Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Flatljus på premiärturen med fetingen... lite som bambi innan jag kom ut på skoterspåren var det fanns bra fäste.

IMG_20170216_152010_262.jpg

Makten sa:
EST sa:
Från igår men va fan?

Vad är det för ball hoj du knåpat ihop nu?!? :-O

Nää den har jag fått låna igårkväll av Per på racin gike sweden det är hans demohoj med massa FMR kol pryttlar på. En 29" 140mm stålhoj med columbusrör. Det skönast jag nånsin har testat styv poppig snabb ! Motsatsen mot alla svenne spez hojar så otroligt skön. Han ska sälja den nu 23papp som den står ramen går lös på över 30 eller 15 med bakdämpare. Så jag körde några mil innan den skulle slaktas. Men satan att det är skillnad på de fina rören som används här & Cotic mot om man jämför med min billigare Ragley & FMR fälgarna var sjukt styva för att vara 29" å de nya ska vara ännu bättre tydligen...Å vad jag skulle vilja ha denna:)

http://www.pyrencycles.com/camille---full-suspension.html

Senast ändrad:
Klassisk butik, dito tillbehör.

Bilagor

• IMG_0235.JPG
    IMG_0235.JPG
    257 KB · Besök: 36
  • IMG_0233.JPG
    IMG_0233.JPG
    222.4 KB · Besök: 26
Mja, den ena kanske bara blev tvättad ändå när det var så fint tvättväder :-)

Cyklade i shorts, tvättade två cyklar i shorts (med dottern så det tog en stund) och spelade fotboll med dottern på tomten i shorts! Typiskt februari. Normalt brukar men ju frysa ihjäl när man kommer hem efter en runda på vintern!

Blev en testrunda på Striven idag ca 44 km :) Tänkte att nu när man har en lätt hoj så kan man haka på xc gänget....

P2180008.JPG

Benet med blåsan servat ett kvar? tar det en annan dag.

Bilagor

• IMG_20170220_213243.jpg
    IMG_20170220_213243.jpg
    401 KB · Besök: 37
Fixar ordning gammelhojen så den blir cukelduglig.
Började med mattsvart gummifärg, plastidip.. hehe
Nu återstår bara: Vevlager, carbongaffel, växelvajer, 38t NW oval klinga och SunRace 11-40 10 delad kassett...
:-)
20170219_154813.jpg

anderssvensson sa:
Nu återstår bara: Vevlager, carbongaffel, växelvajer, 38t NW oval klinga och SunRace 11-40 10 delad kassett...

Clean!
Vänt styrstammen?

akt1

Kolla vad jag hittade när jag var och handlade!! I rea-lådan, 10kr! fantastiskt, tyvärr hittade jag bara den här på Bluray, en hel drös på DVD men det var inte lika intressant ju.

Bilagor

• 20170216_214454.jpg
    20170216_214454.jpg
    96 KB · Besök: 27
akt1 sa:
anderssvensson sa:

Clean!
Vänt styrstammen?

akt1

Yes. Ser ju helt vansinnigt ut annars + att man sitter som på en damcykel med den uppåtriktad haha

anderssvensson sa:
akt1 sa:
anderssvensson sa:

Clean!
Vänt styrstammen?

akt1

Yes. Ser ju helt vansinnigt ut annars + att man sitter som på en damcykel med den uppåtriktad haha

allright :D

IMG_20170224_144909.jpg

Första cykelturen på för länge. riktigt underbar tur, men av någon skum anledning kollade de sportlovsfirande längdskidåkarna på väg till konstsnöspåret konstigt på mig.
2+, strålande sol och lätt frost i backen, kan det bli bättre för att cykla? :D

Lite XC-stylish idag med Enduron! Riktigt trevligt väder, men enormt motig snö på sina håll. Upp emot decimetern ibland och man cyklade på botten och fick trycka sig framåt då den var totalt ihopfrusen.
IMG_20170224_160824_053.jpg

dnleriksson sa:
Lite XC-stylish idag med Enduron! Riktigt trevligt väder, men enormt motig snö på sina håll. Upp emot decimetern ibland och man cyklade på botten och fick trycka sig framåt då den var totalt ihopfrusen.

Japp drygt 2 såna mil igår, känns duktigt idag ;)

Tillbaka
Topp