Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Varje gång jag ska ut i skogen så våndas jag över hur in i helvete jobbigt det kommer bli (naturligtvis alltid uppför i början dessutom). Har jag inte cyklat på alltför länge är våndan så svår att jag oftast låter bli, och den onda cirkeln är total.
Men idag kom jag ut och det gick långt över förväntan:-) Stenhårt i marken med bättre grepp än vilken sommardag som helst!

DSC02603.jpg

Makten sa:
Varje gång jag ska ut i skogen så våndas jag över hur in i helvete jobbigt det kommer bli (naturligtvis alltid uppför i början dessutom). Har jag inte cyklat på alltför länge är våndan så svår att jag oftast låter bli, och den onda cirkeln är total.
Men idag kom jag ut och det gick långt över förväntan:-) Stenhårt i marken med bättre grepp än vilken sommardag som helst!

Fint du har det!
Ja det är alltid segt att ta sig ut, men när man är där så är det värt det oavsett väder! Så kämpa på!

akt1 sa:
tmalm sa:
Martinmat sa:
Propagandaväder i Jämtland idag men lite svalt, -15

Grym bild! Men hoppas du håller dig inne idag:-)
Så här ser det ut i sandsjöbacka:

/T

Härligt.
Vart hittar du denna pärla i sandsjöbacka?

Det är från ljunghedarna strax söder om shellmacken, tror det är röd slinga just där.
(det är väl fortfarande sandsjöbacka söder om spårhagavägen?)

/T

Äntligen varit ute och luftat nya plushojen för första gången idag! Är nästan mållös av alla positiva upplevelser jämfört med gamla "vanliga" xc/trail-mtb-cyklar. Flinade nöjt större delen av rundan tror jag...

Bättre fäste, bättre driv, "flowigare" och skönare känsla överlag (trots billig instegsgaffel nu till en början) och ger ett avsevärt större förtroende nerför branter med t.ex. snö, sten och rötter. Bl.a. ett avsnitt som jag alltid fegat ur och gått nerför tidigare; där var det nu bara att "bröta på" med lagom bromsfördelning och viktfördelning. Helt enkelt skitkul! :-)

038.JPG

Skruvade ihop tjockisen sent igår kväll och tog en liten justeringsrunda strax efter klockan 12. Tur att man har fina vyer precis runt knuten:-)

DSC05750.jpg

Är på Madeira. Blev cykling idag! Kopierar texten jag skrev på ett annat ställe här:
Enduro Easy guided tour with Freeride Madeira. Car to the top and stop half way with small car transport to lunch place. Fantastic riding. Not used to Enduro so it was very thrilling, level was just perfect I would say. Some eaiser Levada riding also. This Island seems to be an MTB paradise. Wonderful!

Bilagor

• 20180120_143618.jpg
    20180120_143618.jpg
    373.5 KB · Besök: 121
Äntligen finns det snö i Sverige på riktigt och fettcyklarna kan uppfylla sina öden! Min Wednesday nånstans djupt i skogen på turen Haninge — Älta. Helvete, det är lite djupare än jag förutsåg. Följer rådjurs spår.

Bilagor

• IMG_20180120_114727.jpg
    IMG_20180120_114727.jpg
    313.4 KB · Besök: 131
Senast ändrad:
En bild från när jag cyklade till toppen på Gran Canaria för 2 dagar sedan, lite kallare hemma i Sverige nu
DSC_0283.JPG

01A6D4CB-8818-4A54-B6C2-57C1E2244318.jpeg

Svårt med utrustningsval idag. För mycket barmark för att motivera dubbdäck, men ibland var det rätt många meter blankis som inte gick att runda. Isdubbar hade nog varit ett bättre val då alla nya sjöar på stigarna inte alls var bottenfrusna. Men skönt att komma ut, trots att det gick sakta och segt.

Happymorningride l östersund, varje fredag året runt samlas vi 05:55 för 1h cykel o sedan hotellfrulle

Bilagor

• 93032B38-42DF-44A3-8143-2D7EF360F5D5.jpeg
    93032B38-42DF-44A3-8143-2D7EF360F5D5.jpeg
    410.1 KB · Besök: 77
Det är kullen bredvid motorvägen på gränsen till älta (nybyggda området) stravasegmentet på bilden är Los Deliquentos :)

Orkade inte vänta på tisdagsrajden utan stack ut själv lite tidigare. Klart cykelmässigt i skogen!

DSC02625.jpg

myscykling efter jobbet med tjockisen i nysnön.

Bilagor

• 27654844_10155974275224373_4615537422496214865_n.jpg
    27654844_10155974275224373_4615537422496214865_n.jpg
    58.4 KB · Besök: 99
Senast ändrad:
Äntligen lite kall och torr luft med friska vindar och yrsnö i Bohuslän!
Skönt att slippa dom där äckliga plusgraderna ett tag som för med sig fuktig luft, bakterier och skitiga stigar... :-)

002.JPG

+1 längtar tills snart då jag får möjlighet att kolla skogen lite, det verkar ju som det ska ligga kvar ett tag också

Tillbaka
Topp