Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Lite kallare än i helgen, men det är vår nu, så sommardäcken är på.

Varför har man single speed i skogen? Är det bara för att det ser tufft ut på bild eller har det någon annan fördel?

För att det är roligare! Och Zen.

Sen är det också lite lättare och mindre som kan går sönder.

En BMX bana i sten, bra för min jätte BMX-cykel :)

2023-04-27-10-59-40-462.jpg

För att det är roligare! Och Zen.

Sen är det också lite lättare och mindre som kan går sönder.
Haha ok. Förstår fortfarande inte. När jag är ute och kör använder jag alla växlar. Kanske inte högsta eller lägsta men vissa stigningar hade varit omöjliga om jag inte fick växla ner - har ni med singel då helt sjuuka benmuskler eller leder ni helt enkelt cyklarna ibland? ?

Haha ok. Förstår fortfarande inte. När jag är ute och kör använder jag alla växlar. Kanske inte högsta eller lägsta men vissa stigningar hade varit omöjliga om jag inte fick växla ner - har ni med singel då helt sjuuka benmuskler eller leder ni helt enkelt cyklarna ibland? ?

Jag klarar alla backar i Hellas med min 34t oval fram och 22t bak. Sjuka benmuskler får man på köpet efter några månader.

Ok, ok, borde skriva alla backar man vanligtvis kör uppför. Överste hälften är ingen problem. Delen under har jag aldrig sett någon cyklar uppför.
Tänker jag på fel backe? Det är väl översta biten som är svår? Nån rot-kant som man ska hoppa över?

Fast du kanske är en jäkel på trials :p

Tänker jag på fel backe? Det är väl översta biten som är svår? Nån rot-kant som man ska hoppa över?

Fast du kanske är en jäkel på trials :p

Rotkanten sitter precis i mitten av sträckan på Trailforks. Men du tänker kanske bara på branten, då sitter den ovan. Jag har dock aldrig sett någon cykla uppför branten. Har du?

EDIT: när jag cyklade nedför den för en veckan sen såg jag att det finns en öppning i rotkanten. Kanske kan man köra uppför den nu?

VÄDERGUDAR, ALLSMÄKTIGA: 9 grader och regn
JAG, SVAGSINT: Lika bra att försöka putsa rekordet på uppvärmningssträckan lite
VERKLIGHETEN, DEN BISTRA:
IMG_7491.jpeg

Jag ger för övrigt POC VPD System Torso fem ????? av fem möjliga om du planerar att göra sälen ner för en lerig klippa.

Tillbaka
Topp