> :-)
Är det cykelbart eller är det fortfarande massor med snö? Funderar på åka dit om någon vecka.
Idag sken solen som satan över Norges näst största ö, Senja. Vi firade med att hitta en helt jäkla bisarrt fin stig, och genom att cykla ut för den. Sen badade vi i fjorden (där jag blev biten på röven av en jävulsbroms).
dnleriksson skrev:
> Jackson, ni har det otäckt bra :-)
Ja, det är djupt provocerande. Jag ber om ursäkt! Men snart går solen ned och sen blir det natta i ett halvår. Och då har vi ingen öl att trösta oss med, eller snus. Det finns nån rättvisa i världen.
Frostic skrev:
> Jackson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Idag sken solen som satan över Norges näst
> > största ö, Senja.
>
> Najs, nordvästra delen?
> Kommer bo på sydvästra delen av ön, får se vad
> det finns för backar området. :)
Precis! Ovanför Skaland. Vi funderade på att åka till södra sidan också men fastnade i norr. Stigen som ligger i närheten av Sifjord ser ju väldigt fin ut! Jag skickade iväg ett mejl för att höra hur reglerna ser ut för cykling i nationalparken men har inte fått nåt svar. När ska du vara där?