Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte om det är en slump, men jag upplever samma sak.Helt galet vad det skövlas här i skogarna. Fick spendera mesta tiden åt att röja upp så att det gick att ta sig fram på vissa ställen ?
Visa bilaga 521774
det är samma här i Vättlefjäll (Göteborg) ?Vet inte om det är en slump, men jag upplever samma sak.
Undrar om det är många som fäller i ren panik för potentiell ändring i regelverket / EU har synpunkter.
Fick leverans av brasved idag, tydligen var jag näst sista lasset i år då det är helt slut pga extrem åtgång, i vanliga fall kör dom ut till februari.
Tänkt samma sak jag med. Att det är lite sista andetaget för skövlandet. Jag hoppas att det kommer nått bättre ut av det på andra sidan och att inte allt förstörs innan dess.Vet inte om det är en slump, men jag upplever samma sak.
Undrar om det är många som fäller i ren panik för potentiell ändring i regelverket / EU har synpunkter.
Fick leverans av brasved idag, tydligen var jag näst sista lasset i år då det är helt slut pga extrem åtgång, i vanliga fall kör dom ut till februari.
Finns en stor efterfrågan på byggmaterial också. Stort intresse för att bygga i trä och det ser lite halvdant ut med Cementa i Slite också.Tänkt samma sak jag med. Att det är lite sista andetaget för skövlandet. Jag hoppas att det kommer nått bättre ut av det på andra sidan och att inte allt förstörs innan dess.
Helt galet vad det skövlas här i skogarna. Fick spendera mesta tiden åt att röja upp så att det gick att ta sig fram på vissa ställen ?
Visa bilaga 521774
Tänkt samma sak jag med. Att det är lite sista andetaget för skövlandet. Jag hoppas att det kommer nått bättre ut av det på andra sidan och att inte allt förstörs innan dess.
Mm, sådär ser inte min höst ut heller.Sista två bilderna är precis tvärtemot den höst jag upplever nu. Men jag e inte bitter!
Styrkekram!Mm, sådär ser inte min höst ut heller.
Inte aning faktiskt men det har avverkats på väldigt många ställen här i länet.Det är inte på grund av granbarkborrens härjningar då? Angriper den ens skog så är man rätt rökt, så en del kanske väljer att avverka tidigare än planerat.
Ja, intresset att bygga miljömässigt hållbart ökar, och trä är ju det mest hållbara byggmaterialet, så i takt med att miljömedvetenheten ökar så ökar efterfrågan på virke. Inget konstigt med det.Finns en stor efterfrågan på byggmaterial också. Stort intresse för att bygga i trä och det ser lite halvdant ut med Cementa i Slite också.
Valde själv att tidigarelägga en avverkning av sågtimmer på grund av efterfrågan på virke. Att grannen skulle avverka hjälpte dock till med beslutet.
Ja det har varit riktigt högtryck på brädgårdarna under pandemin, det är en sak som är säkerJa, intresset att bygga miljömässigt hållbart ökar, och trä är ju det mest hållbara byggmaterialet, så i takt med att miljömedvetenheten ökar så ökar efterfrågan på virke. Inget konstigt med det.
Sedan har väl folks renoverande och köp av villor/sommarstugor under pandemin bidragit till ännu högre efterfrågan just 2020-2021. Men ett högt uttag är nog här för att stanna så länge miljö och klimat står högt på agendan.
En ljusstake.
Inte långt till advent!En ljusstake.
Man får bara posta en bild om dagen här, och inte mycket cykelrelation, men jag har en mycket coolare ljusstake än så ;-)En ljusstake.
Sen hörde jag vildsvin! Trodde de flytt Hellas förra hösten, men nu är jag helt säker på att de är tillbaka.
Tämligen säker, kan inte ha varit mycket annat än grisgrymtanden. Dessutom har jag sett uppbökad mark på olika ställen i närheten nyligen. Jag cyklade "Bygg-Ole" (även där surhålet är) och grisarna verkade hålla till nedanför berget mot torpet Sanda.Är du säkert på att du hörde vildsvin? Vi hörde hjortoxar, som i bronstiden låter lite som gris.
Tämligen säker, kan inte ha varit mycket annat än grisgrymtanden. Dessutom har jag sett uppbökad mark på olika ställen i närheten nyligen. Jag cyklade "Bygg-Ole" (även där surhålet är) och grisarna verkade hålla till nedanför berget mot torpet Sanda.
Edit: Jag var lite sugen på att smyga närmare och kika, men det kanske inte är jättesmart. ?