Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Idag var det nice :)

Bilagor

• nice.jpg
    nice.jpg
    655 KB · Besök: 54
Premiärcyklade min nya CX idag, det blev en drygt 5 mil lång (kort) runda och den passerade bla samhället Hult utanför Eksjö.
När jag var på väg genom Hult fångades min blick av en gräsklippare som jag bara var tvungen att föreviga.

Detta ÄR en cykelrelaterad bild trots att ingen cykel syns ;)

OI000003_1024.png

IMG_0305.JPG

När cykeln blir stulen får man skaffa sig en ny. Förhoppningsvis en premiärtur imorgon!

Senast ändrad:
Rundade av dagen med lite övning på bakhjulsåkning och hoppa upp på saker och sen droppa ut från saker.

Höll på att klota farligt nära kajkanten men klara mig med en panikbromsning.

Ingen actionbild tyvärr.

IMG_0583.JPG

Campar vid Bohusleden här. Inte alls tokigt. Varmt men fläktar lagom. Tråkigt bara att jag glömde kaffepulvret ? får koka upp några växter istället ? kanske blir ett kvällsdopp snart.

Bilagor

• 20170619_211559_HDR.jpg
    20170619_211559_HDR.jpg
    385.2 KB · Besök: 63
Sambal Oelek sa:
Campar vid Bohusleden här. Inte alls tokigt. Varmt men fläktar lagom. Tråkigt bara att jag glömde kaffepulvret ? får koka upp några växter istället ? kanske blir ett kvällsdopp snart.

Mitt på ser det ut som ?. Nog dags för en egen tälttur snart. Tack för inspirationen! God natt.

Arsozath sa:
Sambal Oelek sa:
Mitt på ser det ut som ?. Nog dags för en egen tälttur snart. Tack för inspirationen! God natt.
haha, ja, det är två stora stigar som korsar varandra där, här är den mindre lite vid sidan av. Lite mer vindstilla här nere.

Här fortsätter sedan Bohusleden över ramsjöarna, lite problematiskt att cykla Brompton här, men det gick efter en stund. Sedan vidare på grus.

Bilagor

• 20170620_074250_HDR.jpg
    20170620_074250_HDR.jpg
    359.7 KB · Besök: 61
Från dagens grusvägsrally, Crazy Bob är fina allround-däck! :-)
Perfekt temperatur på 17 grader så man får en chans att kyla sig i fartvinden mellan stigningarna...

016.JPG

Trode jag behövde lufta bakbromsen då den börjat ta lång in mot handtaget., Men hade väldigt tunna belägg?

Så med nya i så är det som nytt igen?

Bilagor

• IMG_20170624_171008.jpg
    IMG_20170624_171008.jpg
    85 KB · Besök: 58
mikipedia_ sa:
Trode jag behövde lufta bakbromsen då den börjat ta lång in mot handtaget., Men hade väldigt tunna belägg?

De där är ju inte slut. Du har inte metall mot metall på någon av dem.

Men vad jag minns från mina MT4or hade de för liten reservoar för att fixa att beläggen slets. Typiskt obra.

Rattnalle sa:
mikipedia_ sa:

De där är ju inte slut. Du har inte metall mot metall på någon av dem.

Men vad jag minns från mina MT4or hade de för liten reservoar för att fixa att beläggen slets. Typiskt obra.

Nä men mindre än 1mm kvar, det är typiskt obra.

Blev en 2 milarunda mellan Äspet & Gropahålet på för oss nya stigar då det finns många att välja på där. Vi träffade ett trevligt gäng cyklister som frågade om vi ville hänga med dom, jag blev taggad & kände för egen del att jag orkade haka på & det gick bra ett tag men då vi hade en nybörjare med oss så blev det lite för snabbt tempo för honom så tackade för sällskapet & sa att dom kunde köra på utan att vänta.

Kanske någon som hänger här?

IMG_8295.JPG

Senast ändrad:
Så jäkla fint att man inte ser stigarna längre....?

Bilagor

• OI000004.jpg
    OI000004.jpg
    481.2 KB · Besök: 52
Blev några mil landsväg idag, laddade med en russinpaus vid en liten "ringklocka" inför sista rejset hem genom skogen... :o)

(Sigelhults kyrkogård - Uddevalla)

014.JPG

Tillbaka
Topp